English

کلینیک‌های تخصصی دانشگاه یزد در سطح استان راه اندازی و به مردم خدمات رسانی خواهند کرد

سرپرست دانشگاه یزد از برنامه ریزی برای ایجاد یک شرکت ساخت و تولید در دانشگاه برای احصاء مشکلات و رفع نیازهای صنایع خبر داد و گفت: در راستای توسعه و تقویت اراتباط دانشگاه با جامعه نیز کلینیک‌های تخصصی دانشگاه در سطح استان راه اندازی و به مردم خدمات رسانی خواهند کرد.

کلینیک‌های تخصصی دانشگاه یزد در سطح استان راه اندازی و به مردم خدمات رسانی خواهند کرد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، عباس کلانتری خلیل‌آباد سرپرست دانشگاه یزد با اشاره به این که توسعه آموزش عالی یکی از محورهای توسعه استان تعریف شده است، از بی‌توجهی به این محور ابراز گلایه کرد و گفت: متاسفانه در حالی که یزد یک استان صنعتی در کشور محسوب می‌شود، فاقد دانشگاه صنعتی است یا با وجود شهرت جهانی در حوزه گردشگری فاقد دانشکده تخصصی هنر و معماری است و در واقع به دلیل همین بی‌توجهی‌های گذشته، امروز شاهد توسعه نامتوازن آموزش عالی در استان هستیم.

وی با اشاره به متعهد نبودن طرفین صورت جلسه منعقد شده بین دانشگاه یزد، اداره راه و شهرسازی و معاونت عمرانی استانداری در قبال خواسته‌های دانشگاه یزد در برابر واگذاری این اراضی، گفت: البته یک طرح پژوهشی در مورد ایجاد این بلوار از سوی پژوهشکده حمل و نقل پایدار دانشگاه مبنی بر ایجاد این مسیر به صورت زیرزمینی تهیه شده که متاسفانه شهرداری آن را قبول ندارد ولی طرح کنونی شهرداری نیز به لحاظ فنی دارای ایرادات متعددی است و تاکنون از سوی کمیته تطبیق شهرستان پذیرفته نشده است.

سرپرست دانشگاه یزد با اشاره به پیشرفتهای علمی ایران اسلامی پس از پیروزی انقلاب، گفت: امروز کشورمان با وجود تحریم‌های ظالمانه در حوزه تولید علم در منطقه رتبه اول و در سطح جهان جایگاه شانزدهم را دارد و دانشگاه یزد نیز طی سه دهه فعالیت خود براساس آخرین رتبه بندی ISD، جایگاه هشتم خود را در بین دانشگاه‌های جامع کشور تثبیت کرده است.

وی با بیان این که استان یزد هم اکنون 75 هزار دانشجو را در خود جای داده است، اعلام کرد: تعداد دانشجویان حال حاضر دانشگاه یزد 14 هزار و 750 دانشجو هستند که در 217 کد رشته مقاطع کارشناسی تا دکتری زیر نظر 472 نفر عضو هیات علمی تمام وقت تحصیل می‌کنند.

به گفته وی، این دانشگاه هم اکنون میزبان 650 دانشجوی خارجی است و تاکنون نیز51 هزار و 119 فارغ التحصیل را تحویل جامعه داده است.

کلانتری در بخشی از سخنانش بیان کرد: دانشگاه‌ها برطبق بیانیه گام دوم انقلاب باید برای برون رفت از شرایط فعلی ارتباط بین خود با جامعه و صنعت را تقویت کنند که دانشگاه یزد نیز در این حوزه برنامه دارد و درتلاش است با ارتقای کیفیت آموزش و پژوهش، ارتباط با صنعت را پررنگ‌تر از گذشته کند. البته تمامی برنامه‌های دانشگاه دارای پیوست فرهنگی است و این حوزه نیز توجه لازم را خواهیم داشت.

وی تلاش برای جذب دانشجویان نخبه با توجه به صدرنشینی دانش آموزان یزدی در کنکور سراسری برای سه دهه متوالی و جذب آنها توسط دیگر دانشگاه‌ها، تلاش برای انتقال اساتید نخبه یزدی از دیگر دانشگاه‌ها و ارزیابی مستمر اساتید و ایجاد رشته‌های جدید و میان رشته‌ای مورد نیاز استان همزمان با محدودسازی رشته‌های غیرکاربردی را از برنامه‌های دانشگاه برای ارتقای حوزه آموزش ذکر کرد و افزود: در رابطه با تقویت و توسعه بخش پژوهشی دانشگاه نیز پیش بینی راه اندازی پردیس فناوری در طرح جامع دانشگاه را مدنظر داریم تا با ایجاد واحدهای R&D صنایع بزرگ در دانشگاه و با کمک شرکت‌های دانش بنیان در جهت رفع مشکلات آنها اقدام کنیم.

وی همچنین از برنامه ریزی برای ایجاد یک شرکت ساخت و تولید در دانشگاه برای احصاء مشکلات و رفع نیازهای صنایع خبر داد و گفت: در راستای توسعه و تقویت اراتباط دانشگاه با جامعه نیز کلینیک‌های تخصصی دانشگاه در سطح استان راه اندازی و به مردم خدمات رسانی خواهند کرد.

وی با بیان این که دانشگاه رویکرد جدید را در رابطه با میزبانی کنفرانسهای ملی و بین المللی در دستور کار دارد، از تلاش برای تبدیل آزمایشگاه‌های دانشگاه به آزمایشگاه‌های مرجع در استان با توجه به کمبودهای این حوزه در یزد خبر داد.

سرپرست دانشگاه یزد از رایزنی برای منفک کردن معاونت فناوری دانشگاه از معاونت پژوهشی و فعالیت مستقل معاونت فناوری در این دانشگاه خبر داد و نوسازی تجهیزات و تقویت پایگاه‌های اطلاعاتی دانشگاه را از دیگر برنامه های برای تقویت حوزه پژوهشی برشمرد.

وی راجع به طرح شهرداری برای ایجاد بلوار استاد «ایرج افشار» حدفاصل بلوار شهدای گمنام تا میدان ایثار(دخمه) موسوم به جاده گازی که از اراضی متعلق به دانشگاه یزد در سایت غربی عبور می‌کند، اظهار کرد: شهرداری با استناد به طرح جامع و تفصیلی شهر یزد خواستار اجرای این طرح است ولی قطعاً اجرای این طرح‌ بدون تملک زمین و بدون هماهنگی با دانشگاه که صاحب این اراضی است، ممکن نخواهد بود و دانشگاه نیز بدون مجوز هیات امناء اجازه‌ی واگذاری این زمین‌ها را ندارد.

کلانتری در پایان پیرامون برنامه‌های فرهنگی دانشگاه و حمایت از برنامه های دانشجویی فرهنگی و تشکلهای علمی دانشگاه هم توضیحاتی ارائه کرد و گفت: علاوه بر بهسازی و نوسازی تمام خوابگاه‌ها و غذاخوری‌های دانشگاه برای پساکرونا، یک خوابگاه متاهلی در دانشگاه نیز اماده بهره برداری شده و چهار خوابگاه دیگر نیز با کمک اعتبارات مصوب سفر اخیر ریاست جمهوری به استان یزد در دستور کار است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه