English

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در گفتگو با خبرگزاری موج؛

عملیات بهسازی معابر شهری از حدود ۲ ماه پیش آغاز شده است

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران اعلام کرد: عملیات بهسازی معابر شهری از حدود دو ماه پیش آغاز شده است و شهروندان می توانند اکیپ اجرای آزادگان را حوال میدان میوه و تره بار مشاهده کنند.

عملیات بهسازی معابر شهری از حدود ۲ ماه پیش آغاز شده است

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، مدت هاست این تصور در ذهن شهروندان تهرانی ایجاد شده‌ که شهرداری تهران نسبت به ترمیم وضعیت نامناسب آسفالت های معابر بزرگراهی غافل شده است. به واقع چاله چوله‌های معابر هر شهر نمادی زننده از ناهماهنگی مدیریت شهری است.

مدت هاست وقتی در معابر اصلی و بزرگراهی پایتخت تردد می کنیم اثراتی از چاله ها و ترمیم های بدقواره‌ای مشاهده می کنیم که بیانگر مدیریت ضعیف شهری است.

بزرگراه آزادگان که عنوان بلندترین بزرگراه پایتخت را به دوش می کشد و شمال غرب شهر را به جنوب شرقی آن متصل می کند ویترینی از غفلت مسئولان شهری است، بزرگراهی که با چاله چوله های فراوانش همواره میزبان تصادفات و خرابی خودروهای شهروندان است.البته وضعیت اتوبون هایی نظیر حکیم و همت نیز چندان مطلوب نیست.

در دنیا، مدیریت شهری با هدف احترام و رعایت حقوق شهروندی و جذب توریست همواره در تلاش است تا استانداردهای لازم را در بخش های مختلف شهر ایجاد کند و شهروندان از آسایش لازم برخوردار شوند که موضوع آسفالت شهری نیز یکی از این موارد است، اما برخی اقدامات غیر اصولی در تهران گاها بستر ایجاد حوادث رانندگی را فراهم می کند.

فارغ از پنجر شدن خودرو و تصادفات، استهلاک خودرو با هر بار افتادن در این چاله چوله ها بالا می رود و راننده بایستی در این معابر پرتردد، از هراس پنجر نشدن، از راست به چپ و بالعکس لاین خود را تغییر دهد که خود یکی از دلایل اصلی تصادفات است.

در این خصوص نیز پلیس راهنمایی و رانندگی تهران همواره بر رفع چاله چوله های معابر تاکید کرده است. 

عباس شعبانی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در واکنش به گلایه شهرندان درخصوص کیفیت نامناسب آسفالت معابر بزرگراهی به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج می گوید: عملیات بهسازی معابر شهری از حدود دو ماه پیش آغاز شده است و شهروندان می توانند اکیپ اجرای آزادگان را حوال میدان میوه و تره بار مشاهده کنند.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب آسفالت بزرگراه آزادگان افزود: زیرسازی معبر آزادگان از پایه دچار مشکل است و به دلیل سطح بالای خدماتی که ارائه می دهد اجرای عملیات به سختی پیش می رود.

شعبانی تصریح کرد: هیچگاه تصور این حجم از تردد برای اتوبان آزادگان را نکرده بود و این بزرگراه اکنون به یک کمربند پرتردد تبدیل شده است، اما درخصوص اتوبان های دیگر این مشکل وجود ندارد و صرفا علت تخریب آسفالت تردد بالای خودروها است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران به نحوه اصلاح زیرساخت بزرگراه آزادگان پرداخت و گفت:  باید در هر قسمت از اصلاح معبر را در ابتدا بتراشیم سپس با بتن  غلطکی آرسی سی پر و در آخر آسفالت کنیم تا شاهد خرابی های گسترده نباشیم.

وی درخصوص چرایی ترمیم بی کیفیت آسفالت های نقطه ای در سطح شهر و معابر که عمدتا پستی و بلندی در سطح معبر ایجاد میکند بیان کرد: ما نمیتوانیم چاله های نقطه ایی را تا زمان اصلاح های سراسری رها بگذاریم و باید به صورت موقت آن ها را پرکنیم و عمدتا به دلیل نشست چاله را با ارتفاعی بلندتر پر می کنیم.

شعبانی یکی از عمده مشکلات ترمیم وضعیت راه ها را ترافیک معبرها و سرمای هوا دانست و خاطر نشان کرد: عمدتا ترمیم معابر به دلیل شلوغی معابر در ساعت پایانی شب آغاز و تا سحر حدود ساعت ۱۲ شب تا ۴ صبح انجام می شود اما در این فصل به دلیل سرمای هوا امکان فعالیت در شب وجود ندارد و عملیات بهسازی با کندی صورت می گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه