English

خطیب جمعه‌ی بندرعباس؛

احداث ساختمان در حریم دریا عواقب ناگواری دارد/هرگز نمی‌توان با قهر طبیعت مبارزه کرد

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به ساخت و سازهای بی رویه در مسیر سیلاب در شیراز گفت: حریم دریا نیز برای جلوگیری از حوادث اینچنینی است و احداث ساختمان در حریم دریا عواقب ناگواری دارد.

احداث ساختمان در حریم دریا عواقب ناگواری دارد/هرگز نمی‌توان با قهر طبیعت مبارزه کرد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، آیت‌الله «غلامعلی نعیم‌آبادی» ظهر امروز در جمع نمازگزاران بندرعباس با تاکید بر کمک به سیل‌زدگان شمال کشور اظهار کرد: برخی افراد، عامل وقوع سیل شیراز را بی‌تدبیری شهرداران وقت شهر شیراز می‌دانند.

وی با اشاره به اینکه این مسیل، خود به خود شکل نگرفته و در طول تاریخ بر اثر سیلاب‌های فراوان ایجاد شده است، ادامه داد: سوال اینجاست که چرا شهرداران با بی‌دقتی، در مسیر سیل، ساختمان احداث می‌کنند؟

نماینده‌ی ولی فقیه در استان هرمزگان با بیان اینکه تعیین حریم دریا به این دلیل است که گرفتار چنین حوادث ناگواری نشویم، گفت: احداث ساختمان در حریم دریا و بدون درنظر گرفتن قوانین مربوطه و همچنین سرپیچی از قانون، عواقب ناگواری دارد. همگان این را بدانیم که هرگز نمی‌توان با قهر طبیعت مبارزه کرد.

امام جمعه‌ی بندرعباس خاطرنشان کرد: در تاریخ اسلام دو تفکر غلط شکل گرفت و علیرغم مبارات فراوان با این دو تفکر، اما هنوز وجود دارد و تنها تغییر شکل داده و یا به شکل سابق باقی مانده است.

وی «حذف سنت» را نخستین تفکر اشتباه شکل‌گرفته در تاریخ اسلام دانست و عنوان کرد: حذف کتاب قرآن، پدیده شوم دیگری است و انتخاب یکی از این دو هدیه الهی، اشتباهی بزرگ در تاریخ اسلام است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با تاکید بر اینکه قرآن و سنت جدایی ناپذیرند، اضافه کرد: سنت و قرآن هر دو باید درکنار یکدیگر باشند، سنت ارتش قدرتمند قرآن است و نباید به‌صورت سلیقه‌ای تفسیر شود. چراکه تفسیر سلیقه‌ای سنت، به دین مبین اسلام ضربه می‌زند.

نعیم‌آبادی در بخش دیگری از سخنان خود به روز 12 فروردین اشاره کرد و گفت: در طول تاریخ، هیچ انقلابی با فاصله اندک، خود را در معرض آرا و قضاوت قرار نداد؛ اما امام راحل، قضاوت انقلاب  را به عهده مردم گذاشت و این قضاوت در تاریخ سیاسی جهان بی‌نظیر است.

وی اشاره‌ای هم به روز 13 فروردین (روز طبیعت) کرد و با تاکید بر اینکه روز طبیعت را باید با حفظ آن، گرامی بداریم، گفت: در این روز باید از طبیعت لذت برد و از آسیب‌زدن به آن پرهیز کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه