English

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

تولید محصولات کشاورزی کردستان به ۴.۳ میلیون تن افزایش می یابد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: تولید محصولات کشاورزی استان طی برنامه پنج ساله به چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تن افزایش خواهد یافت.

تولید محصولات کشاورزی کردستان به ۴.۳ میلیون تن افزایش می یابد

به گزارش خبرگزاری موج کردستان؛  پیمان اسکندری روز دوشنبه در نشستی با خبرنگاران استان که به مناسبت هفته جهادکشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: سیاست های کشور از امنیت غذایی به سمت اقتدار غذایی سوق پیدا کرده و چشم اندازه ترسیم شده بخش تولید مربوط به این موضوع مهم است.

وی با بیان اینکه امنیت غذایی به اندازه امنیت ملی حائز اهمیت است، افزود: کردستان با توجه به اینکه بیش از ۱۰ درصد محصول گندم کشور را تولید می کند و در تولید دیگر محصولات کشاورزی هم در رتبه های نخست قرار دارد یکی از استان های مهم ایران در زمینه تامین امنیت غذایی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اضافه کرد: براساس آخرین برآورد انجام شده، امسال یک میلیون تن گندم در استان تولید و حدود ۹۰۰ هزار تن هم به طور تضمینی خریداری می شود.

اسکندری یادآور شد: در راستای تامین امنیت غذایی طرح های الگوی کشت و کشت قراردادی مطرح و عملیاتی شده است.

وی اظهار کرد: بر اساس داده ها و اعتباراتی که در اختیار سازمان جهاد کشاورزی قرار می گیرد برنامه ای پنج ساله برای افزایش تولید محصولات کشاورزی تدوین کردیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: در حال حاضر سالانه ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در استان تولید می شود که طی پنج سال قرار شده آن را به چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تن افزایش دهیم.

اسکندری با اشاره به اینکه اقتصاد استان مبتنی بر کشاورزی است، افزود: اگرچه در مجموع استان از لحاظ نرخ بیکاری در رتبه های نخست کشور قرار دارد ولی از نظر میزان بیکاری بخش کشاورزی در رتبه‌های میانی جدول قرار گرفته است.

وی یکی از اقدامات مهم و تاثیرگذار این سازمان در استان را رفع تداخلات اراضی کشاورزی خواند و گفت: در اوایل سال گذشته چهار درصد اراضی کشاورزی استان سند دار بود ولی اکنون بیش از ۴۳ درصد اراضی کشاورزی استان سند دار است و تا پایان سال جاری این مهم به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه