English

عضو هیات علمی دانشگاه یزد حایز رتبه برتر در پروژه های مرمت بنای تاریخی کشور

در دومین دوره جایزه ملی مرمت و احیای بناهای تاریخی و معاصر ایران عضو هیات علمی دانشگاه یزد حایز رتبه‌های برتر پروژه های مرمت و احیای بناهای تاریخی کشور شد.

عضو هیات علمی دانشگاه یزد حایز رتبه برتر در پروژه های مرمت بنای تاریخی کشور

به گزارش خبرگزاری‌ موج یزد، در دومین دوره جایزه ملی مرمت و احیای بناهای تاریخی و معاصر ایران در سال ۱۴۰۰، عضو هیات علمی دانشکده هنر و معماری دانشگاه یزد موفق به کسب رتبه‌های برتر این دوره با ارایه پروژه‌های مرمت و احیای دو بنای ارزشمند تاریخی کشور شد.

به گزارش دریافتی از معاونت پژوهشی دانشگاه یزد، پروژه‌های مرمت و احیای دو بنای ارزشمند تاریخی کشور که از سوی دکتر محسن عباسی هرفته عضو هیات علمی دانشکده هنر و معماری این دانشگاه انجام شده بود، در دو بخش مرمت بناهای تاریخی و مرمت بناهای معاصر به عنوان پروژه‌های منتخب در دومین دوره جایزه ملی مرمت و احیای بناهای تاریخی و معاصر ایران در سال۱۴۰۰ برگزیده شد.

در این گزارش آمده است، پروژه باغ تاریخی خان (بوستان ولایت) این عضو هیات علمی دانشگاه یزد علاوه بر کسب امتیازات کافی به دلیل مرمت با مداخلات حداقلی در سازمان فضایی و اجزای معماری و توجه به اصالت و یکپارچگی رتبه دوم این بخش را بدست آورد.

دومین پروژه دکتر عباسی هرفته که مورد تقدیر هیات داوران این مسابقه قرار گرفت، در بخش مرمت و احیاء بناهای معاصر بود.پروژه مرمت مرکز فرهنگی شهدای گمنام جزیره هرمز به دلیل احیای وفادارانه به بنا و نقش مهم احیای این پروژه در جزیره هرمز مورد تقدیر داوران قرار گرفت.

لازم به ذکر است، در بخش مرمت جامع، پروژه‌ای از بوشهر مقام نخست را کسب کرد و پروژه‌هایی از گرگان و یزد مشترکا سوم شدند. در بخش مرمت و احیای بناهای معاصر نیز پروژه ای از تهران رتبه نخست را کسب کرد. همچنین در بخش مرمت تزیینات معماری نیز پروژه خانه اخوان شیراز و در بخش مرمت تزیینات معماری نیز پروژه ای از مشهد انتخاب شد.

این مسابقه به طور سالیانه از سوی موسسه فرهنگی هنری و مجله هنرِ معماری با هدف فرهنگ‌سازی در سطح ملی جهت حفاظت، پیشگیری از تخریب بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی در بخش‌های مرمت جامع، مرمت و احیای بناهای معاصر، بخش مرمت تزیینات معماری، بخش معماری داخلی بناهای تاریخی و بخش بناهای نوساز در بافت های تاریخی (بناهای میان افزا) برگزار می‌شود و از بهترین پروژه‌های مرمتی که اجرا شده باشند، انتخاب و جوایزی به طراحان آن‌ها اعطا می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه