English

در افق ۱۴۰۴؛

هرمزگان رتبه نخست کشور در تولید فولاد

استاندار هرمزگان ضمن بیان اینکه هرمزگان در زمینه تولید فولاد دارای فرصت بی نظیری است، عنوان کرد: در افق ۱۴۰۴ تولید ۵۵ میلیون تن فولاد پیش‌بینی شده است که هرمزگان می‌تواند به رتبه نخست کشور ارتقا یابد.

هرمزگان رتبه نخست کشور در تولید فولاد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در آئین افتتاح چهار پروژه بزرگ فولادی در شرکت فولاد هرمزگان ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر اظهار داشت: مردمی بودن در صدر توصیه‌ و رهنمودهای رهبر انقلاب به دولت سیزدهم قرار دارد؛ فضیلتی که شاخص‌های مهم آن از سوی رهبری تبیین شده و باید در دستور کار دولت‌مردان قرار گیرد. 

وی گفت: ظرفیت های بالقو‌ه‌ی بسیاری در هرمزگان و در بخش های مختلف وجود دارد که اگر این حوزه ها را با جدیت دنبال و در این بخش ها سرمایه گذاری کنیم نتیجه مطلوبی خواهد داشت، اما متاسفانه این استان با چالش های عدیده‌ای از جمله بیکاری مواجه است و رتبه نخست بیکاری را در کشور دارد.

دوستی تصریح کرد: از شرکت فولاد مبارکه درخواست داریم که زنجیره پایین دستی فولاد را در این استان شکل دهند و در ایجاد بنگاه‌های کوچک و متوسط در استان کمک کنند تا بتوانیم بنگاه‌های خرد بیشتری را در سطح استان در حوزه ورق، لوله و زنجیره پایین توسعه دهیم. 

وی ضمن بیان اینکه هرمزگان در زمینه تولید فولاد دارای فرصت بی نظیری است، عنوان کرد: در افق ۱۴۰۴ تولید ۵۵ میلیون تن فولاد پیش‌بینی شده است که هرمزگان می‌تواند به رتبه نخست کشور ارتقا یابد. 

استاندار هرمزگان ابراز داشت: استان هرمزگان به واسطه نزدیکی به دریا و دسترسی به آبهای بین المللی و زیرساخت‌های مختلف بهترین مکان برای صرفه جویی و تسهیل‌گری در صنعت فولاد است.

وی اضافه کرد: تامین انرژی بزرگ‌ترین چالش صنایع فولاد است، بنابراین برای تامین پایدار انرژی تمام تلاش‌مان را خواهیم کرد.

دوستی گفت: توسعه خوشه‌های صنعتی مدل بسیار مناسبی برای توانمندسازی صنایع کوچک است، در خواست داریم که این مدل توسعه توسط فولاد هرمزگان در استان اجرا شود. 

وی گفت: از بین یک هزار و ۷۰۰ روستا در هرمزگان حدود هزار و ۱۰۰ روستا دچار تنش آبی هستند و قریب به ۴۰۰ روستا با تانکر آب رسانی می‌شوند، بخش زیادی از این مشکل ناشی از کمبود لوله است قطعا با تامین لوله توسط شرکت فولاد هرمزگان، شرایط مساعدتر خواهد شد. 

استاندار هرمزگان عنوان کرد: استان هرمزگان به عنوان قطب اقتصادی کشور و با داشتن تنوع معادن و انواع کانی ها سطحی و زیر زمینی، دارای ۸۰۰ میلیون تن ظرفیت سنگ آهن هماتیتی است.

وی با اشاره به اینکه معادن هرمزگان موتور محرک اقتصادی تلقی می شوند، اذعان داشت: یکی از صنایع مهم و قابل توجه، صنعت کانی‌‌های فلزی و غیر فلزی است، ما در حوزه کانی‌های فلزی با شرایط خوبی مواجه هستیم اما از کانی‌های غیرفلزی بهره چندانی نبرده‌ایم و باید در این زمینه تدابیری برای تقویت این بخش مهم اندیشیده شود.

دوستی گفت: اتحاد و همدلی در ارکان مختلف استان از استاندار و نمایندگان برای پیشرفت هرمزگان شکل گرفته و منافع استان را در اولویت اصلی قرار داده‌ایم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه