English

۱۷ مرکز کانون پرورش فکری در هرمزگان فعال است/ حال خوش زندگی رهاورد مهارت آموزی

با شعار ایمان، امید و دانایی در تابستان امسال 17 مرکز فرهنگی و هنری و 400 کارگاه با بیش از 25 عنوان برگزار می شود.

17 مرکز کانون پرورش فکری در هرمزگان فعال است/ حال خوش زندگی رهاورد مهارت آموزی

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، پروین پشتکوهی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان به واسطه فعالیت ها و خدمات متنوع خود، سعی در ارتقاء سطح دانش و مهارت افزایی در زمینه های علمی، فرهنگی، اجتماعی و ادبی فرزندان این سرزمین دارد.

وی افزود: در همین راستا، علاوه بر فعالیت های عمومی، کارگاه های تخصصی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یک فرصت بسیار خوب برای دستیابی به این اهداف بوده است و هر ساله کودکان و نوجوانان بسیاری از این ظرفیت ارزشمند بهره مند می شوند.

پشتکوهی عنوان کرد: فعالیت های تابستانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار ایمان، امید و دانایی در سراسر کشور برگزار شده است و بنا داریم که در مجتمع آفرینش بندرعباس، مکان توریستی، علمی و فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان را در نظر داشته باشیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان بیان داشت: نمایش «دنیای خیال‌انگیز من» به کارگردانی بهناز مهدی خواه در مورخ  18 تا 26 تیرماه 1402 در سینما کودک به روی صحنه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می رود.

به گفته وی؛ در تابستان امسال قرار است خانه خلاق نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایجاد شود.

پشتکوهی اذعان داشت: اکنون 17 مرکز ثابت، یک مرکز سیار و دوکتابخانه پستی در سراسر استان هرمزگان وجود دارد و همچنین بالغ بر 160 هزار جلد کتاب در این مراکز ثابت وجود دارد.

وی در ادامه اذعان داشت: هم اکنون 12شهر و 42 روستای هرمزگان از خدمات کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوان بهره مند می شوند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان خاطرنشان کرد: به هنگام وقوع سیل و زلزله در استان، کاروان پیک امید کانون با ورود به این مناطق به منظور خدت رسانی مطلوب برای کودکان و نوجوانان فعالیت خود را آغاز کردند.

پشتکوهی ابراز داشت: در حال حاضر جزایر قشم، ابوموسی، هرمز و همچنین شرق هرمزگان شامل« میناب، جاسک، سیریک»، شمال هرمزگان« حاجی آباد»، غرب هرمزگان «بستک، بندرلنگه و خمیر» شعبه داریم.

وی یادآور شد: بخش مکاتبه ای مرکز آفرینش های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان با هدف شناسایی، جذب و پرورش استعدادهای ادبی کودکان و نوجوانان به خلاقیت و پرورش ذهن کودکان کمک شایانی می کند و هم اکنون قریب به 160 عضو مکاتبه ای در سراسر هرمزگان وجود دارد. 

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان با اشاره به فعالیت نیروهای کارآمد و توانمند در این نهاد از اجرای 60 عنوان برنامه فرهنگی، هنری ادبی و اسلامی در کانون خبر داد.

وی با اشاره به رویدادهای فرهنگی و علمی در تابستان 1402 اشاره کرد و گفت: در هفته ای که گذشت نمایشگاه ساعت آفتابی برگزار شد و همچنین برنامه ارباب حلقه ها و موشک آبی و... از دیگر رویدادهای علمی و فرهنگی است.

پشتکوهی تصریح کرد: کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان علاوه بر ارائه خدمات رسانی ویژه کودکان، در راستای خدمت رسانی به خانواده های آنان، نشست های تخصصی و مشاوره برای خانواده های کودکان و همچنین کارگروه ویژه کودک و مادر، کودک و پدر در دستور کار خود قرار داده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان در ادامه سخنانش گفت: جشنواره «دومین مهرواره آوای حرا» با محور موضوعی پاسداشت زبان مادری و گویش های محلی متداول در جزایر، روستاها و شهرهای استان هرمزگان در بخش‌های بازنویسی قصه‌های پدر بزرگ و مادربزرگ‌ها به گویش مادری و خلق اثر در قالب شعر، داستان و متن ادبی باگویش های هرمزگان اختتامیه آن پایان تیرماه برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: برای نخستین بار مهرواره پژوهش کودکان و نوجوانان در هرمزگان برگزار می شود. 

پشتکوهی با اشاره به ضرورت اجرای طرح «کانون مدرسه» اظهار داشت: طرح کانون مدرسه یکی از اصلی ترین طرح های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که با همکاری آموزش و پرورش برنامه ریزی شده است و دانش آموزان با معلمان در سال تحصیلی جدید بخشی از فعالیت ها را در کانون می گذرانند.

وی در ادامه گفت: در این طرح دانش آموزان بخشی از ساعت مدرسه به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آمده و مطالبی درسی را به شیوه جذاب توسط مربیان مجرب آموزش می بینند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان گفت: امسال قرار است که جشنواره ملی طنز در استان هرمزگان برگزار شود و این جشنواره فقط مختص اعضا کانون نیست بلکه تمام کودکان و نوجوانان می توانند در این جشنواره شرکت کنند. 

پشتکوهی افزود: هم اکنون انجمن طنز، شعر، داستان و نمایش و عکس درکانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان وجود دارد و این انجمن های مذکور برای گروه سنی 12 تا 22 سال است و در آینده ای نه چندان دور، انجمن محیط زیست و رسانه به کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان اضافه می شود.

وی اذعان داشت: کانون پرورش فکری بعد از گذشت بیست‌ و چهار دوره برگزاری جشنواره قصه‌گویی در سطح ملی و بین‌المللی، موفق به ثبت ملی قصه‌گویی در پاسداری از میراث ناملموس ایران اسلامی شده است و این اتفاق یک رخداد مبارک است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان به کارگاه «حال خوش زندگی» اشاره کرد و گفت: مهارت برقراری و تثبیت روابط مثبت، مهارت نه گفتن، مهارت خودباوری، مهارت جرات‌مند بودن، مهارت زندگی معنوی، مهارت امیدوار بودن، مهارت شاد بودن و مهارت هوش هیجانی عنوان «حال خوش زندگی» است، تلاش ما این است که این فعالیت را در مناطق کم برخوردار انجام شود.

پشتکوهی در ادامه عنوان کرد: سعی داریم که خدمات را علاوه بر حضوری برای مناطق دور دست به صورت مجازی در اختیار کودکان قرار گیرد.

وی ابراز داشت: امید می رود یک روز بتوانیم این فعالیت های اثربخش کانون را در سراسر هرمزگان برگزار کنیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان در ادامه اذعان داشت: «کانون زبان ایران» از زیر مجموعه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که از سال 1304 هجری شمسی در تهران آغاز به کار کرد و هم اکنون به صورت حضوری و مجازی 10 زبان دنیا را به کودکان و نوجوانان آموزش می دهد.

پشتکوهی عنوان کرد: هم اکنون بالغ بر 4 هزار زبان آموز در کانون زبان ایران در استان هرمزگان داریم و در دوران شیوع کرونا، ما زبان آموز از ترکیه، آلمان و امارات در کارگاه آموزش آنلاین شرکت کردند. 

وی افزود: سال گذشته حدود 4هزارو 112 کارگاه برگزار کردیم و این آمارها نشان دهنده رشد 75 درصدی نسبت به سال قبل است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان بیان داشت: طی سال 1401، حدود پنج هزارو 475 فعالیت عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان برگزار شده که رشد 57 درصدی نسبت به سال قبل داشته است.

وی در ادامه بیان داشت: سال گذشته 9 نشست تخصصی و 4 هزارو 102 نفر ساعت آموزشی داشتیم و همچنین کاروان پیک امید با هدف ایجاد روحیه شادی و نشاط در کودکان و نوجوانان 15 مرتبه در روستاهای مختلف برنامه اجرا کردند. 

پشتکوهی گفت: سال گذشته با مشارکت مسئولان و خیرین بندرخمیر، مرکز فرهنگی هنری کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان در این شهرستان افتتاح شد و هم اکنون این کانون دارای 250 عضو فعال است و اعضای کانون با حضور در فعالیت ها به آینده ای درخشان فکر می کنند.

وی در پایان افزود: تابستان امسال مجتمع آفرینش کانون؛ مکان توریستی فرهنگی، هنری و علمی ویژه کودک و نوجوان خواهد بود و این مجتمع علاوه بر کارگاه های تخصصی، بازدیدهای علمی مرکز علوم در بخش های اکوسیستم جانوری، زیست شناسی، زمین شناسی، فیزیک و نجوم، جشن های شاد تابستانه در سینما کودک و کافه کودک فضایی جذاب را رقم خواهد زد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه