English

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان بیان کرد:

ابتدای امسال ۲۵ پروژه بوم گردی در سطح استان گلستان افتتاح شد

پروژه‌های گردشگری استان گلستان با اعتباری بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان همزمان با ایام الله دهه فجر افتتاح می شود .

ابتدای امسال 25 پروژه بوم گردی در سطح استان گلستان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری موج گلستان ، پروژه‌های گردشگری استان گلستان با ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار افتتاح می‌شود .

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از افتتاح پروژه‌های گردشگری استان گلستان با اعتباری بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان همزمان با ایام الله دهه فجر خبر داد.

 ابراهیم کریمی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال 25 پروژه بوم گردی در سطح استان گلستان افتتاح شده است و موجب اشتغالزایی 100 نفر را فراهم کرده است، اظهارداشت: در ایام الله دهه فجر امسال 60 پروژه بوم گردی با اعتباری بالغ بر 19 میلیارد تومان در سطح استان افتتاح می‌شود و زمینه اشتغال 300 نفر فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه بیشتر از بحث ایجاد پروژه ها کیفیت آنها مد نظر می باشد افزود: استان گلستان اولین استانی است که انجمن بوم گردی در آن شکل گرفت و تلاش داریم با تعاملی که وجود دارد بتوانیم در راستای توسعه بوم گردی ها و آموزش و استاندارد سازی آنها قدم برداریم.

کریمی با اشاره به اینکه بیشترین استقبال و رشد گردشگران خارجی در استان در حوزه بوم گردی صورت گرفته است، گفت: با توسعه زیرساخت‌های گردشگری توانستیم به جذب و ماندگاری بیشتر مسافران در سطح استان دست پیدا کنیم و با تلاش در این حوزه می‌توانیم این ماندگاری را افزایش دهیم.

مدیر کل میراث فرهنگی استان تعهد اداره کل میراث فرهنگی استان را در حوزه اشتغالزایی در سال 1397 را 2620 نفر اعلام کرده و افزود: از ابتدای سال 97 تا کنون این تعداد را در سطح اشتغال ایجاد کرده‌ایم و اطمینان داریم این تعداد تا پایان سال به 3000 نفر برسد.

ابراهیم کریمی تصریح کرد: امروزه خوشبختانه روند مهاجرت از روستا به شهر معکوس شده و ضمن اینکه به لطف و یومن انقلاب اسلامی امکانات در روستاها ایجاد شده و خیلی از امکانات روستاها مانند شهرها شده و در حوزه گردشگری هم بسیاری از مردمی که سال‌های گذشته روستاها را ترک کردند امروز با توجه به امکاناتی که در روستا به وجود آمده بازمی‌گردند و افرادی که امروز بوم‌گردی‌ها را در روستاها ایجاد می‌کنند همان مردم شهری بودند که قبلا از روستا به دلیل کمبود امکانات رفته بودند.

وی از افتتاح پروزه های گردشگری با اعتباری بالغ بر 1000 میلیارد تومان در دهه فجر امسال در سطح استان خبر داد و افزود: از این اعتبار 130 میلیارد تومان به افتتاح 10 هتل و و مجموعه گردشگری و 19 میلیارد تومان به افتتاح 60 پروژه بوم گردی تعلق دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه