English

استاندار هرمزگان خبرداد؛

تحویل سند تک برگ حدنگاری اراضی کشاورزی به مردم میناب

استاندار هرمزگان از تحویل یک‌هزار زمین سند تک برگ حدنگاری اراضی کشاورزی به مردم تیرور شهرستان میناب خبرداد.

تحویل سند تک برگ حدنگاری اراضی کشاورزی به مردم میناب

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در آئین اهدای هزارمین سند تک برگ حدنگاری اراضی کشاورزی میناب اظهارداشت: در قالب همکاری و تعامل مشترکی که میان دولت و قوه قضائیه وجود دارد اتفاقات خوبی تاکنون رقم خورده و بن‌بست‌های زیادی که دهه‌ها در استان وجود داشت درحال مرتفع شدن است.

وی افزود: یکی از بن‌بست‌ها اراضی مربوط به قشم بود که چند هفته قبل اتفاقات خوبی در این خصوص رخ داد، مسئله بعدی حدنگاری اراضی کشاورزی است که باید از تلاش‌های رئیس کل دادگستری استان تشکر کنم که در این خصوص زحمات زیادی متحمل شدند.

استاندار هرمزگان گفت: مردم باید بر روی اراضی خود مالکیت ثبتی داشته باشند تا رشد بعدی در اراضی اتفاق بیفتد، دولت در تسهیلات دادن به اراضی بدون سند و مالکیت ثبتی محدودیت داشت اما با بین اتفاق دست ما برای هزینه‌کرد تسهیلات برای این اراضی باز می‌شود. 

وی تصریح کرد: مشوق‌های خوبی برای دهیاری و بخشداری‌هایی که بتوانند رتبه خوبی در حدنگاری اراضی و‌ سند دار کردن اراضی کسب کنند در نظر گرفته شده و این مشوق‌های کمتر از شش ماه تزریق خواهد شد. 

استاندار هرمزگان بیان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته رتبه استان در بسیاری از بخش ها اول است که در بحث حدنگاری هم ما رتبه برتر کشوری را داریم و این نتیجه همکاری و هماهنگی بین قوا است. 

مجتبی قهرمانی رئیس‌کل دادگستری هرمزگان هم در این زمینه اظهار داشت: استاندار هرمزگان به دنبال کارهای سطحی نیست و تلاش می‌کند کارهای اصلی و زیربنایی را که برای آینده ما و فرزندان استان است اجرا کند.

وی بیان کرد: یکی از این اقدامات پرورش نیروی متخصص است آن هم با تاسیس هنرستان های فنی و حرفه‌ای است و در کنار این بحث شهرک‌های صنعتی از اقدامات دیگر استاندار بوده است.

قهرمانی تصریح کرد: اجرای قانون حدنگاری و صدور سند تک برگ اراضی کشاورزی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و در راستای تعامل دولت و قوه قضائیه بوده است. 

وی افزود: استان در مجموع 132 هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد که تاکنون 60هزار هکتار در قالب هفت هزار جلد سند معادل 45درصد سند حد نگاری صادر شده که 33هزار هکتار از این اراضی از سال گذشته صادر شده که در این بخش 630درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه