English

همزمان با روزجهانی موزه صورت گرفت؛

بازگشایی سایت موزه شهر تاریخی حریره کیش

جعفر آهنگران بر رونق گردشگری فرهنگی و ایجاد جاذبه های متنوع گردشگری در کیش تاکید کرد.

بازگشایی سایت موزه شهر تاریخی حریره کیش

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، سایت موزه شهرتاریخی حریره که به مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و جمعی از معاونان این سازمان گشایش یافت در ابتدای این محوطه تاریخی ایجاد شده و تعدادی شی کشف شده در این شهر تاریخی را به نمایش گذاشته است و این اشیا درطول سال های 72 تا 90 درکاوش های باستان شناسی شهرحریره کشف شده شامل کوزه ها و خمره های سفالی با نقش برجسته کوفی، ابریق، انواع سلادن، گچبری، سرستون و ظروف مختلفی مربوط به دوره های سلجوقی، تیموری و ایلخانی است.
جعفر آهنگران مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت: شهرتاریخی حریره یکی از مهم ترین جاذبه های تاریخی کیش است و باید نقش آن در برنامه های گردشگری منطقه تقویت شود. بنابراین رونق گردشگری فرهنگی ازجمله برنامه های مهم سازمان محسوب می شود و این سایت موزه نیز با همین هدف در شهر حریره ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه دردسترس قرار دادن آثار میراثی و ایجاد تنوع در گردشگری کیش راهکارهای تقویت گردشگری فرهنگی است افزود: با توجه به نقش مهم صنایع دستی درجذب گردشگران خارجی باید درکنار این موزه، مراکز عرضه صنایع دستی بومی جزیره کیش، دست سازهای هنرمندان بومی و دیگر استان های مختلف کشور هم ایجاد شود.
همچنین در این مراسم خسرونشان معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش نیز با اشاره به نقش مهم موزه ها درحفظ و معرفی فرهنگ و آثار تاریخی هر کشور گفت: درسالهای اخیر موزه ها در صنعت گردشگری جهان بسیار مورد توجه قرارگرفته اند و ضمن ارتقا سطح آگاهی افراد در رونق گردشگری هم موثر هستند.
خسرونشان با بیان اینکه کیش قطب نخست گردشگری سیاحتی کشوراست تصریح کرد: با توجه به اینکه گردشگری فرهنگی بیشترین ظرفیت را برای جذب گردشگران بین المللی دارد تلاش می کنیم تا این جزیره زیبای مرجانی به قطب دوم گردشگری فرهنگی کشور تبدیل شود.
وی اظهار داشت: گستردگی آثار کشف شده در شهرحریره به گونه ای است که اگر هر ۲ ماه یک بارنمایشگاه برگزار شود آثارعرضه شده در طول یک سال قابلیت تعویض دارند.
نشان با اعلام اینکه این آثار کشف شده بین ۸۰۰ تا یک هزار سال قدمت دارند ابراز امیدواری کرد و گفت: در کاوش های پیش رو آثاری با قدمت بیشتر کشف شود.
لازم به ذکراست شهر تاریخی حریره با ۱۲۰ هکتار وسعت در شمال جزیره کیش واقع شده و یکی از ۶ اثر تاریخی ثبت شده این جزیره در فهرست آثار تاریخی و میراث فرهنگی کشور  است.
کاخ مرجان، بازار فرانسوی ها، کاخ الیت، مساجد امیر و ماشه 5 اثر دیگر تاریخی جزیره کیش هستند که درفهرست آثارتاریخی و میراث فرهنگی کشورمان به ثبت رسیده اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه