English

فرمانده مرزبانی کشور:

کشف بیش از ۸۰۰ کیلوگرم موادمخدر در سراوان

فرمانده مرزبانی فراجا از کشف ۸۰۹ کیلوگرم موادمخدر از سوی مرزداران هنگ مرزی سراوان طی دو عملیات جداگانه خبر داد.

کشف بیش از ۸۰۰ کیلوگرم موادمخدر در سراوان

به گزارش خبرگزاری موج، سردار احمدعلی گودرزی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در راستای کنترل و مراقبت از مرزها و برخورد قاطع با هرگونه قاچاق موادمخدر در طول نوار مرزی، مرزداران استان سیستان و بلوچستان در هنگ مرزی سراوان توانستند با اشراف اطلاعاتی و رصد تحرکات در مناطق مرزی، به سرنخ‌هایی از قصد قاچاقچیان برای ورود محموله موادمخدر به داخل کشور دست پیدا کنند و با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی و تشدید اقدامات کنترلی، انهدام این باند قاچاق مواد افیونی را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: مرزبانان با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی، مسیرهای احتمالی تردد قاچاقچیان و همچنین زمان برنامه‌ریزی شده برای انتقال محموله موادمخدر به عمق کشور را پیش بینی کردند و در قالب چندین تیم پوششی و عملیاتی با اجرای کمین هدفمند، منطقه مورد نظر را در کنترل خود قرار دادند و با هدایت عملیاتی و پشتیبانی اطلاعاتی فرماندهی مرزبانی استان توانستند محموله موادمخدر را کشف کنند.

گودرزی ادامه داد:  سوداگران مرگ به محض مشاهده ماموران، اقدام به تیراندازی کردند که مرزبانان نیز بلافاصله با اتخاذ موضع و تاکتیک عملیاتی مناسب مقابله به مثل کردند که و به علت حجم بالای آتش مرزبانان، قاچاقچیان تاب مقابله را نداشتند و با برجا گذاشتن محموله موادمخدر اقدام به فرار کردند.

وی افزود: مرزداران هنگ مرزی سراوان در یک عملیات موفق شدند ضمن توقیف یک دستگاه خودرو تویوتا و دستگیری یک قاچاقچی، تعداد دو دستگاه وسایل ارتباطی قاچاقچیان را نیز کشف و ضبط کنند. آنها همچنین در دعملیات جداگانه دیگری نیز موفق به کشف و مهار ۹ راس دواب حامل موادمخدر،  شامل ۶۸۹ کیلوگرم تریاک، و۱۲۰ کیلوگرم حشیش که جمعا به وزن ۸۰۹ کیلوگرم شدند.

 

بیشتر بخوانید:

مرزبانی در خط مقدم مبارزه با ورود کالای قاچاق قرار دارد

مردم بدون دغدغه امنیتی می توانند از طبیعت بکر مناطق مجاز مرزی بازدید کنند

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه