English

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری کرمانشاه تأکید کرد:

گام‌های اولیه کرمانشاه هوشمند با مهیاسازی زیرساخت‌های الکترونیکی

محمدرضا لطفی از برداشته شدن گام‌های اولیه شهر هوشمند کرمانشاه با مهیاسازی زیرساخت‌های الکترونیکی مناطق هشت‌گانه کرمانشاه خبر داد و گفت: کلیه سازمان و ادارات کلیدی شهرداری کرمانشاه در آینده نزدیک به‌صورت کاملاً الکترونیکی اداره می‌شوند.

گام‌های اولیه کرمانشاه هوشمند با مهیاسازی زیرساخت‌های الکترونیکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری کرمانشاه با اعلام خبر حرکت کرمانشاه به سمت شهر هوشمند با پیشرویی شهرداری کرمانشاه، ابراز داشت: سازمان فاوا یا همان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرمانشاه در حوزه سیستم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری حوزه شهرداری کرمانشاه فعال است و طی یک سال گذشته تاکنون برنامه‌های کاربردی قابل‌توجهی در مسیر الکترونیکی شدن خدمات در دستور کار قرارگرفته است.

وی با تأکید بر اینکه هرچند گام‌های اساسی و آرامی در مسیر ایجاد شهر هوشمند در کرمانشاه به‌صورت بومی و تکیه‌بر ظرفیت‌های داخل استان برداشته‌شده اما هنوز تا رسید به شهر هوشمند فاصله زیاد است، خاطرنشان ساخت: در گام‌های اولیه بایگانی‌های شهرداری در مناطق هشت‌گانه، ادارات کلیدی همچون معاونت‌های مالی، عمرانی، ماده صد، آتش‌نشانی و ... در یک شبکه واحد به‌صورت الکترونیکی درآمده و یا در آینده نزدیک درمی‌آیند و در قدم‌های بعدی حتماً زیرساخت‌های کلیدی‌تر در این مسیر قرار خواهند گرفت.

لطفی در ادامه خبر از حرکت شهرداری کرمانشاه در راستای ایجاد شبکه فیبر نوری وسیع در سطح شهر داد و اعلام داشت: با این طرح سیستم اینترنت شهرداری یکپارچه‌شده و سبب ارتقا امنیت اینترنت شهرداری کرمانشاه خواهد شد.

به گفته مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری کرمانشاه در حال حاضر 40 کیلومتر فیبر نوری در شهرداری کرمانشاه فعال است و برای راه‌اندازی طرح مذکور می‌بایست 110 کیلومتر فیبر نوری بااعتبار 100 میلیارد تومان راه‌اندازی شود.

لطفی گام بعدی در مسیر ایجاد شهرداری شیشه‌ای در کرمانشاه را پرداخت کرایه تاکسی و اتوبوس به‌صورت الکترونیکی عنوان کرد و افزود: با همکاری سه سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی، سازمان فاوا و سازمان حمل‌ونقل مسافر شهرداری کرمانشاه در حال پیگیری است که فراخوان آن داده‌شده و جزییات این طرح در اختیار سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی قرارگرفته است.

وی تصریح کرد: با راه‌اندازی طرح کرایه الکترونیک، افراد می‌توانند با همراه داشتن کیف پول الکترونیکی، پرداخت کرایه تاکسی و اتوبوس را الکترونیکی انجام دهند.

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری کرمانشاه در ادامه از ساماندهی دکل‌های مخابراتی اپراتورهای مختلف در شهر و بافاصله مناسب از یکدیگر خبر داد و اظهار داشت: خبر داد و افزود: 80 تا 90 درصد آرشیو اطلاعات و اسناد سازمان‌ها و مناطق شهرداری کرمانشاه تاکنون به‌صورت کاملاً الکترونیکی شده و تا پایان سال آرشیو پرونده‌های تمام مناطق به همراه سازمان‌هایی که پرونده‌های آن‌ها اهمیت بالایی دارد مانند پرونده‌های املاک و حقوقی و ... تماماً الکترونیکی خواهند شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه