English

رئیس کل دادگستری استان کردستان

دادرسی الکترونیکی در استان کردستان دقیق اجرا شود

رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: باید دادرسی الکترونیک در استان به صورت کامل و دقیق اجرا شود.

دادرسی الکترونیکی در استان کردستان دقیق اجرا شود

به گزارش خبرگزاری موج کردستان؛ حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسین حسینی در جلسه ستاد ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان کردستان با بیان اینکه برنامه‌ریزی صحیح در امور ساماندهی زندانیان سبب احقاق حق و اجرای عدالت می‌شود، اظهار داشت: اداره کل زندان‌ها موظف است تا آمار اشتغال زندانیان استان را به صورت مرتب و ماهیانه به دبیرخانه این ستاد ارسال کند.

وی بر ضرورت ساماندهی محکومان متواری در استان تأکید کرد و گفت: دغدغه کاهش جمعیت کیفری زندانیان نباید سبب تضییع حق شکات در پرونده‌ها شود و باید با مدیریت صحیح و برنامه‌ریزی دقیق در اعطای ارفاقات قانونی به زندانیان اقدام شود.

رئیس کل دادگستری استان کردستان تصریح کرد: احقاق حق تنها به صدور حکم قاضی خلاصه نمی‌شود و در مرحله اجرای حکم و در زندان نیز باید حقوق زندانی و شاکی رعایت شود.

وی خواستار رعایت عدم افراط و تفریط در اعطای تسهیلات و ارفاقات قانونی به زندانیان شد و افزود: در این مقوله باید تمرکز تصمیم‌گیری وجود داشته باشد و در موارد خاص فقط شخص دادستان ورود کند تا خانواده زندانیان و شکات از سرگردانی خارج شوند.

حسینی با تأکید بر ضرورت نظارت مستقیم رئیس دادگستری و دادستان شهرستان بر عدم ارسال محکومیت مالی یا ردمال مبهم به زندان عنوان کرد: مگر در موارد ضروری، در غیر این صورت به‌ هیچ وجه اعزام حضوری زندانی به دادگستری پذیرفتنی نیست و باید دادرسی الکترونیک در استان به صورت کامل و دقیق اجرا شود.

وی تشکیل کارگروه اشتغال زندانیان در شهرستان‌ها را ضروری دانست و تأکید کرد: ظرف مدت 10 روز با حضور و نظارت رؤسای دادگستری، دادستان‌ها، فرمانداران و رؤسای زندان شهرستان‌ها، افراد واجد شرایط اشتغال و فرصت‌های شغلی موجود در شهرستان‌ها احصاء و نتیجه آن به دبیرخانه ستاد ارسال شود.

رئیس کل دادگستری استان کردستان یادآور شد: رؤسای دادگستری، دادستان‌ها و قضات استان باید در هفته جاری از زندان‌های استان بازدید کرده و ضمن بررسی مسائل و مشکلات زندانیان، در خصوص تعیین تکلیف بازداشتی‌های کمتر از 3 روز و بالاتر از 2 ماه اقدام و نتایج را به دبیرخانه ستاد اعلام کنند.

در ادامه این جلسه، محمد جباری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان نیز بر لزوم غربالگری، استعدادیابی و آموزش زندانیان در جهت اشتغال آنها تأکید کرد و گفت: باید برنامه‌های اصلاحی، تربیتی و اشتغال‌زایی طوری اجرایی شود که زندانی اصلاح شده و بعد از آزادی، بازگشت مجدد به زندان نداشته باشد.

مدیرکل زندان‌های استان کردستان نیز در این جلسه با بیان اینکه استفاده بهینه از ظرفیت پابند الکترونیکی در کاهش چشمگیر جمعیت زندانیان نقش به‌سزایی دارد، اظهار داشت: در حال حاضر 45 نفر از زندانیان استان از پابند الکترونیک استفاده کرده که می‌طلبد تا این آمار افزایش یابد. 

مجتبی محمدی توسعه اشتغال زندانیان با هدف حمایت از خانواده‌های آنان را از برنامه‌های اولویت‌دار عنوان کرد و افزود: تلاش داریم علاوه بر اشتغال زندانیان، برنامه‌هایی نیز برای ایجاد اشتغال مولد خانواده زندانیان فراهم کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه