English

رضوان سلماسی درگفتگو با موج عنوان کرد:

تدوین دو برنامه در راستای استانداردهای پایه و حفظ و نگاه داری زمین های ورزشی

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به وضعیت زمین های ورزشی در سطح مناطق شهرداری همدان، ازتدوین دستورالعمل های مرتبط با رعایت استانداردهای پایه و ضوابط ساخت زمین های ورزشی روباز و همینطوردستورالعمل حفظ وبهره برداری مطلوب از زمین های ورزشی سخن گفت.

تدوین دو برنامه در راستای استانداردهای پایه و حفظ و نگاه داری زمین های ورزشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج همدان، رضوان سلماسی، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان در گفتگو با موج با اشاره به وضعیت پروژه های ورزشی در شهرداری همدان و مناطق مرتبط اظهار کرد:  از میان پروژه های ورزشی که در مناطق شهرداری همدان دنبال می شود اگر  بخواهیم جویای وضعیت زمین های ورزشی شویم، باید گفت: احداث و راه اندازی پروژه های زمین های ورزشی در مراحل پایانی خود بسر می برد.

 

تدوین برنامه ای در راستای حفظ و بهره برداری از زمین های ورزشی 

سلماسی با اشاره به اهمییت نگاه داری و حفظ و مراقبت بعد از احداث و بهره برداری از زمین های ورزشی سطح مناطق عنوان کرد: در این زمینه و برای جلوگیری از آسیب های احتمالی در خصوص زمین های ورزشی، از شهرداری همدان و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری خواسته شده است که برنامه ای را در این خصوی تدوین کنند که انتظار میرود با توجه نزدیک شدن به اتمام پروژه های در دست ساخت روند تدوین آن سرعت پبیشتری پیدا کند. 

وی افزود: این برنامه که در راستای نگاه داری و استمرار در کارایی و بهره وری زمین های ورزشی مورد توجه قرار می گیرد، نتیجه اثربخش و سازنده ای را به دنبال خواهد داشت و در جلسات هفته آتی کمیسیون نیز این مهم مورد توجه و بررسی قرار خواهد گرفت.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان یادآور شد: بحث اصلی که اکنون به دنبال آن هستیم این است که زمین‌های ورزشی  بعد از احداث از حیث شرایط بهره برداری مطلوب و حفظ کیفیت زمین ها همچنان در وضع متاسب و قابل قبول به سر برند. بنابر این معاونت ورزشی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری عهده دار تدوین برنامه و دستورالعمل مربوطه و ارائه آن حداکثر تا دهه اول مرداد ماه شده است

 

تدوین برنامه ی استاندارهای پایه برای زمین های ورزشی 

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان با پرداختن به اهمیت رعایت استاندارد های لازم و ایمنی مورد نیاز در ایجاد و بهره گیری از زمین های ورزشی، عنوان کرد: از آنجاییکه رعایت استاندارها و ایمنی لازم برای زمین های ورزشی در راستای حفظ سلامت شهروندان در زمان فعالیت در این زمین ها از ضرورت های مورد نظر است، با پیشنهاد کمیسیون تدوین دستورالعملی مشخص با نگاه یکسان سازی ساخت زمین های ورزشی در سطح شهر سوی معاونت معماری شهرسازی شهرداری، انجام گرفته و اکنون در اختیار مناطق چهارگانه قرار دارد.

سلماسی خاطر نشان کرد: بر اساس این دستورالعمل، پایه استاندارهای لازم از منظرهای مختلف بر حسب ابعاد زمین، نوع رشته ورزشی مد نظر،ابعاد  فاصله های ایمنی، و شرایط احداث آماده سازی  فنس ها، کف سازی، نورپردازی و ... مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به این دستورالعمل به عنوان نقشه و راهبرد این دست فعالیت ها که به عنوان معیار ایجاد وراه اندازی زمین های ورزشی در تمام مناطق شهرداری لحاظ خواهد شد، گفت: در این دستورالعمل به تمام ابعاد استاندارد های ساخت زمین های ورزشی توجه شده است و انتظار میرود مناطق چهارگانه دربازسازی، تکمیل یا تجهیز زمینهای ورزشی حاضر و یا ساخت زمین های جدید بر اساس این دستورالعمل اقدام نمایند.

 

دو زمین چمن مصنوعی آماده بهره برداری است/زمین های ورزشی منطقه سه شهرداری آماده کفپوش کردن

سلماسی یادآور شد:شهرداری همدان دو زمین چمن مصنوعی را اخیرا افتتاح کرده آماده بهره برداری است؛ این دو زمین چمن  در منطقه چهار شهرداری در محله منوچهری و کوی عقیل احداث و به بهره برداری رسیده است، زمین چمن مصنوعی شهرک ولیعصردرمنطقه چهارنیز به زودی به اتمام خواهد رسید.

وی به پروژه های زمین های ورزشی که در آینده ای نزدیک مورد بهره برداری قرار می گیرند اشاره کرد و خاطرنشان کرد: منطقه دو شهرداری همدان نیز زمین ورزشی چند منظوره ای را در پارک کودک احداث کرده است که در مراحل پایانی کار قرار دارد. این مجموعه یکی از زمین های ورزشی خوب و مناسب  شهر خواهد شد

وی خاطر نشان کرد زمین های ورزشی در سطح منطقه سه شهرداری همدان نیز در حال تکمیل است و باید کفپوش های آنها انجام شود

سلماسی از زمین چمن واقع در باشگاه ورزشی شهرداری  که توسط منطقه یک شهرداری به زمین چمن مصنوعی تبدیل خواهد شد، یاد کرد و افزود: سوله ورزشی ولایت در منطقه سه شهرداری همدان نیز با تامین بودجه مورد نیاز در سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورا عنوان کرد: این زمین‌ها در راستای برگزاری مسابقات و نیز تمرینات ورزشی که بر اساس دستورالعمل ورزش شهروندی  در سطح محلات شهر همدان دیده شده است، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

  آنچه که اکنون مهم است برنامه ریزی مناسب و دقیق درجهت حفظ و نگاه داری مطلوب  ازاین زمین ها و بهره برداری از آن است تا  زحمات و هزینه هایی که برای احداث این زمین ها کشیده شده است به نحوی موثر حفظ  و از کارایی و بهره وری لازم جهت استفاده عموم   شهروندان برخوردار باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه