English

هرمزگان هنوز در وضعیت پیک کرونا قرار دارد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: علیرغم تغییر رنگ های برخی از شهرستان ها، استان هنوز در وضعیت پرخطر قرار دارد و ما هنوز در پیک دوم بیماری هستیم.

هرمزگان هنوز در وضعیت پیک کرونا قرار دارد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، در تشریح وضعیت کرونا در استان، گفت: تاکنون از پیک بیماری عبور نکرده ایم؛ می توانیم بگوییم در شاخه نزولی پیک هستیم  که با یک شیب بسیار کند به سمت پایین در حال حرکت است.

وی با اشاره به احتمال تغییرات به سمت صعودی و یا نزولی پیک بیماری ابراز کرد: اینکه ادامه حرکت شاخه نمودار بیماری به کدام سمت باشد، آیا همچنان به سمت پایین پیش برود یا مستقیم باشد، یا خدای ناکرده سیر صعودی داشته باشد و یک پیک دیگر را داشته باشیم همه این موارد بر می گردد به چگونگی رفتار همگانی و یا مسئولیت اجتماعی ما.

نوروزیان عنوان کرد: رفتار اجتماعی ما برای پیشگیری از این بیماری و برای اینکه بتوانیم این پیک را به سمت پایین هدایت کنیم این است که با زدن ماسک رعایت بهداشت فردی و حضور نیافتن در تجمعات و اماکن سرپوشیده و همچنین رعایت فاصله گذاری فیزیکی؛ همه این موارد کمک می کند تا روند سیر بیماری در پیک به سمت پایین برود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه تصریح کرد: هنوز تا رسیدن به شرایط عادی فاصله زیادی داریم و به هیچ عنوان نباید قوانین بهداشتی را فعلا کنار بگذاریم.

نوروزیان از شهروندان خواست در صورت بروز علائم، خیلی سریع به مراکز بهداشتی و درمان جهت ویزیت، معاینه، انجام تست و گرفتن درمان اولیه اقدام کنند اگر زود مراجعه کنند قطعا داروهایی که جزو پروتکل های درمانی است تاثیرات بهتری خواهند گذاشت یکی  از علت های افزایش مرگ و میر و بد حال شدن بیماران و بستری در  ICUبه دلیل مراجعه دیر هنگام به مراکز درمانی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه