English

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری همدان:

تعداد اتوبوس های موجود در همدان با سرانه تناسب ندارد/ارائه خدمات از سوی ۲۲ باجه در سطح شهر

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری همدان با اشاره به ارائه خدمات از سوی 22 باجه در سطح شهر از وضعیت کمی اتوبوس های موجود در سطح شهر و اینکه با سرانه تناسب ندارد، سخن گفت..

تعداد اتوبوس های موجود در همدان  با سرانه تناسب ندارد/ارائه خدمات از سوی 22 باجه در سطح شهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج همدان، سید محمد پوروخشوری، رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری همدان با اشاره به شکل گیری این سازمان عنوان کرد: سازمان مدیریت حمل و نقل بار ومسافر از سال 1396 با تغییر اساس نامه هایی که در وزارت کشور اتفاق افتاد از ادغام چهار سازمان تاکسیرانی، اتوبوسرانی، سازمان پایانه های برون شهری و مدیریت وانت بارها و حمل ونقل بار و کالا تشکیل شد.

این سازمان همانگونه که از نامش پیدا است مدیریت ناوگان مسافری و باری در سطح شهرها را در شهرداری به عهده دارد و انسجام و یکپارچگی امور اداری و سازمانی آن نیاز به یک سال زمان داشت.

پوروخشوری با اشاره به نسبت اتوبوس های موجود به تعداد سرانه، عنوان کرد: طبق آخرین سرشماری و اگر مبنا را 550 هزار نفر در همدان درنظرگیریم همدان باید 550 دستگاه اتوبوس داشته باشد که اینطور نیست بلکه به نیمی از این عدد هم نرسیده ایم.

 

تعداد اتوبوس های موجود در همدان  با سرانه تناسب ندارد

وی افزود: حمایت دولت در افزایش تعداد اتوبوس ها و نوسازی ناوگان حمل و نقل می تواند بسیار موثر باشد و گاه نیز با توجه محدودیت هایی که بعضا وجود دارد قطعات اتوبوس ها از کشورهای مختلف تهیه می شود و این دسترسی را قدری دشوار می کند.

وی با اشاره به ترافیکی که در مرکز شهر به دلیل تمرکز امکان ها در آن، شکل پیدا می کند و عمده سفرهای درون شهری به آن ختم می شود، گفت: برای این موضوع، مدیریت شهری باید چاره اندیشی کند. در اینخصوص اتوبوس هایی را به صورت رینگی در سطح شهر قرار دادیم اما تمایل اکثر مردم همدان حرکت قطری است و نه رینگی.

وی با اشاره به اینکه درهسته مرکزی شهر پایانه هایی بایستی شکل پیدا کند همچون پایانه سرگذر که ایجاد کردیم و اگر پایانه سرگذر به بهره برداری نمی رسید امکان پیاده راه سازی حاصل نمی شد. پایانه سرگذر باعث شده است که در مناسبت ها همچنان رفت و امد به مرکز شهر وجود داشته باشد.

پوروخشوری با بیان اینکه تمام خیابان های منتهی به میدان امام البته نه تمام آن ها بلکه بخشی از آن ها بایستی پیاده شود، گفت: این موضوع می توان از ترافیک موجود در مرکز شهر بکاهد.

 

ارائه خدمات از سوی 22 باجه در سطح شهر

وی با بیان اینکه 22 باجه در سطح شهر داریم که کار شارژ و ارائه خدمات انجام می دهند، گفت: این کارت ها تا 30 هزار تومان قابل شارژ است و بدون نام است و اگر تمایل به داشتن کارت شهروندی دارید می توانید به  بانک شهر مراجعه کنید و با برنامه های موجود می توانید کارت خود را شارژ کنید.

وی با بیان اینکه ترافیک دارای سه ظلع است، گفت: قانونگذاری، مهندسی ترافیک و برنامه ریزی و بحث مفاهیم و آموزه ها در این میان مهم است و آموزش مباحث ترافیک نیز از جایگاهی مهم برخوردار است.

با توجه به امکاناتی که در دسترس است باید آموزش از سنین کودکی آغاز شود  و فرهنگ سازی و همراهی ارگان های دیگرنیز در این زمینه باید محسوس باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه