English

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها:

دوران پیروزی انقلاب از جنس معجزه است / لزوم تحول در دانشگاه‌ها برای تمدن‌سازی

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها بن‌مایه اصلی انقلاب را توحید و باور عمیق به خداوند به‌عنوان تنها قدرت عالم معرفی کرد و گفت: این باور در دفاع مقدس و صحنه‌های رویارویی انقلاب با مشکلات راهگشا بود و باعث شد که معجزات خدا در همه لحظه‌های این حرکت‌ها دیده شود.

دوران پیروزی انقلاب از جنس معجزه است / لزوم تحول در دانشگاه‌ها برای تمدن‌سازی

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی در برنامه هفت فرمان که به مناسبت چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و چهارمین سالگرد صدور بیانیه گام دوم انقلاب در اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: امام راحل انقلاب اسلامی مردم ایران را نقطه‌ی شروع انقلاب جهان به پرچم‌داری حضرت حجت (عج) دانسته‌است. تعبیر امام(ره) این بود که انقلاب محدود به تغییر نظام سیاسی در ایران نمی‌شود، بلکه نقطه شروع حرکت جامعه در مسیر ایجاد حکومت جهانی اسلام است، تا جایی که اگر مسائل اقتصادی و مادی کشور مسئولان را از این وظیفه مهم جدا کند، خسارت بزرگی درپی خواهد داشت.

وی پیروزی در این مسیر را زمینه‌ساز تغییر تاریخ و ایجاد زمینه‌ ظهور حضرت ولی عصر(عج) دانست و افزود: به گفته امام(ره) محتوای انقلاب فقط تغییر رژیم طاغوت به نظام اسلامی نیست، بلکه بار مسئولیت تمام تاریخ بر دوش ماست تا با حرکت در مسیر خدا حرکت اصلی انقلاب را به سمت اهداف جهانی به سرانجام برسانیم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به بیانیه‌ی آغازین حرکت سیاسی امام خمینی (ره) علیه رژیم طاغوت خاطرنشان کرد: در ابتدای این بیانیه، با اشاره به آیه شریفه "قل انما ٱعظکم بواحده "مردم یکی‌یکی و دوتا دوتا به حرکت و قیام دعوت شدند؛ موضوعی که بن‌مایه بیانیه گام دوم انقلاب نیز هست. خودسازی و سپس جامعه پردازی. زیرا آغاز انقلاب در مکتب اسلام با نغییر از درون است. و این تحول درونی مقدمه حرکت‌های بزرگ‌تر در ادامه مسیر به‌شمار می‌آید.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی بن‌مایه اصلی انقلاب را توحید و باور عمیق به خداوند به‌عنوان تنها قدرت عالم معرفی کرد و گفت: این باور در دفاع مقدس و صحنه‌های رویارویی انقلاب با مشکلات راهگشا بود و باعث شد که معجزات خدا در همه لحظه‌های این حرکت‌ها دیده شود.

وی با اشاره به نگرانی برخی افراد در فتنه اخیر یادآور شد: اگر این فتنه را با ۱۰۰ روز سال ۱۳۶۰ (از اواخر خرداد تا اوایل مهر) مقایسه کنیم، می‌بینیم که در آن مدت یک رئیس‌جمهور به شهادت رسید، رئیس‌جمهوری دیگری عزل شد، رئیس قوه قضائیه و همچنین ۲۷ نماینده مجلس و برخی فرماندهان نظامی شهید شدند، رهبر معظم انقلاب نیز در تروری که گمان نمی‌رفت زنده بمانند، مجروح شدند؛ هر کدام از این اتفاقات در بعضی کشورها باعث سقوط حکومت می‌شود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها وقایع تابستان سال ۱۳۶۰ را باعث سربلندی و توانمندتر شدن انقلاب دانست و ادامه داد: پس از این رخدادها بود که دستاوردهای بزرگی مانند فتح خرمشهر، بستان و عملیات گسترده آزادسازی مناطق اشغالی آغاز شد. بنابراین در دل این بلاها، معجزات الهی به‌شمار می‌روند و کسی که با خدا باشد می‌تواند با تکیه بر او تمام معادلات ظاهری را تغییر دهد.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی عذرخواهی محمدرضا پهلوی در ابتدای حکومت خود از مردم ایران به‌دلیل اقدامات پدرش را نشانه نفرت مردم از حکومت پهلوی معرفی کرد و گفت: با وجود این سابقه برخی دنبال تحریف تاریخ و تطهیر پهلوی‌ها هستند.

وی با اشاره‌ به نظر میشل فوکو درباره‌ انقلاب اسلامی ایران در کتاب "ایرانی‌ها چه رؤیایی در سر می‌پرورانند" که به ویژگیهای تشیع می‌پردازد گفت از نظر فوکو دو ویژگی مهم مذهب تشیع نگاه به مرگ و مفهوم انتظار است که انقلاب اسلامی با تکیه بر این دو مفهوم و پیروی از یک رهبر معنوی و روحانی که قدرت و اعتبار او به افسانه‌ها تنه می‌زد، توانست به پیروزی برسد.

وی نقطه نفوذ امام (ره) دربرابر یک حکومت باثبات قدرتمند و دارای حمایت تمام‌عیار آمریکا را تکیه بر خدا اعلام و تصریح کرد: امام خمینی (ره) با تکیه بر خدا و اعتماد به مردم توانست حکومت اسلامی تاسیس کند؛ آنچه در دوران پیروزی انقلاب دیدیم از جنس معجزه است که با محاسبات عادی پیروزی و دوام انقلاب قابل محاسبه نبود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ساختار و ظاهر بیانیه گام دوم را تمدن‌سازی معرفی کرد و افزود: با استفاده از موتور درونی توحید باید در مسیر ایجاد تمدن نوین اسلامی گام برداریم و رهبر انقلاب در این بیانیه جوانان را مخاطب اصلی خود قرار دادند که قرار است مسئولیت‌های آینده کشور را به دوش گیرند تا تمدن جدیدی برای اسلام شکل گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی با اشاره به فرارسیدن دوران زوال تمدن لیبرال دموکراسی دنیا که آمریکا در رأس آن قرار دارد، گفت: این تمدن که قدرت برتر سیاسی، فناوری، هژمونی جهانی، سلطه معنوی، رسانه‌ای، اثرگذاری و همه آنچه از اقتدار ظاهری دیده می‌شود را در اختیار ایالات متحده آمریکا قرار داده است در حال زوال است و موضوع زوال آمریکا که در گذشته از زبان رهبر انقلاب شنیده می‌شد امروزه از زبان بزرگان سیاسی و اندیشمندان شنیده می‌شود، اکنون از زبان آمریکایی‌ها شنیده می‌شود؛ شعار بایدن و ترامپ در مبارزه‌های انتخاباتی به جای شعارهای جهانی احیای عظمت و حفظ وحدت آمریکا بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه