English

رئیس سازمان صمت هرمزگان خبر داد؛

رتبه دوم کشور در سرمایه گذاری در اختیار هرمزگان

رئیس سازمان صمت هرمزگان با تلاش های انجام شده در حوزه سرمایه گذاری، طبق آخرین آمار ارائه شده توسط وزارت صمت، توانستیم رتبه سال گذشته در حوزه سرمایه‌گذاری را یک رتبه بهبود ببخشیم و در سه ماهه 1402 با میزان بیش از 100 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به رتبه دوم کشوری دست پیدا کنیم.

رتبه دوم کشور در سرمایه گذاری در اختیار هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، خلیل قاسمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: استان هرمزگان سال گذشته به لحاظ سرمایه‌ گذاری رتبه سوم را از آن خود کرد.

قاسمی بیان داشت: با تلاش های انجام شده در حوزه سرمایه گذاری، طبق آخرین آمار ارائه شده توسط وزارت صمت، توانستیم رتبه سال گذشته در حوزه سرمایه‌گذاری را یک رتبه بهبود ببخشیم و در سه ماهه 1402 با میزان بیش از100 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به رتبه دوم کشوری دست پیدا کنیم.

وی رتبه استان در بخش صنعت را رتبه سوم دانست و گفت: این جایگاه نشان می‌دهد هرمزگان پتانسیل رقابت با استان‌های برخوردار را دارد و در این بخش مسیر توسعه استان را با پروژه‌های شاخص به خوبی پیش می‌بریم و تلاش هم می‌کنیم تمرکز را در توسعه صنعتی از روی بندرعباس به شرق و غرب استان منتقل کنیم‌. 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان با اشاره به رویکرد اداره کل صنعت، معدن و تجارت هرمزگان برای تقویت تجارت خورد و کلان گفت: دو میلیارد دلار صادرات غیر نفتی هرمزگان در سال 1401 بیانگر آن است که ظرفیت‌های صادراتی استان از برخی کشورهای کوچک همسایه نیز بالاتر است و همچنین در کارگروه توسعه صادرات و سایر بخش ها برای سال 1402 برنامه ریزی شده است که عدد توسعه را به دو میلیارد و 800 میلیون دلار با ایجاد بنگاهها و ظرفیت ها و فرصت های جدید افزایش دهیم.  

قاسمی از اصلاح رویه‌های بندری و تجاری به عنوان یکی از اقدامات مهم سال گذشته نام برد و گفت: بنادر تیاب، خمیر و سیریک سال گذشته موفق شدند که مجوز رویه‌ی پیله‌وری را که بعد از رویه‌های ملوانی و ته لنجی مسئله‌ای مهم به شمار می‌آید دریافت کنند.

وی از ایجاد 20 هزار شغل در حوزه‌های صنعت، معدن و اصناف در هرمزگان خبر داد و افزود: ارتقا ظرفیت 111 واحد صنعتی و احیا 48 واحد راکد از دیگر اقدامات یکساله گذشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان عنوان‌کرد: سال گذشته مزایده بزرگ محدوه‌های معدنی را برگزار کردیم و تفاهم‌نامه‌ای با ایمیدرو نیز امضا کردیم تا بتوانیم اکتشافات معدنی را در پهنه‌‌های بزرگ پیش ببریم که در حوزه‌های آهن، سیلیس، منگنز و ... هستند ضمن اینکه در این حوزه نیز احیای واحدهای راکد مورد توجه بوده است و برای تامین ماشین‌آلات معدنی نیز به شکلی که همه سرمایه‌گذاران بتوانند از این فرصت استفاده کنند.

قاسمی با اشاره به افزایش ظرفیت تولید سیمان از یک میلیون و 800 هزارتن به دو میلیون و 100 هزار تن به عنوان دستاوردی مهم گفت: در همین سه ماه ابتدای سال رشد 270 درصدی را در کشفیات معدنی داشتیم و امروز 70میلیون تن سنگ آهن مگنتیت داریم که 10 میلیون تن از آن آماده صدور پروانه بهره برداری است. 

وی با اشاره به انجام 183 هزار مورد بازرسی در حوزه اصناف در سال گذشته، افزود: از این تعداد بیش از هشت هزار مورد پرونده به ارزش بیش از 206 هزار میلیارد در این حوزه تشکیل شد.

رئیس سازمان صمت هرمزگان خاطرنشان کرد: طبق تصمیم ستاد تنظیم بازار استان، اگر بازرسان ما در واحدی با گران‌فروشی روبرو شدند، فروشنده‌ی متخلف ملزم است برای مشتریان 72 ساعت گذشته خود فراخوان داده و وجه مازاد بر قیمت واقعی به مردم عودت داده شود.

وی در پایان گفت: مردم می‌توانند تخلفات اصناف و گران‌فروشی‌ها با سامانه 124 در میان بگذارند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه