English

مدیرعامل بانک توسعه صادرات عنوان کرد؛

ارایه منابع سازمان توسعه تجارت در قالب تخفیف نرخ سود به صادرکنندگان

مدیرعامل بانک توسعه صادرات گفت:منابع بانک مرکزی در قالب سپرده های ریالی و ارزی در اختیار بانک توسعه صادرات قرار داده شده است که به صادرات خدمات فنی و مهندسی و صادرات کالا تخصیص می‌دهیم.

ارایه منابع سازمان توسعه تجارت در قالب تخفیف نرخ سود به صادرکنندگان

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، مدیرعامل بانک توسعه صادرات در همایش تامین مالی صادرات با اشاره به خدمات بانک توسعه صادرات، اظهارداشت: منابع مالی برای بخش صادرات عمدتا از منابع داخلی و خارجی تشکیل شده که منابع داخلی از جمله منابع ریالی و ارزی بانک از محل سپرده‌گذاری در بانک و منابع صندوق توسعه ملی است.

علی صالح آبادی افزود: در بسته صادرات غیرنفتی سال ۹۶ منابع صندوق توسعه ملی با نرخ سود ۱۱ درصد و منابع بانک‌ با نرخ سود ۱۶ تا ۱۸ درصد و در مجموع به طور میانگین با نرخ ۱۴ درصد در اختیار صادرکنندگان قرار گرفت.

وی ادامه داد: ۵۰ درصد این منابع ار طرف صندوق توسعه ملی و همچنین معادل آن را بانک تجهیز منابع می‌کنند و در اختیار صادرکنندگان قرار می‌گیرد.

صالح‌آبادی با بیان اینکه منابع سازمان توسعه تجارت در قالب تخفیف نرخ سود به صادرکنندگان ارائه می شود خاطر نشان کرد:منابع بانک مرکزی در قالب سپرده های ریالی و ارزی در اختیار بانک توسعه صادرات قرار داده شده است که به صادرات خدمات فنی و مهندسی و صادرات کالا تخصیص می‌دهیم.

وی ادامه داد: در بخش منابع خارجی در حوزه فاینانس و ریفاینانس قرارداد خط اعتبار خریداری که ما به کشورهای دیگر اعطا کرده ایم برای صادرات کالا است. 

وی  با بیان اینکه به بانک ملت ایروان ۱۰ میلیون یورو و به عراق ۱۰ میلیون یورو اختصاص یافته و به بانک تجارت پاریس قرار است خط اعتباری برای صادرات داده شود افزود:با اگزیم بانک نیجریه بانک کوبا، بانک اسپانیا و چند بانک دیگر در حال مذاکره هستیم.

به گفته وی قرارداد فاینانس ۸ میلیارد یورویی با اگزیم بانک کره، فاینانس ۱۰ میلیارد دلاری با سیتیک تراست چین، فاینانس یک میلیارد یورویی با اوبر بانک اتریش و قرارداد بدون محدودیت مبلغ با اگزیم بانک روسیه منعقد شده است.

صالح آبادی با اشاره به قراردادهای اعتباری کوتاه مدت گفت: قرارداد ریفاینانس ۱۰۰ میلیون دلاری با اگزیم بانک کره، ۲۵ میلیون دلاری با بانک تجارت پاریس و ۳۵ میلیون دلاری با اکو بانک ترکیه منعقد شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه