English

برترین های اصناف هرمزگان تجلیل شدند/ ورود اصناف به مقوله مسئولیت اجتماعی مشکلات جامعه را برطرف می کند

رئیس سازمان صمت هرمزگان در آئین تجلیل از برترین‌های اصناف هرمزگان گفت: ورود اصناف به مقوله مسئولیت اجتماعی مشکلات زیادی را در پیرامون جامعه برطرف کرده است و همچنین اصناف در تمامی بحران ها به ویژه در زمان شیوع کرونا همواره در کنار مردم بودند.

برترین های اصناف هرمزگان تجلیل شدند/ ورود اصناف به مقوله مسئولیت اجتماعی مشکلات جامعه را برطرف می کند

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، خلیل قاسمی رئیس سازمان صمت هرمزگان در آئین تجلیل از برترین های اصناف هرمزگان اظهار داشت: در تقویم رسمی کشور، روز یکم تیرماه به عنوان روز اصناف و دهم تیر روز صنعت و معدن نام‌گذاری شده است. 

وی گفت: اصناف بزرگترین تشکل صنفی در کشور هستند که باید جایگاه و اقتدارشان حفظ شود.

قاسمی ضمن بیان اینکه در حوزه صدور مجوزها که به دولت واگذار شده این روزها دچار مشکل هستیم، بیان داشت: پیش از این تشکل‌ها و اتحادیه‌ها مجوزهای صنفی را صادر می‌کردند و کار راحت‌تر بود.

رئیس سازمان صمت هرمزگان ابراز داشت: در سطح استان 11 کمیسیون نظارت، 10 اتاق اصناف، 143 اتحادیه صنفی و 50هزار واحد صنفی داریم که در واحدهای تولیدی، توزیعی، خدماتی و خدمات فنی دسته‌بندی شده‌اند و بیشتر آن‌ها واحدهای توزیعی هستند، از این موارد، 58 درصد توزیعی، 15درصد خدمات فنی، 14درصد خدماتی و 13 درصد تولیدی است.

وی افزود: در صدد آنیم تا سهم واحدهای تولیدی را بیشتر کنیم.

قاسمی یادآور شد: در همه شهرستان‌ها از بندرعباس تا جاسک دفاتر نمایندگی‌های اتاق‌های اصناف دایر است و در حوزه نظارت و صدور مجوزها فعالیت دارند.

رئیس سازمان صمت هرمزگان ضمن بیان اینکه مجموع دفتر نمایندگی در سراسر استان 17نمایندگی است، گفت: 92 درصد پروانه‌های صنفی صادر شده در هرمزگان فعال است و از این حیث از وضعیت خوبی برخورداریم.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 134 کمیسیون نظارت در استان تشکیل شده ‌است، ابراز داشت: در حوزه واحدهای بدون پروانه سال گذشته بیش از دو هزارو 200 واحد ساماندهی شدند.

قاسمی خاطرنشان کرد: سال گذشته 19 انتخابات در حوزه اتحادیه‌های صنفی استان برگزار شد.

رئیس سازمان صمت هرمزگان تصریح کرد: در بحث اشتغال نیز، اصناف نقش قابل توجهی را در ایجاد اشتغال پایدار استان ایفا کرده اند به طوری که در سال گذشته، بیش از 6 هزار اشتغال در سامانه ملی رصد اداره کل کار ثبت شده است.

به گفته قاسمی، در حوزه مشاغل خانگی و تسهیلات پرداخت‌ شده شاهد رشد بوده‌ایم اما در این بخش هنوز نیاز به تزریق نقدینگی داریم.

وی عنوان کرد: رویکرد سازمان صنعت، معدن و تجارت در صدور مجوزها حمایت از اصناف و اشتغالزایی است بر همین مبنا در سال گذشته در حوزه صنعتی 600 پروانه صادر شده است که هر کدام به نوبه خود اشتغال عظیمی را در استان ایجاد کرده است.

رئیس سازمان صمت هرمزگان به اقدامات صورت گرفته در حوزه اصناف اشاره کرد و گفت: کاهش زمان صدور پروانه کسب، برگزاری دوره‌های آموزشی، به‌روزرسانی ضوابط صنفی و همچنین به‌روزرسانی و تصویب نرخنامه‌های صنفی از جمله اقدامات مهم اصناف است. 

قاسمی در پایان اضافه کرد: ورود اصناف به مقوله مسئولیت اجتماعی مشکلات زیادی را در پیرامون جامعه برطرف کرده است و همچنین اصناف در تمامی بحران ها به ویژه در زمان شیوع کرونا همواره در کنار مردم بودند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه