English

شورای شهر جدید کرمانشاه آیا شورای شر می شود؟

شورای شهر جدید کرمانشاه بعد از یک هفته تاخیر که قرار بود در تاریخ چهاردهم مرداد برگزار شود و مراسم تحلیف و انتخاب شهردار یا سرپرست شهرداری برگزار شود به دلیل رد صلاحیت دو نفر از اعضای شورای شهر به نامهای سید پیمان موسوی و سید حجت الله موسوی اجاق لغو و به هفته بعد موکول شد.

شورای شهر جدید کرمانشاه آیا شورای شر می شود؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه،  در تاریخ ۲۱ مرداد و علیرغم حضور فرماندار کرمانشاه، خبرنگاران و هفت نفر از اعضای شورای شهر کرمانشاه و به دلیل عدم حضور هاشمی درویشی و سید میثم موسوی اجاق که قصد از رسمیت انداختن جلسه را داشتند و همین اتفاق هم افتاد، باز هم این جلسه نیمه تمام ماند.

موضوع از جایی شرم آور می شود که دونفر از اعضای شورای شهر به نامهای هاشم درویشی و سید میثم موسوی اجاق به خاطر رفاقت بازی با آن دو نفر رد صلاحیت شده، حق مردم را زیر پا گذاشتند و در جلسه حضور پیدا نکردند. 

البته مثل همیشه دلیل برای توجیه نیز وجود دارد به مانند حضور در مراسم ترحیم یا از این دست بهانه های تکراری. بهانه هایی که که در این چند سال برای از رسمیت انداختن شورا به کار برده شده است که دیگر این بهانه ها نخ نما شده است و بسیار عیان است که می‌خواهند شورای شهر را به انحراف و حاشیه بکشانند.

اینها نمی‌توانند یک جلسه که در مورد خودشان است را برگزار و حالا میخواهند برای کلانشهر کرمانشاه تصمیم گیری کنند. 

لازم به یادآوری است که این اعضا با چه تعداد رأی انتخاب شده اند که کامران ملکی با ۲۴ هزار و ۳۴۴ رأی، سیداحسان احسانی با ۲۱ هزار و ۴۳ رأی، سیدپیمان موسوی با ۱۶ هزار و ۲۱۱ رأی، احسان حیدریان با ۱۵ هزار و ۵۰ رأی و سیدحجت‌الله موسوی اجاق با ۱۵ هزار و ۴۵ رأی به شورای شهر راه یافته اند. 

 همچنین آقایان خسرو زرافشانی، علی فتاحی طهنه، حیدر حیدری، طیب حیدری، شهریار نعمت، فردین امیری و هوشنگ عندلیب بعنوان اعضای علی البدل شورای شهر کرمانشاه انتخاب شده اند.

  این اتفاق تازگی ندارد، قبلاً نیز از این دست اتفاقات و غیبت کردن ها به کرات اتفاق افتاده است و باعث لغو جلسات شده است.

این ها نام آشنا ترین تیترها در مورد شورای شهر کرمانشاه است.

حکایت شورای شهر کرمانشاه، از عدم تشکیل جلسات تا کم کاری در بررسی طرح ها و لوایح، اختلاف بین اعضای شورای شهر تمامی ندارد، جلسات شورای شهر کرمانشاه به دلیل اختلافات اعضا برگزار نمی شود و...

شورای شهری که قرار است مشکلات مردم را حل کند، خود درگیر قهر، اختلاف و روی زمین ماندن مصوبات است.

 البته لازم به ذکر است که افراد جدیدی مانند آقایان احسان حیدریان و پوریا فخری که از افراد جوان و کاربلد هستند به شورای شهر وارد شده اند و امیدواریم در دام پیرمردان شورا گیر نکنند و در بازی آنها وارد نشوند که برای شان بدنامی به جای می‌ماند.

در پایان باید گفت که در جلسه ۲۱ مرداد ماه فرماندار کرمانشاه نیز از غیبت هاشم درویشی و سید میثم موسوی اجاق گله‌مند شدند و اعلام کردند: با هاشم درویشی و سید میثم موسوی اجاق هماهنگی شده بود اما متاسفانه علی رغم اینکه بنده تلفنی هم تلاش کردم که خود را به جلسه برسانند، نیامدند و قطعاً مردم می دانند که چه کسانی می‌خواهند خدمت کنند و چه کسانی وقفه در امورات شهر ایجاد می کنند.

وی افزود: اگر نفر هشتم به جلسه می آمد مراسم تحلیف برگزار می‌شد و اعضا تلاش می‌کردند که سرپرست برای شهرداری تعیین کنند. من موظف هستم که تمام این موارد را به مسئولین مافوق گزارش کنم و مردم هم باید لحظه به لحظه عملکرد شورا دنبال کنند. 

فرماندار کرمانشاه بیان داشت: این فرصت فراهم شده که خادم و خدمتگزار این مردم باشیم. امیدوارم در امورات شهر و شهرداری وقفه‌ای ایجاد نشود و از منتخبین مردم هم درخواست دارم که به احترام و رای مردم در جلسات حضور پیدا کنند و از مسئولین مافوق هم انتظار دارم که با جدیت تمام با کسانی که قانون را رعایت نمی کنند به شدت برخورد شود تا درس عبرتی برای دیگران شود. بی حرمتی به قانون یا فرصت سوزی قبول نیست و هرگونه فرصت سوزی خیانت به مردم است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه