English

در بدرقه ماه مهمانی خدا؛

نماز عید فطر در اردبیل اقامه شد

 عید سعید فطر با حضور گسترده نمازگراران در مصلای اردبیل اقامه شد.

نماز عید فطر در اردبیل اقامه شد
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

، آیت الله سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل صبح چهارشنبه در خطبه‌های نماز عید فطر در مصلای شهر اردبیل اظهار کرد: سکوت در برابر طاغوتیان زمان و همراهی با آنها در شان و عظمت امت اسلامی نیست.

وی افزود: ائمه و اهل بیت در برابر دشمنان و ظالمان روزگار تعظیم نکرده و سر خفت فرود نیاوردند و ضرورت دارد بر اساس همین الگو با حفظ شعائر و مناسک مکتب اسلام امت اسلامی ضمن بیزاری از طاغوت یاریگر مظلوم باشند.

امام جمعه اردبیل به جنایت بی رحمانه رژیم سفاک صهیونیستی در غزه و رفح اشاره کرد و گفت: جهان اسلام باید با احساس تعلق و دلبستگی سعی کنند تا با حفظ وحدت و همبستگی سردمداران ظالم روزگار را به نقطه تسلیم کشانده و اجازه ندهند بیش از این شأن و شوکت امت اسلامی شکسته شود.

نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری جنبه اجتماعی عید فطر را گره گشایی و غمگساری از امت اسلامی برشمرد و تصریح کرد: حقیقت چنین اجتماعاتی در جهان اسلام احساس همدردی برای هم کیش و همنوع است.

عاملی از عید فطر به عنوان مقدمه برای رسیدن به عید اضحی یاد کرد و گفت: در رسیدن به لقاءالله باید طهارت و پاکی به دست آمده از ماه ضیافت الهی را قدر بدانیم.

وی بیان کرد: حقیقت عید فطر بازگشت انسان به فطرت پاک است تا با دور شدن از تمام تعلقات بتواند عید بندگی را فرصتی برای عبودیت الهی بداند.

امام جمعه اردبیل از عید فطر به عنوان شبیه‌ترین روز به قیامت و یوم الجایزه یاد کرد و افزود: در این روز مؤمنان در حالی از منزل خود خرج می‌شوند که در بازگشت یا به بهشت می‌روند یا به جهنم و قطعاً این روز یادآور محشر کبرا است.

عاملی با اشاره به برکات به دست آمده از ضیافتکده الهی در یک ماه پارسایی و امساک از خوردن و آشامیدن و دوری از گناهان اظهار کرد: در این ماه تمرین اراده کرده و با فقرا و نیازمندان احساس همدردی می‌کنیم و در کنار آن وجودمان طهارت و پاکی پیدا می‌کند.

وی از ماه رمضان به عنوان سپر الهی در برابر دوری از گناهان یاد کرد و گفت: اعمال ما در این ماه ذخیره آخرت بوده و کفو نفس به دست آمده دفع کننده بلاها خواهد بود.

امام جمعه اردبیل امداد اقتصادی و صحت و عافیت را از برکات ماه رمضان اعلام کرد و گفت: در این ماه خداوند متعال بشر را برای رسیدن به رضوان الهی مراقبت می‌کند و بهتر است قدر این ذخیره بی بدیل را بدانیم.

نماز عید سعید فطر امسال به دلیل شرایط بارندگی در اردبیل در مصلای، مسجد میرزاعلی اکبر و خیابان‌های همجوار برگزار شد. علاوه بر اردبیل در سایر شهرها نیز مردم با برپایی نماز عید فطر برای نجات مسلمانان به ویژه در غزه و عاقبت بخیری امت اسلام دعا کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه