English

معاون استاندار کردستان:

حادثه خونین ۱۵ خرداد بانه در تقویم رسمی کشور ثبت شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: حادثه خونین ۱۵ خرداد سال ۱۳۶۳ بانه باید در راستای گرامیداشت نام و یاد شهدا و به عنوان روز مقاومت مردم این شهرستان در تقویم رسمی کشور ثبت شود.

حادثه خونین ۱۵ خرداد بانه در تقویم رسمی کشور ثبت شود

به گزارش خبرگزاری موج کردستان، مهدی رمضانی روز شنبه در جلسه هماهنگی برگزاری یادواره کشوری شهدای ۱۵خرداد بانه در سنندج اظهار کرد: حادثه خونین سال ۱۳۶۳ بانه و شهادت ۶۰۶ نفر از مردم بی گناه و بی دفاع این شهرستان یک اتفاق نادر در کشور و جنگ تحمیلی بود و نماد مظلومیت مردمان این دیار است.

وی با تاکید بر رایزنی و مکاتبات لازم در زمینه ثبت این واقعه در تقویم رسمی کشور از سوی مسئولان و متولیان امر، گفت: علاوه بر این، گرامیداشت یادو خاطره شهدای این روز باید هرساله با شکوهتر برگزار شود و مسئولان وظیفه دارند به این مهم توجه جدی داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان به برگزاری یادواره کشوری شهدای ۱۵ خرداد بانه اشاره کرد و افزود: این مراسم باید با کیفیت بالایی از لحاظ مختلف برگزار شود و ما بتوانیم تصویر خوبی از این مراسم داشته باشیم.

وی یادآور شد: با توجه به همزمانی سالروز شهدای ۱۵ خرداد بانه با برنامه های ایام ارتحال حضرت امام و در راستای برگزاری برنامه ای در شان و جایگاه شهدا، این مراسم به چند روز بعد یعنی ۱۸ خرداد موکول شود تا بازخورد بهتری داشته باشد.

رمضانی همچنین خواستار برنامه ریزی برای گنجاندن و ثبت این واقعه در کتب درسی دانش آموزان شد و گفت: همچنین از مدیران شهری انتظار می رود پارک محل رخداد این واقعه را به عکس شهدا و تندیسی از این شهدا مزین کنند.

 

دستگاه های اجرایی در برگزاری یادواره شهدای بانه همکاری کنند

فرماندار بانه نیز در این جلسه اظهار کرد: در حادثه ۱۵ خرداد سال ۱۳۶۳ بانه ۶۰۶ نفر شهید شدند که ۴۰۰ نفر از این تعداد مهاجرین و ۲۰۶ نفر انصار بودند همچنین در این روز بیش از ۲۰۰ نفر از مردم این شهرستان به درجه جانبازی نائل آمدند.

کمال خدری با بیان اینکه در حال حاضر شهرستان بانه آماده برگزاری یادواره کشوری شهدای این روز است، افزود: باید تمام تلاش خود را برای برگزاری مراسمی در شان شهدا و خانواده ها آنان بکار بگیریم و از دستگاه های مختلف انتظار می رود در این راستا ما را یاری دهند.

وی یادآور شد: گرامیداشت یاد و خاطره این شهدا در یک و چند ساعت کافی نیست و این حادثه و واقعه خونین باید ثبت رسمی شود و در این راستا انتظار داریم مسئولان تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

 

تولید محتواهای فرهنگی

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: حوادثی که در کردستان اتفاق افتاده است در هیچ جای کشور نیست که نمونه بارز آن همین حادثه ۱۵ خرداد سال ۱۳۶۳ بانه است.

علیرضا شهسواری با بیان اینکه برگزاری یادواره شهدا گامی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است، تاکید کرد: برای برگزاری هرچه بهتر این مراسم باید محتواهای فرهنگی خوبی از مقاومت مردم بی دفاع این شهرستان تهیه و نمایش داده شود.

وی با تاکید بر ساخت مستندی از این حادثه خونین و توجه به سطح کیفی برنامه های این یادواره گفت: همچنین می توانیم موضوع خواهر خواندگی را در کنار شهرهای بزرگی که حوادث مشابهی داشته اند برای این شهر پییگیری کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه