English

استاندار سیستان و بلوچستان:

۲۰۰ میلیارد تومان خسارت در پی وقوع سیل به راه‌های سیستان و بلوچستان وارد شده/پیگیری خبر جذب غیرقانونی نیرو در استانداری

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بیشترین خسارات در پی وقوع این سیل به راه‌ها و تاسیسات شهری و در واقع به دولت وارد شده و در این راستا تنها ۲۰۰ میلیارد تومان خسارت به راه‌های استان وارد شده است.

۲۰۰ میلیارد تومان خسارت در پی وقوع سیل به راه‌های سیستان و بلوچستان وارد شده/پیگیری خبر جذب غیرقانونی نیرو در استانداری

 

به گزارش خبرگزاری موج، علی‌اوسط هاشمی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان در زاهدان با اشاره به برقراری امنیت مطلوب در سطح استان اظهار داشت: سخنرانی اخیر رئیس جمهور در زاهدان که در فضای آزاد انجام شد نمایشی از برقراری امنیت در استان است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اقدامات زیرساختی گسترده‌ای که در سطح استان در حال انجام است، تصریح کرد: تلاشی که در سال‌های اخیر جهت آبادانی استان به کار گرفته شده در راستای عدالت و رسیدن این مردم به حق طبیعی خود بوده و در این زمینه هیچ منتی بر مردم نداریم.

وی خاطرنشان کرد: پروژه‌های گازرسانی از ایرانشهر به زاهدان و توسعه بندر شهید بهشتی چابهار مصداق واقعی اقدام و عمل در حوزه اقتصاد مقاومتی است.

هاشمی به اشاره تعداد زیادی اشتغال ایجاد شده در روند اجرای پروژه‌های بزرگ و زیرساختی استان گفت: تاکنون در هر یک از 3 عرصه آبرسانی با لوله به مزارع دشت سیستان، احیای واحدهای تولیدی غیرفعال و نیمه‌فعال استان و احیای صنایع مرغداری حدود 2500 شغل برای مردم استان ایجاد شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: افتتاح کارخانه و معدن مس "چهل کوره" شهرستان زاهدان که در روزهای اخیر انجام شد تعداد زیادی اشتغال را به دنبال دارد؛ امروز بخش خصوصی به طور جدی به عرصه سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی در استان ورود کرده و تاکنون چند پروژه بزرگ در همین راستا آغاز شده است.

وی با بیان اینکه تا پایان سال 8 پست برق در استان افتتاح می‌شود، عنوان کرد: اخیراً احداث یک نیروگاه برق 160 مگاواتی در شهرستان چابهار به تصویب رسیده و اعتبار آن در صندوق توسعه ملی مسدود شده است.

هاشمی با تاکید بر اینکه رویکرد ما در زمینه پژوهش حرکت به سمت پژوهش‌های کاربردی است، گفت: با وجود آنکه ظرفیت پژوهشی خوبی در مراکز آموزش عالی استان موجود است، دانشگاه‌‌های استان تاکنون از عهده برآورده کردن نیاز پژوهشی ما بر نیانده‌اند.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: تاکنون طرح‌هایی جهت محک توان پژوهشی، به دانشگاه‌های استان سپرده شده و از آنها در زمینه ارائه طرح جامع برای صادرات شتر از استان و همچنین تولید داخلی 30 درصد از نیاز موز مصرفی مردم استان که عمده آن وارداتی است کمک خواسته‌ایم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 30 درصد مردم حاشیه‌نشین استان فاقد شبکه آبرسانی و سامانه آب هستند، اظهار داشت: در زمینه رفع مشکلات حاشیه‌نشینان استان به دنبال جلب توجه برنامه‌ریزان و مدیران به رسیدگی ویژه به مردم این مناطق هستیم که خوشبختانه این رویکرد میان مدیران استان در حال شکل‌گیری است.

رسانه‌ها در جریان وقوع سیل بلوچستان بزرگنمایی کردند

هاشمی در پاسخ به خبرنگار تسنیم در زمینه آخرین اقدامات انجام شده در زمینه حل مشکلات سیل‌زدگان منطقه بلوچستان بیان کرد: بنیاد مسکن امروز برآورد نهایی از میران خسارات وارده در پی وقوع سیل اخیر در استان را برای ما ارسال کرد. بیشترین خسارات در پی وقوع این سیل به راه‌ها و تاسیسات شهری و در واقع به دولت وارد شده؛ در این راستا تنها 200 میلیارد تومان خسارت به راه‌های استان وارد شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه رسانه‌ها در جریان وقوع این سیل بزرگنمایی کردند، تصریح کرد: در جریان وقوع حادثه‌ای مانند سیل اخیر باید به بیان واقعیات بپردازیم و قرار نیست من از این حادثه به عنوان اهرم فشاری جهت جذب اعتبار از دولت و فرصت‌سازی جهت امتیازگیری استفاده کنم.

وی ادامه داد: تعدادی از رسانه‌ها به طور مستمر به خسارات عمیق وارد شده در پی وقوع سیل اخیر در دلگان پرداختند که سبب شد شخصاً جهت پیگیری به این شهرستان سفر کنم و آنچه مشاهده کردم با بیانات رسانه‌ها فاصله زیادی داشت.

هاشمی گفت: رسانه‌ها در سطح ملی آن‌قدر که به بحث وقوع سیل در سیستان و بلوچستان پرداختند به سیل استان فارس و بوشهر ورود پیدا نکردند. در روستاهای منطقه بلوچستان با توجه به خشتی و گلی بودن بسیاری از منازل خساراتی به آنها وارد شد که بنیاد مسکن جهت برآورد خسارات ورود پیدا کرد و جهت بازسازی منازل همکاری می‌کند.

استاندار سیستان و بلوچستان اضافه کرد: ما آرزو داریم که در حداقل زمان بتوانیم به مشکلات سیل‌زدگان رسیدگی کنیم ولی همه مطلع هستید که خسارات سیل ملی بوده و در جریان بارندگی‌های گسترده در سطح کشور بسیاری از استان‌ها خسارت دیده‌اند؛ شرایط مالی دولت هم شرایط پویایی نیست که بتوانیم هر چه می‌خواهیم از خزانه برداشت کنیم.

بهره‌برداری از تنها سینمای استاندارد استان ظرف یک ماه آینده

وی خاطرنشان کرد: تنها سینمای استاندارد سیستان و بلوچستان در حال تجهیز است و ظرف یک ماه آینده در زاهدان به بهره‌برداری می‌رسد. سالنی چندمنظوره که استفاده به عنوان سینما کاربری اصلی آن است در دانشگاه زابل در حال احداث است که به زودی به بهره‌برداری می‌رسد. سینمای سیار نیز تا پایان سال در همه شهرستان‌های استان فعال می‌شود.

هاشمی به اقدامات انجام شده در پی نامگذاری سیستان و بلوچستان به عنوان مقصد گردشگری کشور در سال 96 اشاره داشت و بیان کرد: احداث باند دوم فرودگاه بین‌المللی زاهدان با امکان فرود هواپیماهای پهن‌پیکر، راه‌اندازی خط هوایی "تفتان ایر" به 2 هواپیمای 50 نفره و راه‌اندازی خط کشتیرانی چابهار- مسقط از جمله اقدامات زیرساختی انجام شده در این زمینه است. همچنین در تلاش هستیم 2 هواپیمای جدید به صورت اجاره به شرط تملیک برای استان خریداری کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: جهت رفاه حال مسافران زمینی در سطح استان تا پایان سال 25 مجتمع خدمات رفاهی استاندارد و مناسب در مسیرهای بین شهری افتتاح می‌شود و همچنین 20 مجتمع دیگر نیز در حال احداث است که اکثر آنها تاکنون بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.

هیچ استانی به اندازه سیستان و بلوچستان قابلیت سرمایه‌گذاری ندارد

وی به فراهم بودن زمینه‌های سرمایه‌گذاری با توجه به امنیت ایجاد شده در استان اشاره داشت و خاطرنشان کرد: هیچ استانی در سطح کشور به اندازه سیستان و بلوچستان قابلیت سرمایه‌گذاری ندارد و دولت هم از سرمایه‌گذاران در این استان حمایت می‌کند.

هاشمی اضافه کرد: ظرفیت‌های ویژه در زمینه سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری از انرژی باد و انرژی خورشید بی‌نظیر موجود در این استان تاکنون به خوبی دیده نشده و نیاز است بیش از این به آن توجه شود.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر صحت لیستی که اخیراً تحت عنوان جذب غیرقانونی در استانداری سیستان و بلوچستان در شبکه‌های اجتماعی در حال انتشار است، گفت: دستور بررسی در این زمینه داده شده و در صورتی که صحت جذب خارج از قاعده مشخص شود، علاوه بر اخراج افراد جذب شده با متخلفان برخورد جدی صورت می‌گیرد.

استاندار سیستان و بلوچستان به گازرسانی به شهرستان‌های مختلف استان در آینده نزدیک اشاره کرد و اظهار داشت: طرح مطالعاتی گازرسانی به زابل با نگاه صادرات گاز حداکثر تا 3 ماه آینده به پایان می‌رسد و پس از آن کلنگ‌زنی طرح انجام می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه