English

رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان:

آمادگی اتاق بازرگانی جهت تاسیس دفتر هماهنگ‌کننده سازمان ایرو در بندرعباس

رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان در نشست تخصصی رویه تیر، گفت: آماده هستیم تفاهمنامه‌ای در خصوص تاسیس و راه اندازی دفتر هماهنگ‌کننده سازمان ایرو در اتاق بازرگانی بندرعباس را با دبیرکل سازمان ایرو به امضاء برسانیم.

آمادگی اتاق بازرگانی جهت تاسیس دفتر هماهنگ‌کننده سازمان ایرو در بندرعباس

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، محمدرضا صفا رئیس اتاق بازرگانی هرمزگان در نشست تخصصی رویه تیر، اظهار داشت: آماده هستیم تفاهمنامه‌ای در خصوص تاسیس و راه اندازی دفتر هماهنگ‌کننده سازمان ایرو در اتاق بازرگانی بندرعباس را با دبیرکل سازمان ایرو به امضاء برسانیم و تمام هزینه ها را اتاق بندرعباس پوشش خواهد داد در نتیجه این اقدام می تواند ارزش افزوده‌ای برای سازمان ایرو باشد.

صفا در این نشست تخصصی که با حضور مهران نجاتی عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی هرمزگان و رئیس انجمن حمل و نقل و لجستیک هرمزگان، بهنام فرامرزیان مدیر امور حمل و نقل بین المللی، کارنه تیر و آ.ت.آ، کاظم آسایش مشاور ارشد خدمات تیر و ترانزیت ایرو و واختانگ زرندیا مشاور ارشد خدمات تیر و ترانزیت و مدیرکل اوراسیا ایرو برگزارشد؛ گفت: امور کارنه تیر اتاق بازرگانی بندرعباس بنا به توصیه امور کارنه تیر اتاق بازرگانی ایران و به ویژه آقای فرامرزیان با هزینه سنگین و طبق استانداردهای بین المللی تاسیس شد و پرسنل این واحد بیش از ۱۶۰ ساعت آموزش کارنه تیر و کنوانسیون تیر را در تهران دیده اند.

وی افزود: در این فواصل سه بازدید میدانی نیز بین اتاق بندرعباس و اتاق ایران صورت پذیرفته است.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی هرمزگان بیان داشت: تمام زیرساخت‌های سخت و نرم افزاری این واحد به روز و مدرن می باشد و درنظر داریم، دایره کارنه تیر اتاق بندرعباس بشدت توسعه یافته و بصورت هاب منطقه خلیج فارس در آید.

وی خاطرنشان کرد: تلاش اتاق بندرعباس این بوده که گمرکات استان به گمرکات تیر مبدا و سرراهی مبدل گردند که خوشبختانه این امر با رایزنی‌های بعمل آمده صورت گرفته و انتظار است حتما در گزارش خود به دبیرکل و اعضای محترم هیئت رئیسه سازمان ایرو این مطلب را بطور شفاف منعکس فرمایید.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی هرمزگان افزود: اتاق بندرعباس آمادگی این را دارد تا باتمام کشورهای عربی منطقه خلیج فارس سمینارهای بین المللی منطقه ای در حوزه تیر – ترانزیت و تیر الکترونیک ” E-TIR ” با همکاری مشترک اتاق ایران و سازمان ایرو برگزار کنند.

وی ابراز داشت: نکته حائز اهمیت این است که در تلاش هستیم کارنه تیر را در بندرعباس فعال کنیم و لازم است که کارنه تیر را در کشورهای حوزه خلیج فارس عمان، قطر، امارات، عربستان سعودی، کویت، بحرین، همچنین عراق، پاکستان، هند و چین نیز فعال کنید تا کریدورهای بین المللی مطرح تحت رویه تیر فعال شوند.

صفا عنوان کرد: رایزنی شما با مسئولین گمرکی، سازمان بنادر و سازمان راهداری ایران کافی نبوده و لازم است با سایر سازمان های همانند استاندارد، قرنطینه نیز مذاکره داشته باشید و در صورت لزوم به تبادل اطلاعات بپردازید.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی هرمزگان ابراز داشت:  راه اندازی سیستم “رو – رو” (Ro-Ro) بین ایران و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس امری بسیار مهم است که لازم است رایزنی این امر مهم با همکاری مشترک مراجع مسئول دیگر کشورها و حتی سرمایه گذاری موسسات مالی و بانک های بین‌المللی همچون بانک توسعه آسیایی، بانک توسعه اسلامی و بانک جهانی صورت پذیرد.

وی تصریح کرد: افزایش حجم کارنه تیر در سبد تجارت بین‌المللی یقیناً مورد نظر سازمان ایرو است و من خوشحال هستم که برای این هدف، دیدگاه شما به بندرعباس جلب شده است.

صفا خاطرنشان کرد :۶۰ درصد صادرات و ترانزیت در ایران از بندرعباس صورت می گیرد و اگر بخشی از این حجم تحت کارنه تیر شود، ملاحظه می کنید چه بازاری را کسب خواهید کرد.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی هرمزگان تصریح کرد: به همین منظور آماده هستیم تفاهمنامه‌ای در خصوص تاسیس و راه اندازی دفتر هماهنگ‌کننده سازمان ایرو در اتاق بازرگانی بندرعباس را با دبیرکل سازمان ایرو به امضاء برسانیم. کلیه هزینه ها را اتاق بندرعباس پوشش خواهد داد در نتیجه این اقدام می تواند ارزش افزوده‌ای برای سازمان ایرو باشد.

وی گفت: همچنین نیروهای اجرایی در اتاق بندرعباس و اتاق ایران می توانند بعنوان افراد طرف تماس شما باشند.

صفا در پایان افزود: امیدوارم نشست امروز که از تمام بخش‌های مرتبط دولتی و خصوصی دعوت شده‌اند، شما را به هدف مشترک دو سازمان نزدیک‌تر سازد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه