English

مدیرکل پزشکی قانونی اردبیل:

آگاهی مردم از وظایف پزشکی قانونی موجب دسترسی بیشتر مردم به خدمات آن می‌شود

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل گفت: آگاهی هر چه بیشتر مردم از وظایف پزشکی قانونی موجب دسترسی بیشتر و آسان‌تر شهروندان به خدمات آن می‌شود.

آگاهی مردم از وظایف پزشکی قانونی موجب دسترسی بیشتر مردم به خدمات آن می‌شود
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

، دکتر نگار خوشنویس ناآگاهی شهروندان از فعالیت‌های پزشکی قانونی را مشکل عمده این اداره کل دانست و ادامه داد: بسیاری از شهروندان با کارکرد پزشکی قانونی و نوع خدمات آن آشنایی چندانی ندارند و اغلب بر این باورند که این سازمان صرفا در خصوص مرگ و میر و تشریح اجساد و صدور جواز دفن خدمات رسانی می‌کند، حال آنکه پزشکی قانونی خدمات متعددی متناسب با حیطه وظایف محوله به مراجعان ارائه می‌کند.

وی ارائه خدمات به مراجعان در نزاع ، تصادفات ، حوادث کار و آسیب‌های فیزیکی ، صدور گواهی‌های مرتبط با استخدام، صدور گواهی‌های همسرآزاری ، کودک‌آزاری ، بررسی فوت‌های غیرطبیعی و نیز معاینات جنسی ، معاینات خاص، بررسی برخی بیماری‌های خاص و عفونی و بررسی‌های لازم و صدور تاییدیه‌های لازم را از جمله وظایف پزشکی قانونی دانست.

خوشنویس با اشاره به ناآگاهی مردم از فعالیت و کشیک برخی مراکز پزشکی قانونی در استان در روزهای تعطیل گفت: مردم هنگام نیاز به مراجعه به پزشکی قانونی در اسرع وقت مراجعه کنند چرا که با تعطیلی و ایجاد وقفه آثار برخی اسناد از جمله آثار صدمه و کبودی مربوط به صدور گواهی‌های پزشکی قانونی از بین می‌رود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل افزود: در روزهای تعطیل واحد پزشکی قانونی در بیمارستان فاطمی اردبیل دایر است و اگر نیاز به معاینه باشد پزشکان ما به بیمارستان‌های دیگر هم مراجعه می‌کنند ، تشکیل پرونده داده شده ، موارد بررسی و تمام صدمات ثبت و گواهی می‌شود.

وی در زمینه اقدامات پزشکی قانونی به عنوان مرجع دقیق و کامل تعیین علت نهایی فوت گفت: این موضوع علاوه بر ابعاد معنوی در رعایت برخی موارد و تعیین علت فوت از نظر ارث ، میراث ، بیمه عمر و برخی شرایط حادثه کار مهم است.

خوشنویس همچنین از فعال بودن بخش کالبدگشایی در موارد ۱۹ گانه ارجاع شده به پزشکی قانونی، آرمایشگاه‌های متعدد، آزمایشگاه سم‌شناسی پیشرفته، بخش پاتولوژی ، آزمایشگاه سرولوژی در اداره کل پزشکی قانونی استان اردبیل خبر داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه