English

بررسی مداوم سناریوهای مختلف برای حفاظت از ابرپالایشگاه جهان

مدیر HSED شرکت نفت ستاره خلیج فارس به تشریح اقدامات صورت گرفته در حوزه‌ی پدافند غیرعامل پرداخت و گفت: اجرای برنامه‌های هدفمند، متنوع و فراگیر در حوزه‌های عمومی، سایبری و مدیریت شرایط اضطراری را در دستور کار قرار داده‌ایم.

بررسی مداوم سناریوهای مختلف برای حفاظت از ابرپالایشگاه جهان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان،  «مهرداد دهداری» ضمن گرامی‌داشت هفته‌ی پدافند غیرعامل، بیان داشت: این هفته فرصتی برای برجسته سازی تمهیدات و تدابیری است که در برابر تهدیدات به منظور مصونیت‌بخشی، تاب‌آوری و ایمن‌سازی زیرساخت های حیاتی، حساس و مهم کشور استفاده می‌شود.

وی ضمن اشاره به توفیق اخیر شرکت نفت ستاره خلیج فارس در انتخاب به عنوان دستگاه برتر کشور در حوزه‌ی پدافند غیرعامل، تاکید کرد: با مشارکت و آگاهی همکاران سخت‌کوش و با بهره‌گیری از روحیه جهادی، انجام اقدامات زیرساختی، مدیریت کارآمد و استفاده از توانمندی و ظرفیت‌های نیروهای جوان و باتجربه توانسته‌ایم به‌خوبی مبانی پدافند غیرعامل را در عمل به اجرا درآوریم.

مدیر HSED شرکت نفت ستاره خلیج فارس افزود: اجرای برنامه‌های هدفمند، متنوع و فراگیر در حوزه‌های عمومی، سایبری و مدیریت شرایط اضطراری در مواجهه با تهدیدات و خطرات احتمالی را در دستور کار قرار داده‌ایم و امیدواریم با ایجاد آمادگی حداکثری بتوانیم پاسدار زیرساخت‌ها و گنجینه‌ی ارزشمند نیروی انسانی شرکت نفت ستاره خلیج فارس باشیم.

وی افزود: به تازگی روش اجرایی مدیریت شرایط اضطراری را بر اساس آخرین مستندات وزارت نفت، سازمان پدافند غیرعامل و NFPA به عنوان یکی از کامل‌ترین روش های اجرایی تدوین شده در صنایع پالایشگاهی کشور تهیه، تدوین و بومی‌سازی کرده‌ایم.

دهداری به طراحی بروزترین و کامل‌ترین «برنامه عمل در شرایط اضطراری» بر اساس بیش از ۸۰ سناریو معتبر در پالایشگاه ستاره خلیج فارس اشاره کرد و گفت: برگزاری ۱۹۵ مورد کارگاه آموزشی و طراحی و اجرای مانورهای مختلف در حوزه های بهداشت، ایمن، محیط زیست و سایبری از دیگر اقدامات حوزه پدافند غیرعامل در یک سال گذشته بوده است.

وی ضمن بیان این‌که ارزیابی، نیازسنجی، خرید، جانمایی و تعبیه تجهیزات شرایط اضطراری در شرکت نفت ستاره خلیج فارس بر اساس اصول پدافندغیرعامل صورت پذیرفته است، گفت: استفاده از تجهیزات بروز و افراد کارآزموده در واحد آتش‌نشانی، انجام مطالعات مفهومی در حوزه پدافند غیرعامل، تهیه کتاب راهنمای مدیریت شرایط اضطراری، ارتقا سطح امنیت در حوزه حراست، حفاظت فیزیکی و حفاظت الکترونیکی و تهیه خط مشی کلان امنیت اطلاعات سازمان و مصونیت بخشی در برابر تهدیدات سایبری نیز از دیگر اقدامات مهم در این برهه بوده است.

دهداری در پایان از برگزاری بیش از ۲۲ هزار و ۷۲۹ نفر-ساعت دوره آموزشی در حوزه پدافند غیرعامل طی یک سال اخیر خبر داد و گفت: چنان‌چه توقعات مردم ایران اسلامی از ابرپالایشگاه ستاره خلیج فارس را در نظر داشته باشیم، توجه به اصول پدافند غیرعامل بسیار برجسته‌تر خواهد شد و امیدواریم بتوانیم در حد توان خود در راستای حفاظت از زیرساخت‌ها و گنجینه‌های ارزشمند نیروی انسانی گام برداریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی