English

مدیرعامل بانک مسکن؛

۲۰۳ هزار واحد مسکن مهر در حال اجر است

ابوالقاسم رحیمی انارکی گفت: 203 هزار واحد مسکن مهر در حال اجرا است و 240 هزار واحد غیر فعال است که 30 هزار واحد شامل واحدهای تصرفی هستند و 26800واحد در حال تکمیل و فاقد متقاضی و 15 هزار واحد تکمیل شده و بدون متقاضی است

203 هزار واحد مسکن مهر در حال اجر است

به گزارش خبرگزاری موج،  مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به اینکه در 80 سال سابقه بانک مسکن 40 سال یا نام بانک مسکن بعد از انقلاب بوده است، گفت: این بانک در چهل سال اول نقش توسعه ای داشته که بیشتر روی فرهنگ ساختمان سازی و حتی آپارتمان نشینی فعالیت داشته است. در این دوره یک میلیون خانوارها با تامین مالی بانک رهنی ملی ایران صاحب خانه شدند و بعد از انقلاب در قالب بانک مسکن نقش پررنگ تری در تامین مالی پروژه های مسکن داشته است. از طرف دیگر بعد از انقلاب تعداد شعبه های این بانک 12 برابر افزایش یافته است.

ابوالقاسم رحیمی انارکی  با بیان اینکه مجموع شرکتی در راستای فعالیت بانک عملیات بانک را پشتیبانی می کنند، افزود: در بخش تسهیلات نقدی در ده ماه امسال 132 هزار میلیارد ریال بانک مسکن پرداخت کرده که نسبت به مدت مشابه 21 درصد رشد داشته است و 470 هزار واحد مسکن تامین مالی کرده ایم که برای امسال 200 هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.

او با بیان اینکه تعداد  2 میلیون 366 هزار واحد مسکن مهر قرارداد منعقد کرده ایم که 443 واحد تعیین تکلیف شده، تصریح کرد: 203 هزار واحد در حال اجرا است و 240 هزار واحد غیر فعال است که 30 هزار واحد شامل واحدهای تصرفی هستند و 26800واحد در حال تکمیل و فاقد متقاضی و 15 هزار واحد تکمیل شده و بدون متقاضی است، همچنین 43 هزار واحد راکد و زیر 30 درصد تکمیل شده است. در مجموع تعهد بانک مسکن 554 هزار میلیارد ریال است که تاکنون 504 هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.

افزایش سقف تسهیلات مسکن نیازمند منابع جدیدی است

وی با بیان اینکه از اقساط تسهیلات مسکن مهر برای تسهیلات صندوق مسکن یکم در نظر گرفته خواهد شد، گفت: نرخ سود تسهیلات صندوق مسکن یکم در بافت فرسوده 6 درصد و برای سایر بخش ها با سود 8 درصد در نظر گرفته شده است.

انارکی با اعلام اینکه منابع صندوق یکم پایان یافته است، تصریح کرد: افزایش سقف تسهیلات مسکن نیازمند منابع جدیدی است و در این زمینه پیشنهادی هم به صندوق توسعه ملی داده ایم که تاکنون جوابی گرفته نشده بنابراین سقف تسهیلات مسکن اضافه نخواهد شد.

او با تاکید بر اینکه بدهی بانک مسکن مربوط به مسکن مهر و خط اعتباری بانک مرکزی است، تصریح کرد: این بدهی با بدهی سایر بانک ها متفاوت است که از سال 1402 تعهدات پرداخت آن انجام خواهد شد.

رحیمی انارکی با بیان اینکه پایین ترین نرخ سود تسهیلات مربوط به مسکن است، گفت: در حال حاضر تسهیلات مسکن با نرخ های مختلف از 9 درصد برای خانه اولی ها تا 17 درصد برای افرادی که سپرده ای ندارند اخذ می شود که در مجموع پایین تر از میانگین تسهیلات سایر بانک ها است که میانگین آن 13 درصد است. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه