English

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل:

محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل با استقبال از شکل‌گیری موسسه ادبی ملامحمد فضولی در این استان بر لزوم برگزاری محافل فضولی‌خوانی با هدف نشر ارزش‌های فکری و معنوی این شاعر تاکید کرد.

 محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

، امیر رجبی روز شنبه در دیدار با اعضای موسسه ادبی حکیم ملامحمد فضولی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل اظهار کرد: جای خالی موسسه‌ای فعال در حوزه زبان و ادبیات در استان احساس می‌شد و این جمع وزینی از شعرا و ادبا که برای شکل‌گیری موسسه فضولی گرد آمده امید برای پر شدن آن خلاء را در دل‌ها زنده می‌کند.

وی افزود: نامگذاری این موسسه ادبی به نام حکیم ملامحمد فضولی از محسنات این حرکت فرهنگی است و از ناحیه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از این کار استقبال می‌کنیم و اصرار داریم فضولی‌خوانی در استان اردبیل باید پا بگیرد.

وی ادامه داد: سابقه و صبغه مکتبی، مرثیه‌ای و آیینی ملامحمد فضولی در خیلی از جنبه‌ها با ما تجانس و تناسب دارد و امیدواریم با فعالیت این موسسه ادبی جلسات و محافل فضولی‌خوانی در این استان برگزار شود.

رجبی گفت: برای تصویب نهایی موسسه ادبی ملامحمد فضولی در این استان همکاری می‌کنیم و با توجه به موسسه بودن این تشکل ادبی و فرهنگی، امکان حمایت مالی از آن را خواهیم داشت تا با تلاش شما شعرا در قالب این موسسه، برنامه‌ها و آئین‌های ادبی و فرهنگی در خور توجهی در استان اجرا شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: برنامه‌ریزی و اجرای برخی کارها و برنامه‌های ادبی را به این موسسه واگذار خواهیم کرد و فرایند ثبت نهایی موسسه باید با سرعت پیگیری شود و امیدواریم چاپ مجموعه‌های شعر و کتاب‌های فاخر از موسسه فضولی را شاهد باشیم.

 

موسسه فضولی برگزاری برنامه‌های ادبی را عهده دار می‌شود

احد پیشگر ، رئیس موسسه ادبی ملامحمد فضولی نیز در این جلسه اظهار کرد: مجوز تاسیس این موسسه از سال‌ها قبل از ناحیه وزارت کشور صادر شده است و به تازگی شالوده تشکیل این موسسه در جلسه شعرخوانی انجمن ادواری استان در شهرستان نمین مطرح شد و مورد استقبال شعرا قرار گرفت.

وی افزود: این موسسه علاوه بر فعالیت علمی و ادبی در راستای تعالی شعر و ادب و ترویج شعائر و ارزش‌های ایرانی و اسلامی و آرمان‌های ملی و انقلابی، برگزاری برنامه‌های ادبی را نیز عهده‌دار خواهد شد.

وی در معرفی سایر اعضای موسسه ادبی حکیم ملا محمد فضولی اظهار کرد: روزبه صمدی متخلص به نیر اوغلو به عنوان دبیر، محمد ولی محمدی به عنوان خزانه‌دار، شهاب‌الدین وطن‌دوست متخلص به شهاب به عنوان کارشناس و منتقد ادبی، اسکندر نجفی متخلص به سخنور به عنوان بازرس و مجری برنامه‌ها، رحیم اسداللهی متخلص به قارتال به عنوان کارپرداز، محمد نوری دودران متخلص به نوری به عنوان منشی اول، علاالدین اشرفی به عنوان منشی دوم و عیسی پاشاپور به عنوان مسئول اطلاع‌رسانی و خبر این موسسه فعالیت خواهند کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه