English

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل خبر داد:

ثبت اقامت بیش از ۱۲۵ هزار مسافر در مراکز اقامتی استان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل از اقامت بیش از ۱۲۵ هزار نفر شب در مراکز اقامتی استان، در سال جدید و رتبه نخست شهرستان سرعین در ورود بیشترین مسافر نوروزی خبر داد.

ثبت اقامت بیش از ۱۲۵ هزار مسافر در مراکز اقامتی استان
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

، حسن محمدی ادیب اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا امروز بیش از یک میلیون مسافر وارد استان شده‌اند و میزان اشغال هتل‌ها و مراکز اقامتی بالای ۵۰ درصد بوده و در این بین شهرستان سرعین با ضریب اشغال بالای ۸۰ درصد پذیرای بیشترین گردشگران ورودی به استان اردبیل بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: پس از سرعین، شهرستان‌های اردبیل، مشگین‌شهر و خلخال میزبان بیشترین گردشگران از اقصا نقاط کشور بوده‌اند.

محمدی ادیب اضافه کرد: انتظار می‌رود در نیمه دوم سفرهای نوروزی بر میزان سفرها به استان افزوده شود و ستاد خدمات سفر استان آمادگی کامل برای استقبال شایسته از گردشگران را دارد.

 

مردم به دام تورهای گردشگری غیرمجاز نیافتند

محمدی ادیب تاکید کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی ما برگزاری تورهای بدون مجوز است و با توجه به پرونده‌های قضایی مرتبط با این موضوع و گرفتاری‌هایی که برای مردم  بوجود آمده، گردشگران پس از انتخاب تورهای طبیعت‌گردی مجوز صادره آنها از اداره کل میراث فرهنگی را مطالبه کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: در استان به اندازه کافی دفاتر مسافرتی و تورهای دارای مجوز رسمی وجود دارد اما برخی افراد، بدون استعلام از قانونی بودن برگزاری تورها در دام تبلیغات فضای مجازی گرفتار می‌شوند.

وی از تشکیل کارگروه ویژه رسیدگی به فعالیت تورهای گردشگری به ریاست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری اردبیل خبر داد و افزود: همکاری مستمر و موثری با مرکز پلیس فتای استان برای شناسایی و رصد تبلیغات در فضای مجازی این تورها در حال انجام است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه