English

هیات، کانون جهاد تبیین و روشنگری است/ باید از موازی کاری فرهنگی پرهیز کرد

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان هرمزگان، گفت: در بحث هیئت‌ها مقام معظم رهبری انتظار مخاطب‌سازی از هیئت‌ها دارند و باید هیئت‌ها به سمت جهادتبیین و روشنگری حرکت کنند.

هیات، کانون جهاد تبیین و روشنگری است/ باید از موازی کاری فرهنگی پرهیز کرد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین حقانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی، اظهار داشت: سازمان تبلیغات یک نهاد پویش یافته انقلاب اسلامی است که بعد از انقلاب ابتدا به صورت شورایی و سپس با فرمان امام به عنوان سازمانی مستقل تاسیس شد که چرایی تشکیل آن تبلیغ دینی براساس واقعیت‌ها بوده است.

وی افزود: تبلیغ یعنی رساندن پیام برای تفاهم با مردم تا بتوان آن‌ها را وارد میدان کرد تا در جنگ روایت‌ها جلوی تحریفات دشمن گرفته شود که در بخشی از کار به موفقیت‌هایی دست پیدا کردیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حقانی بیان ‌کرد: واژه‌هایی چون نشر خوبی‌ها و محله همدل بیشتر برای این است که نشان دهیم که دغدغه ما کارهای اجتماعی و فرهنگی است و سازمان تبلیغات به دنبال تبلیغی موثر است، هر چند که تلاش می‌کنیم در به‌روز رسانی و افزایش مهارت مبلغین نیز ماموریت‌های جدی خود را عملیاتی کنیم.

وی با اشاره به طرح نهضت پیشرفت بانوان، گفت: هویت‌بخشی بانوان با استفاده از ظرفیت و خودباوری از مهم‌ترین مقوله‌های مربوط به نهضت پیشرفت بانوان است و ما می‌خواهیم اعتلای هویتی زن را به نمایش بگذاریم.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان هرمزگان، عنوان‌ کرد: در بحث هیئت‌ها مقام معظم رهبری انتظار مخاطب‌سازی از هیئت‌ها دارند و باید هیئت‌ها به سمت جهادتبیین و روشنگری حرکت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حقانی عنوان‌  کرد: برکت سازمان تبلیغات به هویت مردمی آن است، چرا که این سازمان خیلی بودجه زیاد و زیرساخت‌های فنی ندارد، بلکه هویت مردمی و کارکردن برای مردم موجب شده است که سازمان تبلیغات موثر باشد و موثر بماند. 

وی با بیان این که موازی کاری از بزرگترین آسیبهای فرهنگی است و تأثیر کارهای فرهنگی را در جامعه کم رنگ می کند، ابراز داشت: یکی چالش‌های جدی ما موازی‌کاری دستگاه‌های فرهنگی است هر چند که همیشه هم فعالیت موازی بد نیست، اما سیاست کلان سازمان تبلیغات، هم‌افزایی با سایر ظرفیت‌ها است و ما هم تلاش می‌کنیم هر جا که لازم بود کمک کنیم و حتی بودن لوگوی سازمان هم برای ما خیلی مهم نیست و بیشتر به انجام کارهای فاخر می‌اندیشیم. 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان هرمزگان، عنوان کرد: سایت همدم سازمان تبلیغات موجب شده است که در کشور روزی یک ازدواج رقم بخورد، اما ما هم در سازمان بحث ترویج ازدواج آسان را دنبال می‌کنیم ضمن اینکه سازمان تبلیغات در کلاس‌های مشاوره ازدواج نیز مشارکت دارد. 

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های مهم ما ایجاد فضاهای فرهنگی و اجتماعی در سطح استان است، گفت: بر همین اساس کتابشهر در دو منطقه از استان ایجاد خواهد شد و ضمن اینکه جشنواره رسانه‌ای گوهرشاد نیز در هرمزگان برگزار و 500 اثر نیز از استان هرمزگان به این جشنواره ارسال شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه