English

روستاهای جهانی گردشگری در ایران مشخص شدند

هشت روستا به عنوان کاندیدای نهایی ایران در پروژه بهترین روستاهای جهانی گردشگری معرفی شدند تا در سطح جهانی رقابت کنند.

روستاهای جهانی گردشگری در ایران مشخص شدند

به گزارش خبرگزاری موج، سازمان جهانی جهانگردی UNWTO از سال ۲۰۲۱ موضوعی را تحت عنوان معرفی بهترین روستاهای جهانی گردشگری مطرح و هدف از این اقدام را پیشبرد نقش گردشگری در حفاظت از روستاها عنوان کرد.

این سازمان شاخص‌های کلانی مانند دارا بودن منابع و جاذبه‌ها، مرمت و حفاظت از منابع، پایداری اجتماعی، پایداری زیست محیطی، زنجیره ارزش گردشگری، اولویت و حکمرانی دولت، زیرساخت و ارتباطات و ایمنی و امنیت را برای ارزیابی روستاهای کاندید تعیین کرده است.

این شاخص‌ها حدوداً به ۴۰ زیر شاخص تقسیم می‌شوند که دربرگیرنده اطلاعات جامعی از روستاهاست.

به همین منظور از بین کل روستاهای کشور ۱۳۰ روستا وارد مرحله اولیه انتخاب، شدند. سپس بر اساس شاخص‌های سازمان جهانی این تعداد به ۳۰ روستا تقلیل داده شد و در نهایت بر اساس ظرفیت اعلام شده برای هر کشور ۸ روستا به عنوان کاندیدای نهایی ایران انتخاب شدند.

روستای کندوان در آذربایجان شرقی، روستای میمند در استان کرمان، روستای سهیلی در استان هرمزگان، روستای قاسم آباد گیلان، روستای کندلوس مازندران، روستای ابیانه در استان اصفهان، روستای پالنگان در استان کردستان و روستای بیشه در استان لرستان روستاهایی هستند که به عنوان نمایندگان جمهوری ایران در این رقابت جهانی شرکت خواهند کرد.

در همین راستا علاوه بر تکمیل پرونده روستاهای کاندید ایران اسناد پشتیبان شامل کلیپ‌های معرفی جاذبه‌ها و پتانسیل‌های گردشگری و تصاویر مربوطه تهیه و در سامانه سازمان جهانی گردشگری بارگذاری شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه