English

حامد جلیلوند خبرداد:

بازگشایی شریان‌های شهر در راستای پویایی/بازگشایی دو معبر دیگر در شهرداری منطقه ۲ همدان

شهردار منطقه دو همدان با اشاره به تاثیرات بازگشایی معابر در روان سازی ترافکیک و تاثیرات روانی این موضوع برای شهروندان، گفت: شهرداری منطقه دو خوشبختانه در این مهم پیشتاز بوده و بازگشایی دو معبر دیگر را محقق کرد.

بازگشایی شریان‌های شهر در راستای پویایی/بازگشایی دو معبر دیگر در شهرداری منطقه 2 همدان

به گزارش خبرگزاری موج همدان، حامد جلیلوند شهردار منطقه دو همدان در آیین بازگشایی دو معبر خیابان امیرکبیر و کوی محمدیه تاکید کرد: یکی ازاساسی‌ترین مسئله‌ها در سیستم شهرهای پویا و موفق، داشتن معابر بازگشایی شده و دارای قابلیت تردد بسیار مناسب داشته است.

شهردار منطقه دو همدان افزود:  معابر شریان‌های شهر هستند و مانند رگ‌های حیاتی بدن انسان باید بتوانند مسیر حمل و نقل مناسبی را فراهم کند تا مسیر رشد و تعالی را طی کند از این رو بازگشایی معابر جهت سهولت انتقال مسافر، انتقال بار و همینطور جابجایی های شهری برای رشد شهر حائز اهمیت است.

جلیلوند افزود: در شهرِ موفق؛ شهری که بخواهد پویا عمل کند، بهسازی و بازگشایی معابر در دستورکار قرار می‌گیرد؛ در این راستا  مسئله بهسازی و همینطور آزاد سازی معابر مطابق طرح تفصیلی در دستور کار تمام مناطق شهرداری و از جمله شهرداری منطقه ۲ قرار گرفت. 

وی ضمن ابراز خرسندی اعلام کرد شهرداری منطقه دو خوشبختانه در این مهم پیشتاز بوده و توانسته  کارهای بسیار تاثیرگذار و مثبتی را در این انجام دهد. اکنون اکثر معابر موجود در سطح این منطقه بازگشایی شده‌اند و دسترسی روان و کاملا مناسب شده است.

وی تاکید کرد: همانگونه که پیش‌تر ذکر شد، بحث دسترسی آسانِ مردم به معابر اصلی جزو اولویت‌های یک شهر پویا و به ویژه شهری است که به عنوان کلانشهرمطرح است و این یکی از ابتدایی ترین مسائل است.

جلیلوند خاطرنشان کرد: در شهر همدان بر این موضوع  تاکید شده و خوشبختانه به مرحله اجرا درآمده است. تخریب ساختمان موجود در معبر خیابان امیرکبیر از سال گذشته آغاز و با جدیت در دستور کار شورای اسلامی شهر قرارگرفته بود. خوشبختانه با توافقی که با مالک محترم ساختمان مذکور صورت گرفت این پروژه نیز اجرایی شد و اکنون شاهد تخریب آن هستیم.

شهردار منطقه دو همدان خاطر نشان کرد: تخریب ساختمان واقع  در خیابان امیرکبیر از چند نظر اهمیت داشت؛ نخست اینکه این ساختمان با عمری افزون بر ۴۰سال فرسوده شده و نگرانی‌های از نظر خطرآفرینی برای عابرین ایجاد کرده بود که رفع خطر از این ملک خود اهمییت بسزایی داشت، دوم آنکه، سراسر خیابان امیرکبیر بازگشایی شده بود و تنها وجود این ملک باعث مسدود شدن مسیر و سختی عبور شده بود. 

جلیلوند افزود: جهت بازگشایی این معبر اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان تخصیص یافت و با توافق با مالک و کسب رضایت وی عملیات تخریب انجام شد. 

مدیر منطقه دو شهرداری ادامه داد: پروژه بازگشایی معبر کوی محمدیه نیز با اعتباری نزدیک به یک و نیم میلیارد تومان بازگشایی شد تا شاهد کاهش تصادفات در این معبر باشیم. مجموعا بازگشایی این دو معبر با اعتبار چهار و نیم میلیارد تومان اجرا شد.

وی بیان کرد: متاسفانه در سنوات گذشته در معبر کوی محمدیه بارها شاهد تصادفات بودیم که در این میان تصادف منجر به فوت نیز وجود داشت، با بازگشایی این معبر امیدواریم شاهد  سهولت در تردد و حفظ جان شهروندان گرامی باشیم. 

شهردار منطقه دو همدان در پایان با قدردانی از رضا ابرارخرم معاون اقتصادی و مالی شهرداری همدان، شریفی مدیر واحد املاک شهرداری همدان و نورعلی واحد املاک منطقه دو شهرداری همدان، گفت: بی‌شک بدون یاری و پیگیری این عزیزان، این پروژه تاثیرگذار محقق نمی‌شد. زحمات این بزرگواران جای بسی تقدیر و تشکر دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه