English

معاون وزیر بهداشت در گفت و گو با خبرگزاری موج:

طغیان بی سابقه برخی بیماری های خطرناک در مشهد صحت ندارد

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طغیان بی سابقه برخی بیماری های خطرناک در مشهد که در برخی رسانه ها و فضای مجازی عنوان می شود صحت ندارد.

طغیان بی سابقه برخی بیماری های خطرناک در مشهد صحت ندارد

حسین فرشیدی معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج ، پس از کووید 19 تغییراتی به وجود آمد و برخی از بیماری های ویروسی  نه اینکه طغیان اما  آنها را بیشتر می بینیم که از جمله آن می توان به آبله مرغان اشاره کرد.

  معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عنوان کرد: درجریان شیوع بیماری کووید 19 بعلت رعایت مسائل بهداشتی عدم حضور افراد در تجمعات بزرگ این انتقال ویروس صورت نگرفت اکنون که شرایط آزادی وجود دارد و همه افراد  در مکان های پر تردد حضور دارند بیماری بیشتر منتشر می شود.

وی افزود:  دو سال گذشته یک بارندگی  خیلی شدیدی در پاکستان اتفاق افتاد این موضوع موجب افزایش بیماری مالاریا در آن کشور شد،  ترد ما در مرز نیز سبب شد بیماری هایی مانند مالاریا در کشور افزایش داشته باشد.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: افزایش و ابتلا به بیماری سرخک نیز مربوط به ما نبوده و در سطح منطقه افزایش داشته است، در اروپا سال ها بود که سرخک وجود نداشت  و دیده نمی شد اما در سال گذشته این بیماری در اورپا نیز دیده شده است.

فرشیدی خاطرنشان کرد: شاید تا حدودی جا به جایی جمعیت کمک کرده که بیماری های عفونی خصوصا ویروسی افزایش پیدا کند  اما اکنون شیوع بیماری هایی مانند سرخک و سرخچه در حدی نیست که نگران باشیم.

وی عنوان کرد: آن موضوعی که در حال حاضر مهم است و باید به آن توجه شود آن است که ما دارای استان هایی هستیم که ریسک ابتلا به این بیماری ها بیشتر است، لذا ما مهمترین عامل مقابله با عوامل ویروسی که واکسن است را در این استان ها به ویژه برای کودکان و افراد مستعد یک دز اضافه تزریق می کنیم.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بطور مثال ایران کشوری است که فلج اطفال در آن ریشه کن شده اما ممکن است سوال پیش بیاید که چرا این واکسن را می زنید، ما خصوصا در استان های جنوب و جنوب شرقی کشور این واکسن را به دلیل مسئله جا به جایی جمعیت تکرار می کنیم.

فرشیدی در خصوص مطلبی که در خصوص طغیان بی سابقه برخی بیماری های خطرناک  در مشهد منتشر شده است، افزود: اینکه بیماری مالاریا در استان سیستان وبلوچستان افزایش یافته است درست است اما برای مشهد این مطلب و آمارهایی که گفته می شود صحت ندارد.

پیش از این در برخی رسانه ها و فضای مجازی عنوان شد،  آمارها حاکی از افزایش و شیوع بیماری های آبله مرغان ، سرخک و آنفلوآنزا در سطح مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد است، آن طور که مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اظهار می کنند شیوع سرخک در عراق و افغانستان طی ۱۰ سال اخیر بی سابقه بوده ؛ موضوعی که به علت مهاجرپذیری خراسان رضوی زنگ هشدار را برای استان به صدا درآورده است.

همچنین آمارهای ابتلا به سرخک در سال گذشته نشان می دهد که بیش از نیمی از موارد ابتلا مربوط به اتباع افغانستان و پاکستان بوده است.

آبله مرغان نیز به دلیل عفونت زخم منجر به ثبت آمار فوت در سطح دانشگاه علوم پزشکی مشهد شده است؛ آماری که در این راستا جزئیات آن به ما داده نشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه