English

وقتی مسئولان نظارتی بیش از حد مماشت می‌کنند؛

شرِ شورای بی‌مسئولیت کی از سر کرمانشاه کم می‌شود؟

حکایت این سیزده سال اخیر شورای شهر و شهرداری کرمانشاه مصداق بارز بازی پینک پنکی « کی بود، کی بود... من نبودم» است و بازنده اصلی ترفندهای نخ نمایِ طیف ما خوب است و طیف مقابل کار نمی‌کند، فقط و فقط مردم هستند و مدیریت شهری در حد دهیاری روستا باقی‌مانده است.

شرِ شورای بی‌مسئولیت کی از سر کرمانشاه کم می‌شود؟
به گزارش خبرنگار کرمانشاه خبرگزاری موج

صبحی که در بوق و کرنا شد که رسانه‌ها به گوش و به هوش که شهردار کرمانشاه می‌خواهد به ساختمان شورای شهر بیاید تا تکلیف پروژه‌های بر زمین‌مانده را حل کند، همه حواشی جلسات بودند به غیر از آن‌ها که باید در قامت نماینده مردم شهر، مشکل‌گشا باشند البته ناگفته نماند امروز برخلاف سه ماه پیش طیف طرفدار آقای شهردار نشسته بودن و مخالفین غایب... تا مثل همیشه این جلسه نیز به حدنصاب نرسد و بازهم دور تسلسل تکرار شود.

قضیه ازاین‌قرار است که اختلافات باعث شده است شورای شهر کرمانشاه به دو گروه مخالف و موافق شهردار تقسیم شده و کار به‌جایی برسد که این افراد برعلیه یکدیگر موضع گرفته و حدود سه ماه است که جلسات رسمی را به تنش و درگیری لفظی بکشانند.

با وجود دستور فرماندار کرمانشاه مبنی بر تشکیل جلسه‌ شورای شهر و حل اختلافات برخی اعضا با شهردار به منظور گره‌گشایی از مشکلات مردم و معطل نماندن طرح‌های عمران شهری؛ جلسه‌این نهاد مردمی به دلیل آبستراکسیون به رسمیت نرسیده و عملاً برگزار نشد.

 

مُر قانون در شورای شهر کرمانشاه رعایت نمی‌شود

نایب‌رئیس شورای شهر کرمانشاه در حاشیه این جلسه نمایشی با تأکید بر اینکه به شهردار کرمانشاه پیامک داده که امروز در جلسه شرکت نکند، گفت: اگر بخواهیم صادقانه با مردم صحبت کنیم تنش در شورای شهر وجود دارد و سه ماه است که جلسات شورا برگزار نمی‌شود؛ اعضا به دو گروه تقسیم‌شده‌اند و به دلیل حضور نداشتن برخی از اعضا جلسات رسمی به حدنصاب نمی‌رسد و تشکیل نمی‌شود.

پوریا فخری ادامه داد: به دلیل غیبت اعضا، جلسات تشکیل‌شده برای حل اختلافات نتیجه مثبتی نداشت، مُر قانون در شورای شهر کرمانشاه رعایت نمی‌شود و در ادوار گذشته نیز برای انتخاب رئیس، هیات رئیسه و شهردار همین مشکلات وجود داشت؛ اگر آن زمان مُر قانون رعایت می‌شد و با اعضای متخلف برابر قانون برخورد می‌شد الان شاهد تخلفات در شورا نبودیم.

به گفته وی، شهردار طی نامه‌ای درخواست برگزاری جلسه فوق‌العاده امروز با درخواست بررسی ۱۲ لایحه نمایشی را داده بود و مدعی شد: در برخی از نقاط شهر کرمانشاه پروژه‌هایی در دست انجام است که آن‌هم با پیگیری و اصرار شورا در حال انجام است و عملاً اختلاف امروز بین اعضای شورا و عامل تفرقه شخص آقای شهردار است.

 

 شهرداری هزینه انتخابات نوروزی را متحمل می‌شود

فخری با تأکید بر اینکه شهردار از روز اولی که آمد سودای انتخابات را داشت وادامه داد: شهردار از روز اول گفت که من کاندیدای مجلس هستم؛ همه می‌دانند که از بیت‌المال برای رسیدن به هدف خود چه استفاده‌هایی می‌کند، شهردار برای انتخابات بروشورهای تبلیغاتی را با استفاده از بیت‌المال تهیه و توسط پرسنل خدماتی شهرداری به دست مردم می‌رساند، مراسماتی در هتل اجرا و هزینه آن‌ها توسط دفتر شهردار از بیت المال پرداخت می‌شود.

از دیگر نکاتی که نایب‌رئیس شورای شهر بر آن تأکید داشت این مسئله بود که طی یک ماه اخیر چند نفر در شهرداری کرمانشاه استخدام شده‌اند و سؤال اینجاست که این استخدامی به دستور چه کسی بوده و برای چه کسانی بوده است؟ واقعیت امر این است که در ادوار گذشته ما چیزی به اسم شورای شهر داشتیم، به‌مرور زمان این شورا به شورای شهرداری تبدیل شد، امروزه می‌بینیم که به شورای شهردار تبدیل شده است؛ به آقای شهردار گفتیم به جلسه نیایید ولی ایشان به همراه چند نفر از معاونان خود آمده و بدون حضور رئیس شورا داخل سالن جلسات نشسته است.

***

زمین بازی بعدی، جلسه عملاً از رسمیت افتاده شورای شهر و البته تیم بلندبالای شهردار کرمانشاه با جمیع معاونان مدیریت شهری بود و سخنگویان موافقانی که مدعیانه خطاب به نماینده فرمانداری می‌توپیدند که چرا اعضای غایب توبیخ نمی‌شوند! انگار که انگار که این بزرگواران بودند که خودشان طی سه ماه پیش جلسه را در مخالفت از رسمیت انداخته بودند.

 

۶۰ لایحه شهر معطل هم‌نشینی شوراییان است!

شهردار کرمانشاه در پاسخ به علت حضور در جلسه‌ای که رسمیت ندارد، پاسخ داد که اولاً به بنده نامه رسمی ابلاغ‌نشده و اصلاً ورای آن شهردار هر وقت بخواهد در جلسات شورا حضور می‌یابد و از این حیث نیاز به دعوت‌نامه ندارد!

وی در ادامه ناله برآورد که ۶۰ لایحه شهر کرمانشاه امروز معطل اختلافات شورا است و افزود: از اعضای شورای شهر خواهش دارم به یک توافق برسند و در جلسات حاضر شوند که روند توسعه شهر متوقف نشود.

 

از من چیزی راجع به شرکت در انتخابات شنیده‌اید؟

نادر نوروزی در پاسخ به سؤال قصدش برای شرکت در انتخابات مجلس افزود: اگر اصحاب رسانه و مردم سخنی از زبان بنده به‌عنوان تبلیغات برای انتخابات مجلس شنیدند می‌توان گفت این حرف درست است؛ اما بنده تا به امروز هیچ فعالیتی نداشته و ندارم.

شهردار کرمانشاه در مورد جلسه با پیمانکار شهربازی کرمانشاه گفت: با سرمایه‌گذار برای پروژه شهربازی جلساتی برگزارشده است که وقت تلف نشود، در ضمن به ایشان گفته‌شده که این پروژه پرونده‌ای باز در دادگستری دارد؛ قصد ما این است که هم پرونده دادگستری هم رایزنی با سرمایه‌گذار هم‌زمان پیش برود تا برای اجرای پروژه وقت تلف نشود.

***

القصه حکایت سیزده‌ساله این شورا که هر روز به قهری و بازی با روان، زندگی و حقوق شهروندی مردمی که خودشان را مدیون انتخابشان می‌دانند، ید طولایی دارد؛ واقع امر می‌طلبد که مسئولین و ناظرین این نهاد مثلاً مردمی یک‌بار برای همیشه تعیین تکلیف کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه