English

گامی بزرگ در راستای توسعه زیرساخت‌های اساسی صادرات؛

به‌زودی بهره‌برداری از مرکز پرتودهی گاما در استان اردبیل آغاز می‌شود

استاندار اردبیل با بیان اینکه به‌کارگیری فناوری هسته‌ای برای رفع مشکل نگهداری محصولات کشاورزی استان و کمک به افزایش صادرات این محصولات در دستور کار قرار گرفته، از راه‌اندازی مرکز پرتودهی گاما با مرکزیت شمال‌غرب در استان اردبیل طی ماه‌های آینده خبر داد.

به‌زودی بهره‌برداری از مرکز پرتودهی گاما در استان اردبیل آغاز می‌شود
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

،  سیدحامد‌ عاملی در گفت‌وگو با خبرنگاران با یادآوری ۲۰ فروردین، روز ملی فناوری هسته‌ای، بیان کرد: فناوری هسته‌ای یکی از فناوری‌های مهم بوده که ایران هم با همت دانشمندان و جوانان تحصیل‌کرده خود صاحب این فناوری شده و جزو معدود کشورهای دارای فناوری بومی در این حوزه است.

وی با اشاره به تصمیم‌گیری در سال گذشته برای بهره‌مندی استان اردبیل از برکات فناوری هسته‌ای، افزود: با توجه به تولید بیش از ۴میلیون تن محصول کشاورزی در استان اردبیل و جایگاه ویژه استان در بخش کشاورزی و امنیت غذایی کشور، به‌کارگیری فناوری هسته‌ای در این بخش در دستور کار قرار گرفت.

استاندار اردبیل ادامه داد: با تلاش متخصصان سازمان انرژی اتمی کشور و استفاده از پرتودهی، یکی از مشکلات دیرین مردم و کشاورزان استان اردبیل در زمینه نگهداری محصولات کشاورزی رفع و از هدررفت این محصولات و زیان اقتصادی به کشاورزان جلوگیری خواهد شد.

عاملی با بیان یکی دیگر از مزایای مهم این فناوری هسته‌ای در بخش کشاورزی، تصریح کرد: با به‌کارگیری پرتودهی، صادرات محصولات کشاورزی به بازارهایی که ارائه گواهینامه پرتودهی برای محصولات ضروری است، امکان‌پذیر خواهد شد.

وی اظهار کرد: طی ماه‌های آینده مرکز پرتودهی گاما با مرکزیت شمال‌غرب در استان اردبیل راه‌اندازی خواهد شد تا کشاورزان منطقه از مزایای آن بهره‌مند شوند.

استاندار اردبیل گفت: فناوری هسته‌ای می‌تواند در ایجاد ارزش افزوده و تولید ثروت برای کشور نقش مهمی ایفا کند و به همین منظور در فازهای بعدی، راه‌اندازی مرکز تحقیقات و همچنین ایجاد شهرک پرتودهی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، جزو برنامه‌های آینده استان اردبیل با حمایت‌های سازمان انرژی اتمی کشور است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه