English

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان:

برای ۷۰۰ واحد تولیدی و صنعتی استان اردبیل پروانه بهره‌برداری صادر شد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: ۷۰۰ مورد از مجموع یک هزار و ۵۵۰ قرارداد حق بهره‌برداری زمین با سرمایه‌گذاران در این استان موفق به اخذ پروانه بهره‌برداری از مراجع ذیصلاح شد.

برای ۷۰۰ واحد تولیدی و صنعتی استان اردبیل پروانه بهره‌برداری صادر شد
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

، هاشم علایی اظهار کرد: بقیه طرح‌ها نیز از مرحله تحویل زمین تا نصب سوله و ماشین‌آلات در حال اجرا می‌باشد.

وی با بیان اینکه ۲۰ شهرک و ناحیه صنعتی در استان اردبیل فعال است ، افزود: این شهرک‌ها و نواحی صنعتی با گستره یک هزار و ۴۰۰ هکتار به عنوان مراکز تولید و اشتغال مهم استان محسوب می‌شوند.

علایی صنایع کوچک را به عنوان ستون فقرات اقتصاد کشور برشمرد و گفت: بیش از ۹۸ درصد از صنایع استان مربوط به صنایع کوچک و متوسط است که با توجه به اشتغال‌زایی، درآمدزایی، کمک به رشد کارآفرینی و توسعه کسب و کار نقش بسزایی در افزایش تولید و اشتغال کشور دارند.

 

واحدهای تولیدی استان اردبیل بسته‌های تشویقی می‌گیرند

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل همچنین از ارائه بسته‌های تشویقی به واحدهای تولیدی استان خبر داد و افزود: شرایط واگذاری آسان زمین به صورت نقد و اقساط، اعطای مشوق‌های ویژه سرمایه‌گذاری، تخفیف تا ۵۰ درصد در قیمت بهره‌برداری زمین برای طرح‌های تولیدی مناطق کمتر توسعه یافته و ارائه بسته‌های حمایتی متنوع به صنایع کوچک از جمله مواردی است که واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان می‌توانند بهره‌مند شوند.

علایی با بیان اینکه بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی موظف به واگذاری امور شهرک‌های صنعتی به شرکت‌های خدماتی هستیم، تصریح کرد: یکی از عمده مشکلات شرکت‌های خدماتی کمبود منابع و مشکلات مالی است که در صورت تخصیص منابع لازم به این شرکت‌ها تکمیل و بهسازی زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی تسریع خواهد شد.

وی ادامه داد: بر اساس قانون شرکت شهرک‌های صنعتی امکان هیچ‌گونه هزینه‌کردی از منابع داخلی خود برای بهسازی زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی واگذار شده را ندارد ولی محدود بودن درآمد شرکت‌های خدماتی موجب بلاتکلیفی این شرکت‌ها از نظر منابع مالی و از بین رفتن زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه