English

ابلاغ اجرای ۳۲ برنامه پدافند غیر عامل به دستگاه های عمومی کرمانشاه

به گفته مدیرکل پدافند غیر عامل استان کرمانشاه، اجرای ۳۲ برنامه پدافند غیر عامل به دستگاه های عمومی کرمانشاه ابلاغ شد.

ابلاغ اجرای ۳۲ برنامه پدافند غیر عامل به دستگاه های عمومی کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، مدیرکل پدافند غیر عامل استان کرمانشاه گفت: ۳۲ برنامه پدافند غیرعامل نظیر ارتقای زیرساخت و امنیت فیزیکی، داشتن ژنراتور برق و ارتقای امنیت سایبری به دستگاه های اجرایی و شرکت های خصوصی استان طی سال جاری ابلاغ و تاکید شد.

رسول مجد در شورای پدافند غیر عامل استان کرمانشاه افزود: با در نظر گرفتن ضرورت و اهمیت تدابیر پدافند غیرعامل برای دستگاه های عمومی در مواجهه با حوادث احتمالی و غیرمترقیه انتظار می رود دست کم یک درصد بودجه سالیانه هر نهاد به این موضوع اختصاص یابد که قانون نیز بر آن تاکید و تصریح دارد.

وی همچنین از دستگاه های اجرایی خواست در راستای فراهم کردن زیرساخت های پدافندغیرعامل سهمیه اعتباری خود را از پایتخت بطور جدی پیگیری کنند.

وی با یادآوری گستره وسیع پدافند غیرعامل در بخش های مختلف امنیتی، سایبری و اطلاعاتی، سلامت و زیرساخت ها از تفاهم نامه با دانشگاه رازی کرمانشاه برای راه اندازی یک مرکز پژوهشی به منظور سنجش نیازهای پدافند غیرعامل استان خبر داد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان کرمانشاه در ادامه بر اهمیت تدابیر پدافند غیر عامل در راستای پیش بینی حوادث، بحران ها و برنامه ریزی برای پیشگیری از آنها تاکید کرد و خواستار اطلاع رسانی و آگاهی بخشی بیشتر در این باره شد.

مجد با اشاره به پیش رو بودن هفته پدافند غیرعامل از دستگاه های اجرایی استان کرمانشاه خواست تا برنامه و رزمایش های لازم در این زمینه را عملیاتی کنند.

پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات دفاع غیرنظامی است که جنگ‌افزار در آن جایگاهی ندارد بلکه با اجرای آن می‌توان از وارد شدن صدمات و به تبع آن تلفات در حوزه تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس جلوگیری کرده یا میزان خسارت و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه