English

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی:

۶۰۰ طرح عمرانی در روستاهای آذربایجان‌شرقی اجرا شد

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی گفت: در سال گذشته ۶۰۰ طرح در قالب ۱۷۲ پروژه با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان در بخش عمران روستاهای استان اجرا شد.

۶۰۰ طرح عمرانی در روستاهای آذربایجان‌شرقی اجرا شد

به گزارش خبرگزاری موج آذربایجان شرقی، حجت الله سروری، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد مسکن، افزود: از زمان تاسیس این بنیاد تهیه و مطالعه طرح هادی روستایی و تعیین محدوده روستاهای نمونه در ۲ هزار و ۱۳ روستا، بازنگری طرح هادی روستایی در ۶۹۱ روستا و طرح هادی روستایی در یک هزار و ۱۴ روستای استان اجرا شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته تغییرات طرح هادی ۹۳۳ روستا انجام شده است، اظهار کرد: در ۵۱ درصد روستاهای استان طرح هادی اجرا شده است که از میانگین کشوری هفت درصد بیشتر است.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ۳۰۵ هزار مسکن روستایی در این استان وجود دارد، گفت: از این تعداد ۱۵۰ هزار و ۹۷۶ مسکن روستایی معادل ۵۰ درصد نوسازی و مقاوم سازی شده و این استان از نظر میانگین مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی یک درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

سروری، با اشاره به اینکه سهمیه سالانه استان برای مقاوم سازی مسکن روستایی ۱۲ هزار واحد است، ادامه داد: در سال گذشته از ۹ هزار و ۲۰۰ سهمیه ابلاغی، ۹ هزار و ۳۱ واحد به بانک معرفی، قرارداد چهار هزار و ۳۰۰ واحد منعقد و مقاوم سازی یک هزار و ۴۰۰ واحد تمام شده است.

وی پاسخگویی به ۳۵ هزار و ۴۱۷ استعلام و مراجعه روستاییان، صدور هفت هزار و ۸۲۷ سند روستایی و یک هزار ۷۳۴ سند شهری در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت را از اقدامات این بنیاد در سال گذشته اعلام کرد و یادآور شد: از زمان تاسیس این بنیاد تاکنون حدود ۲۳۶ هزار و ۵۰۰ جلد سند روستایی و حدود ۳۳ هزار جلد سند مالکیت در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر استان صادر شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه هم اکنون در حوزه مسکن شهری، ساخت یک هزار واحد در این استان در حال انجام است، گفت: از زمان تاسیس این بنیاد تاکنون در حوزه مسکن شهری، ۱۴ واحد کتابخانه روستایی، ۹ مجتمع فرهنگی هنری و یک هزار و ۵۶۰ واحد مسکن برای محرومان احداث شده است.

سروری، با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت از سوی بنیاد مسکن، افزود: برای این طرح ۶۹ هزار متقاضی ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ۹ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند و برای سه هزار و ۸۰۰ نفر از متقاضیان زمین تامین شده است.

وی یادآور شد: هم اکنون وضعیت یک هزار و ۸۲۵ واحد به صورت تک واحدی یا مجتمع مسکونی تعیین تکلیف شده است و ۲ هزار و ۹۰۰ متقاضی آورده شخصی ۴۰ میلیون تومانی را واریز کرده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه