English

رئیس پلیس راهور فراجا:

کیفیت پایین خودروها، سالانه جان‌های بسیاری را می‌گیرد

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: کیفیت پایین خودروها و برخی نواقص جاده‌ها، سالانه جان بسیاری از هموطنانمان را می‌گیرد.

 کیفیت پایین خودروها، سالانه جان‌های بسیاری را می‌گیرد
به گزارش خبرگزاری موج

، حمل‌ونقل یکی از مهم‌ترین ارکان رشد و توسعه اقتصادی هر کشوری است. یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که جهان امروز با آن مواجه شده، تصادفات و پیامدهای ناشی از آن است؛ از این رو ایمنی جاده‌ها، یک مسئله مهم و جهانی است. تصادفات جاده‌ای علاوه بـر خسـارات مـالی، یک تا سه درصد سود ناخالص ملی کشـورها را هدر داده، منجر به اتلاف سرمایه ملی  شده و اثـرات مخرب زیادی بـر اقتصاد می‌گذارد.

آمارها نشان می‌دهد تصادفات و تلفات ناشی از آن، به‌ویژه در کشورهای در حال توسعه با سرعت رو به افزایش است. وجود خیابان‌ها و جاده‌ها به‌عنوان بخشی از زیرساخت حمل‌و‌نقل برای آسایش و رفاه جامعه بسیار حیاتی هستند و هرگونه نقص و ضعف در این سیستم به‌طور قابل‌توجهی باعث کاهش بازدهی فعالیت‌ها و ایجاد خسارات جدی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی می‌شود، پس می‌توان گفت تصادفات یکی از مهم‌ترین موانع در پیشرفت و توسعه‌ صنعت حمل‌ونقل و اقتصاد است.

۷ اردیبهشت به‌منظور فرهنگ‌سازی در راستای افزایش ایمنی راه‌ها و‌ کاهش تصادفات جاده‌ای، روز ملی ایمنی حمل‌ونقل نام‌گذاری شده است. به همین بهانه پای صحبت‌های فرمانده پلیس راهور فراجا و رئیس پلیس راهور تهران نشستیم تا از آخرین وضعیت ایمنی‌ حمل‌ونقل کشور و شهر تهران باخبر شویم.

سردار سید تیمور حسینی ، رئیس پلیس راهور فراجا درباره اهمیت موضوع ایمنی حمل‌ونقل و تاثیر آن بر کاهش تصادفات گفت: حمل‌ونقل در تمامی کشورهای دنیا، یکی از مهم‌ترین بخش‌های زیربنایی اقتصاد است که می‌تواند در تسهیل مبادلات بازرگانی و توسعه اقتصادی تاثیرگذار باشد.

رئیس پلیس راهور فراجا با تاسف‌بار خواندن وضعیت ایمنی جاده‌ها و با اشاره به کاستی‌ها و کوتاهی‌های موجود در این بخش و همچنین کیفیت پایین خودروها، افزود: به‌دلیل ضعف در حوزه راه‌ها و کیفیت پایین برخی از خودروهای تولید داخل، سالانه تعداد زیادی از هموطنانمان جانشان را در تصادفات رانندگی از دست می‌دهند. البته پلیس راهور در این زمینه همیشه پیشگام بوده و پیش از دیگر نهادهای متولی امر در حوزه ایمنی حمل‌ونقل پای کار آمده تا شاید بتواند حضور ثمربخشی داشته باشد تا در نهایت شاهد کاهش آمار فوتی‌ها و تصادفات رانندگی باشیم.

 

کاهش ۱۴.۳ درصدی آمار جانباختگان حوادث رانندگی جاده‌ای در طرح نوروزی۱۴۰۳

سردار حسینی با اشاره به کاهش آمار تصادفات و جانباختگان در طرح نوروزی ۱۴۰۳، گفت: طرح نوروزی پلیس در جاده‌های کشور از ۲۵ اسفند آغاز شد و  تا ۱۵ فروردین ادامه پیدا کرد. در این مدت، ۱۰۶۵ نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند؛ یعنی به‌طور میانگین روزانه حدود ۵۳ نفر در تصادفات رانندگی به کام مرگ رفتند. این آمار در مقایسه با نوروز ۱۴۰۲ که شمار جانباختگان ۱۱۷۵ نفر بود، ۱۱۰ نفر معادل ۹.۴ درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به آمار  قربانیان حوادث رانندگی در معابر درون‌شهری و برون‌شهری، تصریح کرد: در طول اجرای طرح نوروز ۱۴۰۲، تعداد ۹۴۲ نفر در حوادث رانندگی در معابر برون‌شهری یا به عبارت بهتر در حوزه استحفاظی پلیس راه‌ها جان خود را از دست دادند که این آمار در ایام نوروز امسال به ۸۰۷ تن رسیده و ۱۳۵ مورد کاهش داشته اطت.

رئیس پلیس راهور فراجا افزود: شمار جانباختگان حوادث رانندگی در جاده‌های برون‌شهری در ایام نوروز ۱۴۰۳ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۱۴.۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد و این بیانگر این است که مسافران نوروزی توجه بیشتری به قوانین و مقررات رانندگی داشته‌اند. آمارهای پزشکی قانونی نشان می‌دهد بیشترین مرگ‌های ناشی از تصادفات رانندگی نوروز امسال در روزهای سوم فروردین ۱۴۰۳ و ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ رخ داده است. نگفته نماند که ۷۶ درصد فوتی‌های ناشی از تصادفات ایام نوروز ۱۴۰۳ مرد و ۲۴ درصد  زن بودند.

سردار حسینی، رئیس پلیس راهور فراجا در انتها تعداد مصدومان ناشی از تصادفات رانندگی در ایام اجرای طرح نوروزی ۱۴۰۳ را ۱۷ هزار و ۲۴۴ نفر  اعلام کرد و گفت: امسال نسبت به سال گذشته تعداد مصدومان حوادث رانندگی نیز کاهش حدود ۴ درصدی داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه