English

استاندار کرمانشاه :

شورای شهر کم کاری کند، لیست تخلفاتشان را رسانه‌ای می‌کنم

استاندار کرمانشاه در نشست تعیین تکلیف شورای شهر با انتقاد از سیل تخلفات اعضا همچون رکورداری غیبت در جلسات، استخدام فامیلی شوراییان و سواستفاده از امکانات ماده صد، هشدار داد که طی فرجه سه ماهه اگر وضعیت درست نشود، صریح تر لیست تخلفات اعضای شورا را رسانه‌ای خواهد کرد.

شورای شهر کم کاری کند، لیست تخلفاتشان را رسانه‌ای می‌کنم
به گزارش خبرنگار کرمانشاه خبرگزاری موج

، بی‌قانونی‌های مکرر بالاخره کار دست شورای شهر ناکارآمد کرمانشاه داد و بالاخره کاسه صبر استاندار لبریز و خطاب به آنها اولتیماتوم داد که با تمامی مستندات تخلاف جمع آوری شده اعضا، برای عدم انحلال فقط سه ما فرصت دارند که در عمل به وظایف قانونی خود عمل کنند.

نشستی که بالاخره مردم و رسانه های کرمانشاه منتظرش بودند که هر چه زودتر به وضعیت کنونی و نابسامان شورای متخلف شهر کرمانشاه از سوی مدیریت ارشد استان رسیدگی شود فرا رسید .

نشستی که به رغم همه از رسمیت افتادن های سوری اکثریت اعضای شورای شهر کرمانشاه حضور داشتند و البته به ریاست استاندار کرمانشاه، معاونت سیاسی استاندار و فرماندار با موضوع تعیین تکلیف و انحلال شورای شهر کنونی.

 

مقدمات انحلال شورا طبق قانون مسیرش را طی می‌کند

فرماندار کرمانشاه مقدمتا با ذکر صریح وضعیت کنونی و نابسامان شورای شهر کرمانشاه اعلام کرد: پیرو جلساتی در باب انحلال شورای شهر کرمانشاه در هیئت حل اختلاف کرمانشاه مطرح و طی گزارشی که به هیئت اختلاف مرکزی ارسال شد با حضور چند تن از اعضای شورا در وزارت کشور برگزار و مباحثی در باب انحلال شورا نیز مطرح گردید و نهایتا یکی از اعضا این موضوع را عنوان کرد که ما در این مدت جلسه ای را با استاندار کرمانشاه در این راستا نداشتیم و از این باب این جلسه به ریاست مدیریت ارشد استان و به درخواست اعضای شورای شهر تشکیل شده است.

 

همه چیز در شورای شهر آرام است!

جلسه جالب توجهی بود تمام اعضای شورای شهر حاضر در جلسه همگی آنچنان آرام هندوانه محبت و برادری زیر بغل هم می گذاشتند و تعارف تیکه پاره می کردند که یک آن به ذهنم زد که گویی یا اینجا کرمانشاه نیست و یا ما اتاق جلسه را اشتباه آمده ایم.

اگر هم در لفافه کسی اعتراضی در له یا علیه شهردار از دو طیف عنوان مطلب می کرد، گویی نه در واکنش به طیف همسو بلکه از باب برادری و برابری و از قضا در راستای خدمت بیشتر به مردم بوده و هست.

 

حجم بالای بی‌قانونی ها صدای رسانه‌ها را نیز در آورد

قبل از سخنان استاندار کرمانشاه، نماینده جامعه رسانه ای استان نیز با بیان این مطلب که رسانه ها به عنوان نماینده افکار عمومی جامعه واقعا از عملکرد شورای شهر عصبانی است، اعلام کرد: آقایانی که اینجا و در حضور مدیریت ارشد استان دم از قانونمداری و راستگویی و صداقت می زنند، ماه ها است که با دروغ های واهی مردم و شهر و رسانه ها را معطل خود نگه داشته اند.

 

رای مردم جزء لاینفک نظام مقدس جمهوری اسلامی است

در ادامه استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه این جلسه مصداقا با عنوان عملکرد شورای شهر برگزار شده است، تاکید کرد: شورای به عنوان جزئی از قانون اساسی قطعا در بطن خود می تواند منشا خیر باشد، از این رو در ذهن کسی هم خطور نکند که خدایی ناکرده قصد بر این باشد که ماهیت شورا و رای مردم زیر سوال برود چرا که نظام و حکومت ما متاثر از آموزه‌های دینی و سنت امامان و معصومین (ع) است که بر پایه رای مردم و مردم سالاری دینی بنیان نهاده شده و رکن بی بدیل نظام است و اگر تضعیف گردد نظام ما، نظام اسلامی نیست.

وی با تاکید بر اینکه گفتگو به شرطی خوب است که برای کار باشد نه برای حرف زدن صرف، خاطرنشان ساخت: دعوت ما از اعضای شورای شهر به منظور رفع مشکل پروژه نیمه کار قطار شهری که با یکدیگر به توافق رسیدیم که مطالبات قرارگاه خاتم پرداخت شود، چرا ناتمام ماند و چرا اعضای شورا مصوبه را تصویب نکردند؟

صحرایی در ادامه به رکورداری اعضای شورای در مدت های طولانی حتی 20 جلسه غیبت در جلسات اشاره و تاکید کرد : من و شما با اطلاع وارث وضعیت کنونی شهر کرمانشاه هستیم و قاعده و اساس دموکراسی هم پایه نظرات مخالف و موافق بنا نهاده شده است، پس از این حیث نمی توانیم تا نظری مخالف را دیدیم ، قهر کرده و کار مردم و شهر را معطل خود کنیم و حال شما از من می خواهید که با شما صحبت کنم، یعنی شما در شرح وظایف کاری شورای شهر نمی‌دانید که نباید در جلسات غیبت داشته باشید؟

 

بیکاری کرمانشاه فقط باید برای مردم باشد؟

مدیریت ارشد استان در ادامه به مشکل وجود بیکاری در کرمانشاه اشاره کرد و افزود: در شرایطی که مردم از شهر ما توقع کار دارند چرا ده ها نفر از اقوام شما به عناوین مختلف سر کار هستند و مردم اینجا برای یک شغل زار می زنند؟ چرا تعدادی زیادی از خویشان و آشنایان اعضای شورای شهر در مناصب مختلف شهرداری مشغول به کار شده‌‌اند؟ استفاده از بیت‌المال حرام است و در این زمینه همه مدیران نیز باید رعایت کنند والا نمی‌توان مردم را از این کار منع کرد.

 

چرا ماده صد فقط به کام شما است؟

استاندار کرمانشاه در خصوص کمیسیون ماده صد نیز تاکید کرد: اگر واقعا ماده صد برای همه یکسان باشد ، به مردم می گوییم وضع شهرداری خوب نیست همه پای کار بیایید، اما چرا تراکم های خاص در مناطقی خاص بی رویه و بی منطق بالا رفته است و باز چرا فهرست مفصلی از تسهیل گری ماده صد توسط اعضای شورا تنظیم و منتشر نمی شود؟

استاندار کرمانشاه اعلام کرد: طی وظایف محوله به بنده و ارسال آن به وزارت کشور معاون رئیس جمهور از ما برای انجام درست کارهای شهر خواستند که  یک فرجه به اعضای داده شود و نهایتا اعضای شورای اسلامی شهر کرمانشاه سه ماه فرصت دارند با تعامل، همدلی و وفاق نسبت به برگزاری جلسات اقدام، و لوایح بر زمین مانده شهر را با سرعت رسیدگی نمایند همچنین مهمترین مطالبات و نیازهای ضروری شهر در دستور رسیدگی قرار گیرد و از منفعت طلبی و دخالت در امور شهرداری خودداری نمایند‌، در غیر اینصورت سه ماه دیگر خیلی صریح تر از امروز تمامی تخلفات را برای روشن شدن افکار عمومی با رسانه مطرح خواهم کرد.

صحرایی گفت: شورای شهر مصداق، توافق اجتماعی است و اعضای این شورا در برابر مدیریت مناسب و درخور شان مردم استان مسئولند و ماحصل آنچه در شورا اتفاق می‌افتد باید منتج به نتیجه و خیر برای مردم گردد وگرنه به حسب وظایف قانونی باید از سمت برکنار شوید.

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: وقتی در انتخابات پذیرفته می‌شوید و مسئولیت کاری را بر عهده می‌گیرید باید مسائل و مشکلات را حل و فصل نمایید اگر نمی‌توانید خداحافظی کنید.

وی با تأکید بر حل مشکلات شهری کرمانشاه در جمع‌آوری سگ‌های ولگرد و ساماندهی ضایعات و نخاله در مناطق حاشیه شهر، گفت: این سه وظیفه در وهله اول باید به نتیجه برسد تا به سراغ دیگر وظایف برویم و اولین وعده دیدار استانداری کرمانشاه و اعضای شورای شهر می ماند برای ۱۹ بهمن ماه که ما در عمل ببینیم که در کام نخست سگ های ولگرد سطح شهر جمع آوری شده‌اند و مردم به آسایش رسیده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه