English

رئیس هئیت اندیشه ورزی استان یزد:

بسیج؛ مرکز رشد و بارور شدن اعتقادات جوانان است

جلسه هم اندیشی هئیت های اندیشه ورز بسیج صبح امروز به همت مجمع بسیجیان استان یزد در سالن فرهنگ دانشگاه یزد برگزار شد.

بسیج؛ مرکز رشد و بارور شدن اعتقادات جوانان است

به گزارش خبرگزاری موج یزد، آیت الله سید محمد کاظم مدرسی رئیس هئیت اندیشه ورزی استان یزد در این جلسه با بیان اینکه یکی از ماموریت ها و فلسفه تشکیل این جلسات تصمیم گیری و تفکر برای جوانان است گفت: بسیج مرکز رشد و بارور شدن دین، معنویت، دنیا و آخرت جوانان است.

رئیس هئیت اندیشه ورز بسیج استان یزد افزود: امروز جوانان ما دارای مشکلات زیادی هستند و یکی از ماموریت های هیئت های اندیشه ورز یافتن راه حل برای رفع این مشکلات بوده و باید در این زمینه احساس مسئولیت کنیم.

وی تفکر و وادار کردن جامعه به فکر کردن را از ماموریت های  هیئت های اندیشه ورز برشمرد و ابراز داشت: بر اساس آیات و روایات انواع و اقسامی برای تفکر بیان شده که همگی  سبقه توحیدی دارند بنابراین  تفکر در آفاق(آیات الهی)، تفکر انفاس(نگاه به خود)، تفکر در تاریخ و گذشتگان و تفکر در عمل، رفتار و افعال از اقسام تفکر هستند و تفکر در عمل نیاز جدی هئیت های اندیشه ورز بوده و باید به آن توجه ویژه ای داشته باشیم.

آیت الله مدرسی در ادامه مهمترین وظیفه هئیت های اندیشه ورز را تفکر، تدبر و تامل دانست و اظهار شد: تفکر یعنی فکر کردن درباره امور، تدبر به معنی نتیجه گرایی و تدبر دقت نظر داشتن در برنامه ها است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به اثربخش بودن سلسله جلسات هئیت های اندیشه ورز اشاره کرد و ابراز داشت: اثرات برگزاری این جلسات جلب رحمت الهی برای جامعه، عبادت روح،  بیداری دل، تکامل نفس، خلاقیت و پویایی، نوگرایی، عبرت گیری و افزایش علوم است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان تصریح کرد: اگر هیئت های اندیشه ورز نظام مند و مجدانه در صحنه باشند و هم از تجربه پیشکسوتان و هم از ایده و تفکر جوانان استفاده کنند  آثار دنیوی و آخرتی بزرگی خواهد داشت ضمن اینکه خود هیئت ها نیز باید آسیب شناسی شوند و از افراد توانمند در بدنه هیئات  استفاده شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه