English

استاندار کرمانشاه خطاب به مدیران شعب بانک های استان:

سرمایه‌های تسهیلاتی کرمانشاه را در جای دیگری هزینه نکنید

استاندار کرمانشاه تاکید کرد آن دسته شعب بانک های خصوصی این خطه غرب کشور که با جذب سرمایه‌های استان آن را در دیگر نقاط کشور سرمایه گذاری می کنند باید این روند را تغییر داده و منابع در داخل استان خرج کنند.

سرمایه‌های تسهیلاتی کرمانشاه را در جای دیگری هزینه نکنید
به گزارش خبرنگار کرمانشاه خبرگزاری موج

، محمد طیب صحرایی در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی کرمانشاه بیان کرد: از هر راهکار قانونی برای محدود کردن بانک های خصوصی که منابعشان را در استان هزینه نکنند استفاده خواهیم کرد.

وی عملکرد ملی برخی از بانک های استان را معادل ۶۲ درصد اعلام کرد و گفت: بیلان کار استانی همین بانکها در برش استانی کرمانشاه ۳۲ درصد است که این تفاوت آمار مولفه دشواری تامین مالی بانک ها را در استان تایید می کند.

در این جلسه جلال صفری دبیر شورای هماهنگی بانک‌های استان نیز گفت: کرمانشاه کمتر از یک درصد منابع مالی کشور را در اختیار دارد و در ورودی و خروجی بانک های استان ناترازی وجود دارد.

وی افزود: در تمام دنیا تامین مالی بنگاه های اقتصادی از طریق بازارهای مالی انجام می شود اما در ایران عمدتا از بانکها است ضمن اینکه یکی از مشکلات فعالان اقتصادی استان تمرکز بیش از حد دستگاه های نظارتی بر رقم هایی است که توسط فعالان اقتصادی استان جا به جا می شود.

صفری در خصوص عملکرد بانک های خصوصی استان نیز گفت: برخی از این بانک ها زیر ۱۰ درصد منابع خودشان را در استان خرج می کنند درحالی که باید طبق قانون حداقل ۵۰ درصد منابعشان را در استان سرمایه گذاری کنند.

وی افزود: برخی بانک های خصوصی به دلیل پرداخت سود بیشتری که به سپرده ها دارند با یک شعبه کوچک توانسته اند تا ۱۰ برابر بانک های دولتی از استان جذب سرمایه کنند.

در ادامه این جلسه نمایندگان اتاق بازرگانی کرمانشاه در خصوص راهکارهای بهبود شاخص فضای کسب و کار استان به گفت و گو پرداختند.

به گفته تجار و بازاریان حاضر در جلسه؛ استان کرمانشاه در بهار امسال از لحاظ شاخص فضای کسب و کار رتبه ۱۱ کشوری را داشت اما این رتبه در تابستان به رده ۲۰ کشوری تنزل پیدا کرد.

طبق گفته فعالان اقتصادی بخش خصوصی کرمانشاه اگر فضای کسب و کار استان فقط ۱۰ صدم درصد بهبود پیدا کند رتبه استان در جایگاه نهم کشوری قرار خواهد گرفت که تاثیر مهمی بر جذب سرمایه گذار خواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه