English

در دیدار سفیر و رییس دانشگاه بولیوی با سرپرست دانشگاه یزد مطرح شد؛

دانشگاه یزد خواستار همکاری علمی، فناوری و پژوهشی با کشورهای آمریکای جنوبی است

سرپرست دانشگاه یزد با اشاره به تاکیدات مقامات عالی کشور ایران بر ارتباط هرچه بیشتر با کشورهای آمریکای جنوبی، گفت: بر این اساس دانشگاه یزد نیز خواستار تعامل و همکاری هرچه بیشتر با کشورهای آمریکای جنوبی در تمامی زمینه‌های علمی، پژوهشی و فناوری است.

دانشگاه یزد خواستار همکاری علمی، فناوری و پژوهشی با کشورهای آمریکای جنوبی است

به گزارش خبرگزاری موج یزد، رومینا گوآدالوپه پرز راموس، سفیر بولیوی در ایران به همراه رییس دانشگاه مایور دسان ‌سیمون این کشور با حضور در دانشگاه یزد ضمن دیدار و گفت‌وگو با دکتر عباس کلانتری خلیل‌آباد سرپرست این دانشگاه، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

عباس کلانتری خلیل‌آباد سرپرست دانشگاه یزد با ابراز خرسندی از حضور سفیر و رییس دانشگاه مایور دسان ‌سیمون بولیوی در دانشگاه یزد ابراز امیدواری کرد: با امضای این تفاهم‌نامه همکاری امید است تا شاهد اتفاقات خوبی در دانشگاه مادر استان با دانشگاه کشور بولیوی باشیم.

کلانتری با اشاره به تاکیدات مقامات عالی کشور ایران بر ارتباط هرچه بیشتر با کشورهای آمریکای جنوبی، گفت: بر این اساس دانشگاه یزد نیز خواستار تعامل و همکاری هرچه بیشتر با کشورهای آمریکای جنوبی در تمامی زمینه‌های علمی، پژوهشی و فناوری است.

وی تصریح کرد: دانشگاه یزد در حال تبدیل شدن به دانشگاه‌های نسل چهارم بوده و این آمادگی را دارد که تجربه‌های خود را در این زمینه‌ها به دانشگاه سان سیمون انتقال دهد.

سرپرست دانشگاه یزد افزود: تبادل دانشجو و استاد در رشته‌های مختلف و اجرای مشترک طرح‌های پژوهشی می‌تواند از دیگر زمینه‌های همکاری میان دو دانشگاه باشد.

دکتر کلانتری در پایان بر برگزاری همایش‌های علمی، پژوهشی و فناوری میان این دو دانشگاه به صورت مجازی تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه دانشگاه یزد در رشته‌های خاصی همچون معماری، علوم پایه، مهندسی نساجی و معدن دارای استادان برجسته‌ای در سطح کشور است، دانشگاه سان‌سیمون بولیوی می‌تواند در این زمینه‌ها از تجربیات و یافته‌های علمی این دانشگاه استفاده کرده و همکاری‌های بی‌نظیری در این خصوص شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه از کشور بولیوی و دانشگاه سان سیمون انتظار می‌رود مفاد این تفاهم‌نامه همکاری در کوتاه مدت اجرایی شود، 5 سهمیه بورس دانشگاه یزد در مقاطع تحصیلات تکمیلی را به این دانشگاه اختصاص داد و اظهار داشت: نیاز است تا اجلاس روسای دانشگاه‌های ایران و بولیوی در استان یزد یا در کشور بولیوی برگزار تا زمینه‌های همکاری پیش از پیش فراهم شود.

رومینا گوآدالوپه پرز راموس، سفیر بولیوی در ایران افزایش همکاری‌های دانشگاه‌های دو کشور در راستای اهداف نزدیکتر شدن روابط میان ایران و بولیوی عنوان کرد و گفت: مقامات عالی کشور بولیوی نیز بر هرچه بیشتر شدن این روابط به خصوص در ارتباط با دانشگاه‌های کشور ایران تاکید دارند.

پرز راموس برگزاری این نشست و امضای تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه‌های یزد و سان‌سیمون را نتیجه نشست‌های ارزشمند روز ملی مبارزه با استکبارجهانی ( ۱۳ آبان) با عنوان روایتی متفاوت از کشورهای منطقه آمریکای مرکزی در مورد استکبارستیزی در دانشگاه یزد برگزار شده بود دانست.

سفیر بولیوی در ایران افزود: این اتفاقات از آن زمان بر‌می‌آید و خوشحالیم که در حال گسترش ارتباطات خود با دانشگاه یزد برای کسب تجربه‌های آن در تمامی زمینه‌ها هستیم.

خولیو سزار مونیا گامبویا رییس دانشگاه مایور د سان ‌سیمون بولیوی نیز در این دیدار به معرفی این دانشگاه پرداخت و بر مبادله استاد و دانشجو میان این دو دانشگاه تاکید کرد و اظهار داشت: دانشگاه سان‌سیمون با قدمت 200 ساله بالغ بر 82 هزار دانشجو در قالب 14 دانشکده در رشته‌های پزشکی، فناوری و صنعتی دارد.

خولیو سزار مونیا گامبویا با توجه اینکه دانشگاه سان‌سیمون در حال تغییر و به روزرسانی قوانین خود است، بیان داشت: با شروع ویروس کرونا در دنیا این دانشگاه آموزش مجازی خود را شروع کرد و در حال حاضر کلاس‌های درس به صورت حضوری تشکیل می‌شود.

وی افزود: اما دانشگاه سان ‌سیمون در نظر دارد تا آموزش ترکیبی را در دستور کار خود قرار دهد.

رییس دانشگاه سان سیمون بولیوی نیز با اشاره به جایگاه بالای دانشگاه یزد در بین دانشگاه‌های جهان، اظهار داشت: علاقه‌مندیم با دانشگاه یزد در زمینه تبادل دانشجو و استاد و همچنین اعطای بورسیه تحصیلی در مقاطع تکمیلی دکتری همکاری کنیم.

وی با بیان اینکه دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه‌های ایران در زمینه‌های فناوری و صنعتی تجربه‌های زیادی دارند خواستار استفاده از این تجربیات شد و گفت: تنها راه پیشرفت این کشور تقویت آموزش دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی است و باید برای تحقق این مهم همکاری‌های بلند مدت و کوتاه مدتی میان دانشگاه‌های یزد و سان‌سیمون شکل بگیرد.

دیگر اعضای حاضر در این نشست نیز به بیان نظرات و پیشنهادات خود در خصوص زمینه‌های همکاری بیشتر میان دانشگاه یزد و دانشگاه سان سیمون کشور بولیوی پرداختند.

در این نشست مسوولان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نیز حضور داشتند و برای ارتباط، تعامل و همکاری هرچه بیشتر با دانشگاه سان‌سیمون به ارایه راه‌های همکاری خود پرداختند.

در پایان این نشست نیز تفاهم‌نامه‌ همکاری به مدت پنج سال به امضای دکتر عباس کلانتری سرپرست دانشگاه یزد و خولیو سزار مونیا گامبویا رییس دانشگاه مایور دسان ‌سیمون بولیوی رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر