English

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور:

نظام پدافند شهری تدوین می‌شود

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور ابراز داشت: برای مصداق موارد پدافند غیرعامل در شهرها، نظام پدافند شهری تدوین شده است.

نظام پدافند شهری تدوین می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور عصر امروز در جلسه‌ای با معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان اظهار داشت: برای مصداق موارد پدافند غیرعامل در شهرها، نظام پدافند شهری تدوین شده است.

وی افزود: ۷۲.۵ تا ۷۵ درصد جمعیت کشور در شهرها متمرکز شده که از این لحاظ در راستای صیانت از مردم، پدافند غیرعامل در شهرها حائز اهمیت است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: بحث امنیت و حفظ تداوم کارکرد خدمات شهری ارتباط نزدیکی در شهرها با زندگی مردم دارد؛ بنابراین تمهیدات لازم پدافندی برای جلوگیری از مختل شدن زندگی شهری اهمیت دارد.

جلالی بیان کرد: در جنگ‌های ترکیبی، زیرساخت‌های شهری جزو اهداف نظامی محسوب می‌شوند و در اینجا است که وابستگی مردم به خدمات شهرها و رابطه با دولت و حاکمیت نمود پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: در شهرها بالغ بر ۳۰ تا ۷۰ شبکه زیرساختی و کارکردی فعالیت دارند که مدیریت شهری در راستای جلوگیری از تعارض‌ها در این بین حائز اهمیت است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: در صورت بی‌توجهی به مباحث پدافند غیرعامل، حفظ تداوم کارکرد و برگشت‌پذیری در شهرها، در کمترین زمان ممکن با چالش امنیتی در شهرها مواجه می‌شویم.

جلالی عنوان کرد: ایجاد اطمینان و آرامش خاطر برای مردم در حوزه شهری، یکی از مؤلفه‌های حکمرانی مطلوب شهری است.

وی اضافه کرد: استفاده از رویکرد سیستمی و شبکه‌ای در الگوهای شهرسازی مدرن، تعریف مستقل زیرساخت‌ها، توسعه فناوری‌های نوین و استفاده از زیرساخت‌های نرم وابسته به فضای سایبری برای خدمات‌رسانی بیشتر از جمله راهکارهای مفید و مؤثر در حوزه پدافند غیرعامل شهری است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور تأکید کرد: تهدیدات نظامی، سایبری، زیستی، تروریستی و ترکیبی از جمله مواردی است که در حوزه پدافند غیرعامل شهرها اهمیت دارد.

جلالی تصریح کرد: ساماندهی مراکز پرخطر و جابه‌جایی تأسیسات پرخطر داخل شهرها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی بیان کرد: تمامی شهرهای ما در کشور باید طرح تخلیه و اسکان اضطراری به همراه سازمان‌دهی سامانه مراکز اردوگاهی و پناهگاهی در شهرها را داشته و الزامات پدافند غیرعامل در طرح‌های توسعه و عمران شهری را رعایت کنند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور خاطرنشان کرد: برگزاری مانور برای خطرات ممکن‌الوقوع و رزمایش‌های آزمایشی در راستای کسب آمادگی بیشتر امری حائز اهمیت است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه