English

مهدی دوستی عنوان کرد؛

مردم هرمزگان باید در مالکیت مزارع پرورش میگو سهیم باشند

استاندار هرمزگان گفت: اگر قرار بر پرورش میگو باشد، مشارکت مردم این استان در مالکیت مهم است و باید مردم هرمزگان در مالکیت این مزارع سهیم باشند.

مردم هرمزگان باید در مالکیت مزارع پرورش میگو سهیم باشند

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در نشست  با مسئولان و فعالان تشکل‌ها و بسیج دانشجویی دانشگاه های استان هرمزگان، اظهار کرد: از روزی که وارد هرمزگان شدم عزم خودم را جزم خدمت به مردم استان کردم و برخی از شاخص‌هایی که شما از محرومیت‌ها می‌دانید و دیگر مشکلات، به برنامه ریزی مستمر و کار و تلاش شبانه روی برای رفع آنها نیاز است که باید همگی در این میدان تلاش کنیم.

وی ادامه داد: با وجود این محرومیت‌ها و مشکلاتی که شما دانشجویان در مورد آنها بیشتر از من می‌دانید، سرمایه عظیم نیروی انسانی داریم که می‌تواند در این راه به ما کمک کرده و در رفع محرومیت‌ها موثر باشد.

استاندار هرمزگان افزود: تأمین و مدیریت آب و ارتقاء آموزشی دو اولویت اصلی برنامه های من در استان هرمزگان است.

دوستی با تاکید بر اینکه به دنبال پیشرفت توأم با عدالت هستیم، خاطرنشان کرد: برنامه پیشرفت مردم نهاد هرمزگان را تدوین کرده ایم که به زودی رونمایی می‌شود و تلفیقی از برنامه‌ها و پروژه‌های اقتصادی است که مجموعه‌ای از اقدامات اقتصادی همچون امکان تردد خودروهای مناطق آزاد، رونق گلخانه‌ها، افزایش زنجیره های خرد اقتصادی و ... را در دل آن دیده ایم.

وی اضافه کرد: برنامه پیشرفت مردم نهاد هرمزگان را پروژه محور دیده ایم و هر پروژه یک مسئول خواهد داشت و فرمانداران هر شهرستان مسئول پیشبرد این برنامه هستند.

استاندار هرمزگان در بخش دیگری از اظهارات خود به اهمیت دیپلماسی اقتصادی اشاره و عنوان کرد: ما این مهم را جدی گرفته ایم و در این مدت با ۱۰ نفر از سفرا دیدار داشته ایم.

وی ادامه داد: اصلی‌ترین مسأله آن است که بجای جلسات دست و پاگیر بتوانیم راه را گشوده و در تله این جلسات پی در پی نیفتیم.

دوستی به لزوم جهت‌گیری علمی مراکز دانشگاهی استان برای تربیت نیروی مورد نیاز اشتغال صنایع هرمزگان در سال‌های آتی نیز اشاره و عنوان کرد: تربیت نیرو در رشته‌های مرتبط با دریا، متالوژی، شیلات و غیره از جمله نیازهای مهم آینده استان است و در این زمینه با آقای دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور هم صحبت کردم تا بتوانیم یک سری رشته‌های جدید را به دانشگاه‌های استان اضافه کنیم.

وی همچنین به دانشجویان قول داد تا سری به خوابگاه‌های آنان نیز بزند اما در عین حال گفت: دنبال دیدار و عکس گرفتن نیستیم بلکه باید بتوانیم منابع جدیدی برای توسعه استان در زمینه‌های مختلف جذب کرده و سپس با همفکری با جامعه دانشگاهی برای رفع کمبودها اقدام کنیم.

دوستی گفت: در حال پایش وضعیت فقر در استان و تدوین اطلس جامع برای رفع این مشکل هستیم و با کمک فرمانداران، ۱۰ روستای کم برخوردار هر شهرستان را احصا کرده‌ایم تا بتوانیم در قالب یک پروژه، برخی اقدامات مهم در مورد آنها انجام دهیم.

وی به احصای 46 محله کم برخوردار در شهرهای استان نیز اشاره و بیان داشت: اقداماتی را در این مناطق شروع کرده ایم ولی اصل ماجرا اول حل مشکل اسناد مالکیت در این محلات است.

استاندار هرمزگان در بخش دیگری از اظهاراتش بیان داشت: در پیشرفت توأم با عدالت واگذاری زمین ۶۰۰ و ۷۰۰ هکتاری معنا ندارد؛ اگر قرار بر پرورش میگو باشد، مشارکت مردم این استان در مالکیت مهم است و باید مردم هرمزگان در مالکیت این مزارع سهیم باشند.

دوستی ادامه داد: دو منطقه را در نظر گرفته‌ایم که دستگاه ها را ملزم خواهیم کرد، مجوزهای کلی را در مورد این دو منطقه بگیرند تا بتوانیم در فرآیند واگذاری‌ها به بخش خصوصی و تعاونی سرعت ایجاد کرده و از گرفتار شدن سرمایه‌گذاران خودداری کنیم.

وی به موضوع راه اندازی صندوق توسعه هرمزگان اشاره و عنوان کرد: صندوق توسعه هرمزگان باید تسهیلات پرداخت کند و معتقد هستم سرمایه این صندوق باید در خدمت توسعه استان باشد که در حال تدوین مدل صندوق توسعه استان هستیم تا کمک های صنایع که تاکنون متوجه جبران کمبودهای بودجه‌ای استان بوده است، به سمت خدمات مناسب و مدونی سوق پیدا کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه