English

وزیر ارتباطات:

تا پایان سال هیچ روستای بالای بیست خانواری بدون اینترنت پرسرعت نیست

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که امسال دسترسی همه روستای بالای بیست خانوار به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت برقرار می شود.

تا پایان سال هیچ روستای بالای بیست خانواری بدون اینترنت پرسرعت نیست

به گزارش خبرگزاری موج، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه برنامه دیدار با نمایندگان مردم و رسیدگی به مشکلات ارتباطی مردم، با روح الله حضرت پور طلاتپه، نماینده مردم شهرستان ارومیه از استان آذربایجان غربی و علیرضا نظری، نماینده مردم شهرستان خمین از استان مرکزی دیدار کرد.

وزیر ارتباطات در دیدار با نماینده مردم شهرستان ارومیه، گزارشی از وضعیت شبکه ارتباطی این شهرستان ارائه کرد و گفت: از ۵۱۹ روستای شهرستان ارومیه ۵۱۸ روستا، معادل ۹۹ درصد روستاهای شهرستان به شبکه صوت متصل هستند و ۴۷۴ روستا یعنی معادل ۹۱ درصد روستاهای شهرستان نیز به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند.

وی افزود: قطعاً تا پایان سال هیچ روستای بالای بیست خانواری نه تنها در شهرستان ارومیه بلکه در کل کشور باقی نمی‌ماند که به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت و پایدار دسترسی نداشته باشد.

زارع پور با اشاره به درخواست نماینده مردم ارومیه برای بهبود کیفیت ارتباطات ۴۵ روستای شهرستان ارومیه نیز گفت: به منظور پایداری و افزایش کیفیت شبکه در فاز نخست ۱۸ کیلومتر فیبر نوری ابلاغ شده و به مرحله اجرا رسیده است و در فاز دوم نیز ۲۱۳ کیلومتر ابلاغ شده است و در مرحله اجرا قرار دارد.

وزیر ارتباطات در دیدار با نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی نیز گزارشی از وضعیت شبکه ارتباطی شهرستان را ارائه کرد و گفت: از ۱۰۳ روستای بالای بیست خانوار شهرستان، ۱۰۰ درصد روستاهای شهرستان دارای پوشش صوت هستند.

وی افزود: از این تعداد روستای شهرستان نیز ۹۳ روستا، معادل ۹۰ درصد به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند و ۱۰ روستای باقی مانده نیز تلاش می‌شود تا نیمه نخست سال جاری به اینترنت پرسرعت و پایدار متصل شوند. برای بهبود کیفیت شبکه ارتباطی شهرستان و روستاهای آن نیز ۱۰۳ کیلومتر فیبر نوری ابلاغ شده است و در مرحله اجرا قرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه