English

جهاد دانشگاهی و مرکز توسعه حل اختلاف اردبیل تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

رئیس جهاد دانشگاهی واحد اردبیل و رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان با هدف ترویج فرهنگ سازش و گذشت، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

جهاد دانشگاهی و مرکز توسعه حل اختلاف اردبیل تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند
به گزارش خبرگزاری موج اردبیل

، رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان اردبیل روز یکشنبه در این نشست هدف از امضای تفاهم‌نامه مشترک را تلاش در راستای توسعه صلح و سازش، ترویج فرهنگ بخشش و گذشت عنوان کرد و یادآور شد: تفاهم‌نامه مشابهی نیز پیش‌تر با مرکزهای علمی، هیئت‌های مذهبی و عزاداری و ارگان‌های فرهنگی دیگر امضا شده است.

حجت‌الاسلام سیدحسین علوی از جهاددانشگاهی به عنوان نهادی انقلابی یاد کرد و گفت: استادان و معلمان پدر معنوی جامعه و مرکزهای علمی محل تربیت دانشجویان و آینده‌سازان جامعه هستند.

وی با اشاره به بعضی آسیب‌های اجتماعی رایج در بین قشر جوان و علت دین‌گریزی برخی از آنها افزود: ما مسئولان به عنوان متولیان فرهنگ و باورهای دینی به درستی به مبانی فرهنگی و دینی پرداخت نکرده‌ایم و بنابراین زمینه برای بروز آسیب فرهنگی و باورهای دینی فراهم شده است.

وی بیان کرد: اگر هر یک در نقش خودمان وظیفه پدری، معلمی، استادی و مسئولیت‌پذیری را به درستی انجام داده بودیم، آسیب‌های دینی در بین جوانان کمتر از امروز بود؛ اگر مسئولان و متولیان خودشان عامل به عمل باشند، جوانان هم باور خواهند کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل نیز با اشاره به فعالیت‌های این مجموعه در بخش‌های مختلف فرهنگی، پژوهشی، آموزشی و درمانی اظهار کرد: این نهاد علمی و انقلابی در تمام زمینه‌های علمی و فرهنگی می‌تواند تکمیل کننده فعالیت دستگاه‌های اجرایی استان باشد.

حسام رسولی با اشاره به ظرفیت‌های مرکز توسعه حل اختلاف و جهاد دانشگاهی برای همکاری‌های مشترک اضافه کرد: پژوهش یکی از اصلی‌ترین محورهای فعالیت جهاد دانشگاهی است و مرکز توسعه حل اختلاف می‌تواند در جمع‌بندی و تحلیل داده‌ای پرونده‌های مورد اختلاف از ظرفیت جهاد دانشگاهی استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) یکی از مرکزهای مهم و فعال جهاد دانشگاهی است، گفت: اصلی‌ترین هدف ایسپا کمک به نظام تصمیم‌گیری دستگاه‌های اجرایی در سطح کشور است و در کنار آن تلاش می‌کند با سنجش مستمر دیدگاه‌های مختلف در موضوع‌های گوناگون صدای مردم باشد.

وی همچنین فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در فضای رسانه‌ای را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: با استفاده از این ابزار و تاثیرگذاری بیشتر در سطح جامعه و بازتاب دادن درخواست‌های مردمی در سطح گسترده، برای توسعه فرهنگ صلح و سازش نیز می‌توان موثر واقع شد.

به گفته رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل، این تفاهم‌نامه در راستای تحقق فرامین مقام معظم رهبری در سیاست‌های کلی برنامه هفتم مبنی بر استفاده از ظرفیت‌های مردمی و توسعه روش‌های مشارکتی و غیرقضایی به منظور توجه نظام‌مند، پایدار و دانش‌بنیان به ظرفیت‌ها و توانمندی نهادهای مردمی در راستای ارتقای مشارکت مردم در حل و فصل اختلاف‌ها، ارتقای فرهنگ صبر و افزایش میزان صلح و رضایت، بازاجتماعی شدن متهمان و مجرمان و افزایش سرمایه اجتماعی و صرفه ملی امضا شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه