English

شرکت لبنیاتی به دلیل گرانفروشی محکوم به پرداخت ۴۶ میلیارد تومان شد

سازمان تعزیرات حکومتی از محکومیت 462 میلیارد و 165 میلیون ریالی یک شرکت لبنیاتی به دلیل گرانفروشی و کم فروشی محصولات خود خبر داد.

شرکت لبنیاتی به دلیل گرانفروشی محکوم به پرداخت ۴۶ میلیارد تومان شد
به گزارش خبرگزاری موج

، یک شرکت صنایع لبنی به دلیل گران فروشی و کم فروشی محصولات خود محکوم به پرداخت ۴۶ میلیارد تومان شد. پیش از این نیز سازمان تعزیرات حکومتی ۲ شرکت لبنیاتی را به دلیل گرانفروشی ۲۲.۵ میلیارد تومان جریمه کرده بود.

 پرونده تخلف این شرکت لبنیاتی برای گرانفروشی و کم فروشی در پنج محصول به ارزش 18 میلیارد و 486 میلیون ریال در شعبه دوازدهم مهم و ملی تعزیرات رسیدگی شد.

تخلفات این شرکت لبنی مربوط به گرانفروشی و کم فروشی 180 هزار کیسه شیر نایلونی 800 گرمی، 43 هزار دبه ماست 2 کیلوگرمی و 180هزار عدد پنیر یواف 300گرمی و گرانفروشی 150 هزار بطری شیر کم چرب بوده است.

بنابراین گزارش صنایع لبنی شیر خام را به‌صورت یارانه‌ای و با قیمت مصوب دریافت می‌کنند و از طرفی اجازه صادرات محصولات تولیدی با ماده اولیه یارانه‌ای به آنها داده شده است آنها نیز باید 4 محصول خود را با قیمت مصوب در بازار عرضه کنند اما شاهد گران‌فروشی و عدم عرضه محصولات تنظیم‌بازاری توسط برخی از صنایع لبنی هستیم.

گزارش  این تخلف را سازمان جهاد کشاورزی استان تهران به دلیل کم فروشی و گرانفروشی شرکت لبنیاتی برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کرده بود.

اردیبهشت ماه امسال نیز سازمان تعزیرات حکومتی 2 شرکت لبنیاتی را به دلیل گرانفروشی 225 میلیارد ریال جریمه کرده بود.

بر اساس مصوبه دولت قیمت هر کیلوگرم شیر خام 15 هزار تومان، ماست 2.5 کیلوگرمی با قیمت 59 هزار و 760 تومان، پنیر یواف 400 گرمی 44 هزار و 400 تومان، شیر نایلونی 900گرمی کم‌چرب 18 هزار تومان و شیر بطری یک لیتری کم‌چرب 21 هزار و 600 تومان است و هر قیمتی که بالاتر از قیمت‌های ذکر شده لحاظ شود، منجر به تخلف و گران‌فروشی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه