English

اتاق بازرگانی هرمزگان در طرح ترازسنجی رتبه دوم کشور را کسب کرد

دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان گفت: در کشور هیچ اتاق بازرگانی رتبه یک ترازسنجی تشکل ها را ندارد اما در تراز سنجی تشکل ها اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان رتبه دوم کشوری را کسب کرده است.

اتاق بازرگانی هرمزگان در طرح ترازسنجی رتبه دوم کشور را کسب کرد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، پیام رضایی دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان اظهار داشت: در آغاز دور نهم فعالیت اتاق بازرگانی با اتفاقات مختلفی همراه بودیم که با درایت هیئت عالی نمایندگان توانستیم از آن عبور کنیم.

رضایی با بیان اینکه در گذشته به کمیسیون ها و تشکل ها توجه اعتنایی نمی شد، گفت: در حال حاضر 11 کمیسیون و 10 تشکل در اتاق بازرگانی هرمزگان فعال است و همچنین اتاق بازرگانی با فعال سازی تشکل ها و کمیسیون ها سعی در پر رنگ کردن نقش آن ها و برطرف شدن مشکل فعالان اقتصادی در هر حوزه به صورت تخصصی دارد. 

دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان ضمن بیان اینکه قبل از دوره نهم اتاق بازرگانی هرمزگان در جایگاه 34 قرار داشت اما امروز به رتبه 6 رسیده است، تصریح کرد: اتاق بازرگانی شفاف بوده و هست و هیئت نمایندگان هیچ موضوع پنهانی ندارد و حسابرسی مستقل صورت می گیرد و همگی می توانند تمامی هزینه ها را مشاهده کنند.

به گفته وی، در کشور هیچ اتاق بازرگانی رتبه یک ترازسنجی تشکل ها را ندارد اما در تراز سنجی تشکل ها اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان رتبه 2 کشوری را کسب کرده است.

دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان در ادامه سخنانش ابراز داشت: باجدیت به دنبال فعال‌سازی کارت فعالیت بازرگانی شرکت‌های بزرگ در هرمزگان هستیم.

وی اذعان داشت: شرکت سیمان بندرخمیر، صبا فولاد خلیج فارس، نفت آفتاب، نفت پاسارگارد از جمله شرکت های بزرگی هستند که کارت فعالیت شان در هرمزگان نبوده و هرمزگان از دریافت مزایای آن بی بهره است و تاکنون تلاش ما در این حوزه نتیجه بخش نبوده است. 

دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان اذعان داشت: فعال کردن دفتر صدور گواهی مبدا از بندرلنگه، کیش، قشم، میناب و جاسک از دیگر اقدامات مهم اتاق بازرگانی است. 

به گفته وی، یکی از مهمترین چالش هایی که در سالهای گذشته با آن مواجه بودیم مسئله «جعل در گواهی صدور از مبدا» بود اما هم اکنون با اتصال به استانداردهای جهانی این معضل مرتفع شده و همزمان این کارت گواهی در تمامی کشورها قابل مشاهده و معتبر است.

رضایی خاطرنشان کرد: امروز بیش از هزارو 700 نفر در اتاق بازرگانی عضو هستند که این موضوع نشان از بلوغ و پیشرفت اتاق بازرگانی هرمزگان است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط اتاق بازرگانی هرمزگان در حوزه مسئولیت های اجتماعی گفت: کمک 15 میلیارد تومانی برای ساخت 10 مدرسه، کمک 30میلیارد تومانی در حوزه بهداشت و درمان در دوران کرونا، تهیه بسته های معیشتی برای خانوارهای بی بضاعت، کمک به زلزله زدگان فین، سایه خوش و...از جمله اقدامات اتاق بازرگانی هرمزگان در حوزه مسئولیت های اجتماعی است.

دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان با بیان اینکه تداوم ساخت ساختمان اتاق بازرگانی که سال‌ها زمین مانده بود از مهمترین اقداماتی بود که خوشبختانه توانستیم با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت به نتیجه برسانیم، عنوان کرد: امروز این مکان به جایگاهی در خور شان برای فعالان اقتصادی تبدیل شده و نمی دانم چرا عده ای چشم دیدن این پیشرفت را ندارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه